PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
Advertisements

Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Přítomný čas průběhový Present Continuous
"- ing" forma slovesa.
Past simple & past continuous
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_667_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_KLAD TÉMA:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
Přítomný čas průběhový
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_668_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_ZÁPOR TÉMA:
Present continuous Anglický jazyk VY_32_INOVACE_368, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Present Continuous Tense Questions
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Present continuous - negative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_369, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Past Continuous – tvar a použití
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
MINULÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ /PAST CONTINUOUS/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ, SLOVESA
Going to, Will, Present Continuous Tvar a použití
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
PRESENT CONTINUOS Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_Kup_II_11 PŘÍTOMNÝ PRŮBĚHOVÝ ČAS
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Transkript prezentace:

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) .

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ POUŽITÍ děj, který probíhá teď (at the moment, now, at present) jsem uprostřed toho děje, začal jsem něco dělat, ale ještě jsem to neskončil Poslouchej! Mluvím s tebou. Listen! I‘m talking to you. The children are waiting for a bus. Děti čekají na autobus.

I‘m reading an interesting book. PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ POUŽITÍ děj, který se děje stále (ale víme, že v budoucnu skončí) nemusí se nutně jednat o tento okamžik opět se jedná o děj, který začal a ještě neskončil I‘m reading an interesting book. Čtu zajímavou knihu. My parents are building a new house. Moji rodiče staví nový dům.

Kim is going to the cinema in the evening. PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ POUŽITÍ používá se také pro vyjádření budoucnosti u situací, kdy jsme se již o něčem rozhodli, a jen to oznamujeme (rozdíl proti „will“) důkazy nasvědčují, že se tak stane (mraky -> bude pršet) Kim is going to the cinema in the evening. Kim jde večer do kina. I‘m having dinner with my parents on Saturday. V sobotu mám večeři u svých rodičů.

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ oznamovací věta TVORBA I YOU WE THEY HE SHE IT AM GOING PLAYING DRIVING GO PLAY DRIV TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. ARE NOW, AT THE MOMENT IS

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ oznamovací věta TVORBA I‘M YOU‘RE WE‘RE THEY‘RE HE‘S SHE‘S IT‘S I YOU WE THEY HE SHE IT AM GOING PLAYING DRIVING GO PLAY DRIV TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. ARE NOW, AT THE MOMENT IS

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ oznamovací věta TVORBA I ______ to school ___. (jít, teď) Don‘t disturb me! I ______. (pracovat) We _____ football ________. (hrát, v tento okamžik) He ______ on a new project. (pracovat) She ______ French. (učit se) Tom _____ the guitar ___. (hrát, teď) ´m going now ´m working ´re playing at the moment ´s working ´s learning ´s playing now

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ záporná věta TVORBA I YOU WE THEY HE SHE IT AM NOT GOING PLAYING DRIVING TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. ARE NOT NOW, AT THE MOMENT IS NOT

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ záporná věta TVORBA I‘M NOT YOU WE THEY HE SHE IT I YOU WE THEY HE SHE IT AM NOT GOING PLAYING DRIVING TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. ARE AREN‘T NOT NOW, AT THE MOMENT IS ISN‘T NOT

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ záporná věta TVORBA I ________ to school ___. (nejít, teď) You can talk to me now.I ________. (nepracovat) We _______ football ________. (nehrát, v tento okamžik) He _______ on a new project. (nepracovat) She ________ French. (neučit se) Tom _______ the guitar ___. (nehrát, teď) ´m not going now ´m not working aren´t playing at the moment isn´t working isn´t learning isn´t playing now

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ tázací věta TVORBA AM I YOU WE THEY HE SHE IT AM ARE ARE GOING PLAYING DRIVING TO SCHOOL. FOOTBALL. MY CAR. ? IS IS

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ tázací věta TVORBA Utvoř otázky: Paul is playing football. My father is driving his car. My parents are building a new house. I‘m going to bed. Jane is learning English. Ann and Paul are having an argument. You aren‘t listening to me. Is Paul playing football? Is my father driving his car? Are my parents building a new house? Am I going to bed? Is Jane learning English? Are they having an argument? Aren´t you listening to me?

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ otázka zjišťovací TVORBA AM I YOU WE THEY TO SCHOOL FOOTBALL NOW? AT THE MOMENT? AT PRESENT? GOING WORKING PLAYING ARE HE SHE IT IS - na tyto otázky můžeme odpovědět „ano“ či „ne“ Are you playing the guitar? Yes, I am. Is she working now? Are they going to school now? Yes, she is. Yes,they are.

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ otázka doplňovací „Wh- question“ TVORBA AM I YOU WE THEY WHERE WHAT WHEN WHY HOW NOW? AT THE MOMENT? AT PRESENT? GOING WORKING PLAYING ARE HE SHE IT IS - tyto otázky doplňují informace od tázaného What are you doing? Where are they going? I am doing my homework. They‘re going to school.

PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ otázka na podmět TVORBA GOING WORKING PLAYING TO SCHOOL? ON THAT PROJECT? FOOTBALL? WHO IS ptáme se na původce činnosti, události apod. tedy na podmět (kdo) Who is working with you? Who is writing on the board? Mark is working with me. Mrs Teacher is writing on the board.

-ING tvar slovesa jumping working building playing waiting jump work u většiny slov přidáme pouze příponu -ing k infinitivu: jumping working building playing waiting jump work build play wait

-ING tvar slovesa make making write writing give giving take taking u slov, které končí na „e“, tuto samohlásku vypouštíme: make write give take drive making writing giving taking driving !!! LIE –> LYING !!! DIE -> DYING

-ING tvar slovesa beginning hitting winning sitting stopping begin hit u slov, které končí na souhlásku, samohlásku, souhlásku a důraz je na poslední slabiku, zdvojí se neplatí pro slova končící na x, w beginning hitting winning sitting stopping begin hit win sit stop opening growing snowing open grow snow

-ING tvar slovesa dropping playing going jumping snowing making UTVOŘ SPRÁVNÝ TVAR S -ING: DROP PLAY GO JUMP SNOW MAKE SIT WRITE BEGIN dropping playing going jumping snowing making sitting writing beginning

-ING tvar slovesa - najdi chyby, oprav a zdůvodni opravu WAITTING PLAYING WRITTING BEGINING DRIVEING OPENNING DYING WAIT – není podle vzoru souhláska, samohláska, souhláska (jsou tam dvě samohlásky!!!) – proto se NEZDVOJUJE X PLAY – správně – pouze přidáme koncovku -ING WRITE – končí na „E“ – proto nezdvojujeme X N BEGIN – končí na souhlásku, samohlásku, souhlásku – důraz je na poslední slabiku – musíme zdvojit DRIVE – končí na „E“, to vypustíme a přidáme -ing X OPEN – končí na souhlásku, samohlásku, souhlásku, důraz na O - nezdvojujeme X DIE – „I“ měníme na Y a přidáme koncovku -ing