GLOBALIZACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příroda ovlivňuje člověka
Advertisements

Sociální problematika světa
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Globální svět.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
VLIV URBANIZACE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Zelená revoluce Název školy
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Krajina a životní prostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
 Poválečná situace v Evropě a v USA  Ekonomický vzestup  Využití vědy a techniky Válka a ekonomický vývoj.
Dnešní svět.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Globální problémy Počátky environmentálního myšlení.
Globální problémy.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Globální problémy soudobého světa Mgr. Marie Mikulcová.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
9.A Zdroj vyhledávání: Internet Dne Patrik Pavlica Renata Schiebertová.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Globalizace a globální problémy N á zev sady: Výuka občanské nauky v.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_01_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Globalizace Základní škola Libina, příspěvková.
Zboží atd. můžeme vyvážet (export), přivážet (import).
Lidstvo - problémy demografické problémy jako součást problému globálních 1) vyplývající 2) související.
Mgr. Rostislav Navláčil 17. Globalizace Občanská nauka 1. – 4.
Ekologické globální problémy
Globalizace.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Člověk a společnost, Dějepis
Jak lidé využívají přírodu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
GLOBALIZACE.
Environmentální problémy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Obchod, trh Základy hospodaření.
GLOBALIZACE.
Transkript prezentace:

GLOBALIZACE

Základní škola a mateřská škola Bohdalov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Výchova k občanství ROČNÍK: 9. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_20_4Ov_Globalizace AUTOR: Mgr. Michaela Janošťáková DATUM TVORBY: 17. červen 2014 OVĚŘENÍ: 19. červen 2014 ANOTACE: Materiál je prezentace na téma globalizace, soustřeďuje se na globální problémy.

Globalizace globální = celosvětový propojování světa sbližování ekonomik a kultur přirozený proces vývoje společnosti

Globalizace V MINULOSTI šíření křesťanství zámořské objevy kolonizace evropskými státy rozvoj obchodu mezi USA a Evropou po 1. světové válce rozvoj dopravy společné řešení válečných konfliktů a poválečných situací ve 20. století

Globalizace dnes obchodování ve světovém měřítku migrace obyvatelstva prolínání kultur nová média usnadňující celosvětovou komunikaci využívání informačních technologií cestování

Globální problémy SOCIÁLNÍ přelidnění, hustota obyvatelstva nedostatek potravy a pitné vody civilizační choroby šíření chorob xenofobie, rasismus, nacionalismus

Globální problémy organizovaný zločin, zbrojení obchod s drogami terorismus, náboženský radikalismus přistěhovalectví nezaměstnanost, dětská práce stírání kulturních rozdílů

Globální problémy EKONOMICKÉ kontrola trhu nadnárodními společnostmi (Neslé, Unilever, Coca-cola…) přesun výroby do Asie kopírování zboží nelegální obchod

Globální problémy EKOLOGICKÉ ubývající prostor pro živočichy a rostliny, jejich vymírání odpady znečištění vody, půdy, vzduchu, oběžné dráhy Země eroze půdy, rozšiřování pouští

Globální problémy produkce skleníkových plynů, skleníkový efekt změna klimatu, oteplování ozónová díra vyčerpávání nerostných surovin kácení deštných lesů

ekologická stopa jednotka vyjadřující kolik metrů čtverečních potřebuje člověk pro svůj život zahrnuje získávání potravy, dopravu, vyprodukované odpady jednotkou je globální hektar na osobu

červená barva – největší ekol červená barva – největší ekol. stopa(5,4 – 10,7 gha) – lidé překračují únosnou hranici (údaje z roku 2007)

udržitelný rozvoj takový rozvoj, kdy je zachován životní standard obyvatel současných, ale zároveň i obyvatel budoucích nevylučuje rozvoj, ale myslí na Zemi je třeba se soustředit na: obnovitelné i neobnovitelné zdroje odpady

zopakujte si: globální = …světový napodobenina ekologická …. oblast, kde se stírají rozdíly její rozvoj urychlil globalizaci pohyb obyvatelstva podnebí znehodnocování půdy

ZOPAKUJTE SI – ŘEŠENÍ: globální = …světový napodobenina ekologická …. R D V M G Z globální = …světový napodobenina ekologická …. oblast, kde se stírají rozdíly její rozvoj urychlil globalizaci pohyb obyvatelstva podnebí znehodnocování půdy

Citace a zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Janošťáková. Zdroj: Wikipedie Obrázky: kliparty http://www.clker.com/ public domain obr. na snímku 12: GROMAT. commons. wikimedia.org [online]. [cit. 18.6.2014]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C3%96kologischer _Fu%C3%9Fabdruck.png