Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Co má obsahovat prezentace
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Základy pedagogické metodologie
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Koncipování empirického výzkumu
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
15: : minut - BLOK 1: epistemologie 15: : minut - BLOK 2: principy kvantitativního přístupu 16: : minut - BLOK 3:
Skupinové interview (Focus group)
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Metodologie 2: Lekce 3 Lenka Slepičková.
Psaní právních dokumentů
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Jak napsat zprávu z praxe
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
První zpracování odborných zdrojů Tématické rešerše
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
Název vědeckého projektu
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum Lenka Slepičková

1. Položte si otázku Pro loď, která nezná směr, není žádný vítr dobrý.

2. Pozor na dokazování kauzálních vztahů Pravidla kauzality Limity experimentu

3. Pozor na výroky o reprezentativitě Výzkum je reprezentativní tehdy, pokud: Vzorek vyčerpává populaci Vzorek byl získán náhodným nebo kvótním výběrem z populace. Zajistili jsme přiměřenou návratnost.

4. Pozor na správné pořadí výzkumných kroků formulace problému a výzkumné otázky informační příprava výzkumu formulace hypotéz rozhodnutí o populaci a vzorku pilotní studie rozhodnutí o technice sběru informací operacionalizace konstrukce nástrojů pro tento sběr; předvýzkum; sběr dat; zpracování dat analýza dat interpretace, závěry

5. Nenechat se pohltit sběrem dat Přínos výzkumu nespočívá v hromadění „vlastních“ dat za každou cenu, ale ve způsobu, jakými si klademe otázky, a jak se na ně snažíme odpovědět Poctivá analýza materiálu ve vztahu k výzkumné otázce Sekundární zdroje dat

6. Dbát, aby vám to k sobě ladilo Ve všech fázích procesu je třeba kontrolovat soulad mezi: Názvem práce Výzkumnými otázkami (cíli) Výzkumnou strategií Použitými technikami sběru dat Typem analýzy a závěrů

7. Číst a psát, psát a číst Ještě před časem jste měli spoustu dobrých myšlenek, ale nyní, když píšete, si na ně nemůžete vzpomenout. Čtěte: Odborné časopisy Knihy týkající se vašeho tématu Metodologickou literaturu Pište: Výpisky z literatury Výzkumný deník Poznámky k analýze Souvislé texty Dizertaci!

8. Bojovat s prokrastinací a pracovat profesionálně „Nečekejte, nikdy nenastane ten „správný čas“. Začněte tam, kde jste, a pracujte s jakýmikoli nástroji, které máte po ruce. Lepší najdete cestou.“ (Napoleon Hill) „Done is better than perfect.“