VY_32_INOVACE_VO.9.A.01-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Ú STAVNÍ SOUD Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.SV.20 2.Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Soudy a soudní řízení VY_32_INOVACE_03-56 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. Právo jako společenský jev: PRÁVO 1.vnitrostátní, 2.mezinárodní a 3.evropské (EU) Masarykova univerzita Brno 2016.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Správa sociálního zabezpečení
Společné a koordinované politiky EU
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MOC VÝKONNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název vzdělávacího materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Náměty pro činnost Národního fóra
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.04_KAREL ČAPEK NÁZEV:
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.09_SLOVA JEDNOZNAČNÁ.
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2. ČNB a její role v platebním styku.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Správa sociálního zabezpečení
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Celkový základ daně.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_VO.9.A.01-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY STÁTU Název: Právní základy státu – znaky státu Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva. Datum: 5.9. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)

PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU ZNAKY STÁTU

STÁT termín stát (lat. stato = status, řád) z 15.stol. Itálie první státy vznik asi 3500 let př.n.l. (sumerské říše, Egypt) současnost – asi kolem 200 nezávislých států forma politické organizace lidské společnosti, která sdružuje obyvatele určitého území v právní celek státní moc je nezávislá (vnitřní i vnější záležitosti si řeší každý stát sám

Znaky státu 1. organizace – soustava státních orgánů spjatá se státním aparátem 2. právo – nejdůležitější prostředek pro stanovení obecně závazných politických, hospodářských a kulturních úkolů dané společnosti a stanovení takových pravidel a mezí chování lidí, které jsou s těmito zájmy v souladu 3. území a obyvatelstvo – znak a podmínka státu 4. státní suverenita

Funkce státu a) vnitřní bezpečnostní – zajištění bezpečnosti občanů a jejich majetku i vnitřní zabezpečení fungování států, jeho orgánů a institucí na státním území právní – zajištění respektování právního řádu ve všech oblastech činnosti dané společnosti, svobod a práv občanů ekonomická – stanovení podmínek pro chod ekonomiky a jejich garance sociální – zajištění občanů v nemoci, stáří a při ztrátě prostředků obživy kulturní – péče o kulturní dědictví, vytváření podmínek pro rozvoj hmotné a duchovní kultury, rozvoj školství, vědy a výchovy

b) vnější (řeší ve vztahu k jiným státům) zajištění vztahů s dalšími státy (diplomacie) regulace zahraničního obchodu – stanovení podmínek pro zahraniční obchodní vztahy obrana území před případným napadením, zapojení se do boje za světový mír a mezinárodní bezpečnost (např. x terorismu)

POUŽITÉ ZDROJE: Emmert, F. a kol.: Odmaturuj ze společenských věd. Brno: DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-86285-68-5. Str. 9 - 10. http://www.statni.com/cs/druhy-statu http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_st%C3%A1t%C5%AF_sv%C4%9Bta Citováno dne 5.9. 2011.

METODIKA: Nejprve provedeme výklad za pomoci jednotlivých slidů. Podíváme se na různé státy světa – hypertextové odkazy (děti samy určují stát, o kterém se chtějí něco dozvědět). Nakonec provedeme zápis do sešitů – na slidech podtrháváme důležité, děti si zapisují do sešitu.