Autoevaluace z pohledu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní hodnocení škol z pohledu České školní inspekce
Advertisements

Autoevaluace z pohledu
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Strategické plánování
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpůrná opatření prvního stupně
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Gymnasium Jižní Město Praha
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Centralizované rozvojové projekty 2017
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Evaluace v mateřských školách
Podpora kvality vzdělávání a práce školy ze strany zřizovatelů
Transkript prezentace:

Autoevaluace z pohledu Česká školní inspekce Česká školní inspekce Autoevaluace z pohledu České školní inspekce Mgr. Pavel Skokan ředitel Pardubického inspektorátu 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

„Školy s hodnocením ČŠI musí počítat!“ Česká školní inspekce Zákonné ukotvení ČŠI na trhu externí evaluace a její komparativní výhoda (ust. § 12 odst. 1, 2 a 3; ust. § 174 odst. 1, 2, 6 Sb.,ŠZ, vyhl. č. 17/2005 Sb. ) „Školy s hodnocením ČŠI musí počítat!“ 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Česká školní inspekce Zákonné ukotvení ust. § 174 odst. 2 ŠZ – ČŠI hodnotí podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a šk. služeb s cílem zjistit: Naplnění cílů školské politiky státu Účinnost podpory rozvoje osobnosti dítěte, žáka či studenta 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Hlavní dokumenty vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace ČŠI Plán hlavních úkolů (schval. MŠMT) Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb www.csicr.cz 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Kritéria a oblasti Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a šk. služeb = systém - „osnova“ pro cyklické hodnocení škol = národní hodnotící rámec ČR (úkoly ČŠI, terminologie) Srovnání oblastí hodnocení - průnik oblastí hodnocení (RVP ZV, vyhláška č. 225/2009 Sb.), průnik metod, nástrojů 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Komparace Vyhláška upravující VH RVP - oblasti autoevaluace Česká školní inspekce Komparace Vyhláška upravující VH RVP - oblasti autoevaluace Kritéria hodnocení ČŠI - ve skupinách Podmínky ke vzdělávání Materiální, technické, ekonomické, hygienické podmínky Rovnost příležitostí Předpoklady pro řádnou činnost školy Průběh vzdělávání Výuka, IVP, soulad Průběh vzdělávání, Soulad Podpora žákům, spolupráce,vztahy Spolupráce, klima Partnerství Výsledky vzdělávání Vyučovací hodnocení Řízení školy Práce učitelů, vedení Vedení školy Úroveň výsledků Celkové hodnocení školy 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Čím je VH pro ČŠI? Podklad pro IČ Česká školní inspekce Čím je VH pro ČŠI? Podklad pro IČ Zdroj informací spolu s dalšími dokumenty školy (výroční zpráva, ŠVP, školní řád …) ČŠI neposuzuje formu 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Zkušenosti s VH ze škol Zásadní problémy: Česká školní inspekce Zkušenosti s VH ze škol Zásadní problémy: Kritéria (nahodilý účelový výběr, bez kontextu, z různých soustav hodnocení, jednostranné – není podkladem pro strategii zlepšení školy) Různá interpretace stejných dat 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Souhrn 2004 - 2006 2004, 2005 (temat. zjištění) – 1117 škol Česká školní inspekce Souhrn 2004 - 2006 2004, 2005 (temat. zjištění) – 1117 škol šk. rok 2005/2006 (PHÚ) – ojediněle ucelený systém zpětné vazby, pocity, názory ředitele, statistika, součást výroční zpráva – nevýrazný, pomalý rozvoj VH, externí „Testy“ (5) 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Česká školní inspekce MŠ 9 6 1 7 1. st. ZŠ 23 10 4 16 12 11 2. st. ZŠ Druh školy 2005/2006 zpětnávazba a cíle školy silné a slabé str. školy účinky opat-ření slouží ŠVP ovliv-ňuje DVPP ovlivňuje strategii školy opatře- ní ředitele MŠ 9 6 1 7 1. st. ZŠ 23 10 4 16 12 11 2. st. ZŠ 8 3 24 SŠ 25 2 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

„Školy začaly brát VH na zřetel a začaly přemýšlet o jeho účincích“ 2007 - 2008 Má škola zapracováno VH ve ŠVP? Využívá škola výstupy z VH? „Školy začaly brát VH na zřetel a začaly přemýšlet o jeho účincích“ 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Česká školní inspekce Ukazatel MŠ ZŠ Škola má oblasti VH 61 86 (2007/2008) MŠ ZŠ Škola má oblasti VH 61 86 Škola má cíle VH 70 80 Škola má kritéria VH 51 71 Škola má nástroje VH 83 Škola má časový plán VH (VH v ŠVP) 59 75 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Česká školní inspekce Ukazatel MŠ ZŠ SŠ (2007/2008) MŠ ZŠ SŠ plně částeč-ně VH slouží pro zvyšování kvality vzdělávání 58 23 75 12 13 VH - podklad pro výroč. zpr. 68 14 74 77 9 Podklad pro opatření ke zvyšování kvality školy 64 19 78 80 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Projekt efektivní autoevaluace škol (SICI) Autoevaluace není cílem Cílem je změna a zlepšení Přiměřená externí podpora (rovnováha) Vzdělávací standard - efektivita přijatých opatření v rámci VH 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

(výrazná podpora ČŠI pro VH škol) Rámec obsahu zprávy o VH (vyhláška) Dva rámce Rámec kritérií uplatňovaných ČŠI externě (výrazná podpora ČŠI pro VH škol) X Rámec obsahu zprávy o VH (vyhláška) 31. prosince 2018 Česká školní inspekce

Kontakty: pavel.skokan@csicr.cz Česká školní inspekce Děkuji za pozornost Kontakty: pavel.skokan@csicr.cz tel: 466 797 562 31. prosince 2018 Česká školní inspekce