Platforma pro personalizaci standardizovaných výukových materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Osobní management Tomáš Procházka.
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Datové schránky v praxi Lukáš Jelínek
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. Ing. Veronika.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Oborová brána Musica (MUS) Nový nástroj (nejen) pro české muzikology Václav Kapsa Národní knihovna České republiky Výroční konference ČSHV Nové výsledky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc POČÍTAČOVÉ VIRY Co jsou počítačové viry a jak se proti nim bránit?
Spoje potrubí-zákl. informace1 VY_32_INOVACE_441.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Benchmarking sociálních služeb Mgr. Marián Svoboda AUGUR Consulting s.r.o.
Jak lze využít infrastrukturu CzechPOINT v rámci úřadu Mgr. Jarmila Šmardová
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Název materiálu: Služba Edu Live Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Název materiálu: Internetová úložiště Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 5.třída Vyučovací předmět:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Osobní management Milan Šorm. 9. prosince 2005Univerzitní informační systém2 Obsah prezentace Motivace Zařazení osobního managementu v IS Přehled funkcí.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Nástroje pro tvorbu a údržbu územně analytických podkladů (ÚAP)
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Věcné autority v roce 2016
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Letecká informační služba pro GA 2017
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Plánování ve školní tělesné výchově
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Inf Počítač a lidé s handicapem
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Poštovní subsystém UIS
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Architektura UIS Bc. Tomáš Procházka Sekce jádra systému Vývojový tým Univerzitního informačního systému Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v.
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Knihovny pod jednou střechou
Databáze MS ACCESS 2010.
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VÝHLED IISSDE RNDr. Jiří Malátek Zástupce ředitele OIVS MV
Rozpisy témat a odevzdávárny
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Propojení UIS s knihovnami
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Využití softwaru při tréninku a hodnocení sportovních aktivit
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Projekt realizace referenčního rozhraní
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Komunikační potenciál moderního městského webu
Jednotná informační brána jako studnice informací pro lékaře
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Portál PUBLIKACE jako nástroj evidence výsledků vědeckovýzkumných aktivit Situace ke konci roku 2016 Cíl na rok 2017 – z nástroje dílčích sběrů vytvořit.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tereza Bížová Představení se.
Kooperace a kolaborace v online prostředí
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám
Celoživotní vzdělávání učitelů
ePrivacy a komunikace M2M
Informatika pro ekonomy přednáška 8
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Platforma pro personalizaci standardizovaných výukových materiálů Pavel Drášil Tomáš Pitner Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Standardizace výukových materiálů Cílem je maximální zhodnocení úsilí vynaloženého pro přípravu Konkrétně: Snadná použitelnost pro uživatele Přenositelnost mezi systémy Hromadná správa, vyhledávání, … Znovupoužitelnost (i v jiném kontextu) Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Formát pro doručování dat uživateli Prohlížení i tisk, multimédia, odkazy, … Široce rozšířený, nevyžadující speciální SW/HW, nezávislý na platformě, zdokumentovaný W3C (X)HTML + ideální přenositelnost - rozdíly v zobrazení, nepříliš vhodný pro tisk Adobe PDF + neměnitelné zobrazení, ideální pro tisk - vyžaduje instalaci speciálního (i když téměř všudypřítomného) SW Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006 Formát pro přípravu Příprava (X)HTML/PDF dokumentů Snadná editace OASIS DocBook Oddělení formy od obsahu Možnost vygenerování různých výstupů ve formátech (X)HTML, PDF, … Dnes už „user-friendly“ grafické editory Do budoucna OpenDocument (?) Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Formát pro přenos mezi systémy Doplnění o metadata ADL SCORM „Obálka“ pro distribuci dat spolu s metadaty Formát dat nijak neomezuje Pro metadata definuje formát odpovídající standardu IEEE LOM Další možnosti nejsou příliš využívány (navigace v datech, interakce s prostředím, …) Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006 Adaptivní systémy Počátky v 90. letech 20. století Specifické rozšíření softwarových prostředí interagujících s uživateli Přizpůsobují své „chování“ na míru každému uživateli podle jeho potřeb a preferencí Adaptibilní vs. Adaptivní Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Adaptivní hypermediální systémy Zpřístupňují uživatelům množinu hypermediálních dat Vhodné pro uplatnění ve výuce Používané techniky: Adaptivní navigace Radí, kam má uživatel pokračovat Adaptivní prezentace Modifikují obsah zobrazovaných dokumentů Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Základní architektura AHS Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

AHS a vzdělávací objekty Dnešní praxe: (standardizované) vzdělávací objekty zpřístupňované prostřednictvím LMS Adaptivní techniky jsou jednou z cest, jak tento model dále zefektivňovat Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006 Oblasti výzkumu Aplikace adaptivních technik v prostředí LMS/SCO Podpora autorů při přípravě výukových materiálů (dohledávání zdrojů, příprava metadat, …) První fáze: Základní platforma pro podporu a automatizaci zmíněných postupů Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Schéma základní platformy Subversion IS MU Balíčkovací subsystém SCORM HTML / PDF + metadata DocBook Generování výstupů HTML, PDF, PPT, DOC, … + metadata Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006 Realizace Modulární systém „poskládaný“ z jednotlivých služeb (vyvíjených pro platformu CEWebS) Služba s webovým rozhraním pro správu dokumentů uložených v SVN Repository Služba generující výstupy ve formátu (X)HTML/PDF Služba generující vzdělávací objekty odpovídající standardu SCORM (možné napojení na IS MU) Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006 Výhled do budoucna Široký prostor pro nová („česká“) řešení Postupná realizace vybraných technik a postupů s důrazem na otevřenost a kompatibilitu s existujícími standardy Ověřování výsledků Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006

Děkuji Vám za pozornost! Dotazy? Kontakty Pavel Drášil, xdrasil@fi.muni.cz Tomáš Pitner, tomp@fi.muni.cz Platforma pro personalizaci výukových materiálů, SCO 2006