Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie dopravy MD ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
1 L R EGIONÁLNÍ SETKÁNÍ „ KLÍČOVÝCH HRÁČŮ “ PROJEKTU C HEM L OG T&T v rámci mezinárodní konference SpeedCHAIN 2013 Projektový partner č. 5 „Ústecký kraj“,
Ing. Jan Světlík Prezident MSSK. Vybrané ukazatele – makroekonomického prostředí ČR Současný stav klastru Nová vize rozvoje Nové Vítkovice.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Technologické platformy a dopravní výzkum
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Strana 1 Příprava a implementace pilotního projektu Speed Chain 13. listopadu 2013 Dr. Ing. Jiří Došek, DEKRA Automobil, a.s.
Zlepšení inovační kapacity v evropských chemických klastrech posílení možností a příležitostí pro vznik klastrů v chemickém průmyslu na území střední a.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Ústecký kraj, člen evropské sítě chemických regionů Ing. Petr Fiala, Zastupitel Ústeckého kraje, předseda finančního výboru Mezinárodní rok chemie 2011.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Význam projektu ChemMultimodal pro Ústecký kraj
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
Význam projektu ChemMultimodal pro Ústecký kraj
LABEL LABE – ELBE Adaptation to flood risk 2008 – 2012 V letech 2003 – 2006 byl v rámci OP INTERREG III B realizován projekt ELLA, který se na základě.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Závěrečná konference projektu
Program rozvoje Ústeckého kraje
Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Transkript prezentace:

Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal Chemické fórum Ústeckého kraje Ústí nad Labem, 22. 03. 2018

NP Česko-Saské Švýcarsko a CHKO Labské pískovce Dresden A 17 Sokolov Nürnberg Chemnitz L Labe Praha D 8 NP Česko-Saské Švýcarsko a CHKO Labské pískovce CHKO České středohoří Ústecký kraj: chemický a energetický průmysl dopravní křižovatka brána Čech přírodní krásy a chráněná území 2

2008 - 2011 Regions Baden-Württemberg Bavaria Brandenburg Cheshire West and Chester Flanders Hesse Ida Virumaa Limburg Lombardy Mazovia North Rhine-Westphalia Novara Rhineland Palatinate Saxony-Anhalt Schleswig-Holstein Scotland Ústí Wallonia Yorkshire & The Humber Identifikace „úzkých míst“ pro přepravu chemického zboží – analýza možností rozvoje „Labské cesty“: Vyhodnocení potenciálu lodní dopravy na Labi – nárůst z …… t/rok na …… t/rok při plnosplavnosti; Nutnost umožnit nákladní dopravu na VRT 2010 - 2012 Posouzení „vůle“ průmyslových společností pro spolupráci a tvorbu klastrů se školami, výzkumem a veřejnou správou Na rozdíl od zemí západní Evropy v ČR minimální – jen v oblasti technického školství 2012 - 2014 První kontakty 2004, člen od 2008 Ověření možností sledování nedoprovázené multimodální dopravy kontejnerů Využití anonymizovaných dat pro krizový portál ÚK a tvorbu podkladů pro změny územních plánů Vývoj sledovací jednotky, ovládacího softwaru, navázání spolupráce s eCall SCHP ČR = asociace soukromých subjektů Ústecký kraj = samosprávný subjekt Žádné přímé ekonomické či legislativní nástroje Iniciativní a podpůrná role, vč. zákonodárné Připomínkové místo při tvorbě předpisů Tvorba podmínek přípravou a výstavbou infrastruktury Nezbytné navazování kontaktů, informací, znalostí 2016 - 2019 Hledání potenciálu pro zvýšení podílu multimodální dopravy ve střední Evropě Rozšiřování sítě multimodálních přeprav Snižování „uhlíkové stopy“ 3

Obsah projektu ChemMultimodal: Strategické příležitosti pro rozvoj multimodální dopravy: Přeprava velkého množství zboží Omezení silniční dopravy (nedostatek řidičů, znečištění ŽP, chybějící infrastruktura) Flexibilita pro vnitřní logistiku podniků i dodavatelských řetězců Vysoká efektivita pro delší přepravní vzdálenosti Rozšíření terminálů a provazování dopravních prostředků Šance pro snížení emisí CO2 (50%) Vyšší bezpečnosti přepravy i zabezpečení přepravovaného zboží Obsah projektu ChemMultimodal: WPT1 Analýza a vývoj nástrojů   Výstup: Nástroj na podporu přemístění chemického zboží ze silnice na intermodální dopravu WPT2 Pilotní projekt   Výstup: 7 pilotních projektů (PP) a realizace v každé zemi WPT3 Strategie a akční plán Výstup: Nadnárodní strategie (1) a akční plány (7) současný stav Start: 11/2017 Konec: 11/2018 Start: 06/2018 Konec: 05/2019 Strategické podmínky rozvoje multimodální dopravy: rovné podmínky pro silniční a železniční dopravu (ekonomická výhodnost, rychlost, flexibilita) vysoká kapacita železniční dopravy a terminálové infrastruktury vysoká digitalizace multimodální dopravy snadno použitelné a účinné nástroje pro získání informací o multimodálních dopravních spojeních úzká spolupráce výrobců, přepravců a dopravců při zavádění multimodální dopravy, rozvíjení nových tras, spojení a svazků platformy pro společnou diskusi a vytváření sítí organizované Sdruženími chemického průmyslu všeobecná podpora multimodální dopravy poskytovaná veřejnou správou vysoká motivace chemických společností ke snížení emisí CO2 (CSR, ekonomika, …) vysoká spolehlivost

Do pilotního projektu je na území ČR zapojeno 8 společností, z toho 3 z Ústeckého kraje – Spolchemie, Unipetrol RPA a Vodní sklo. Podstatou hledání potenciálu navýšení multimodální dopravy je zvýšení vzájemné informovanosti jak na straně nabídky, tak poptávky První výsledky ukazují, že přes poměrně malý rozsah stávajícího využití kontinentálních multimodálních přeprav (necelá 2 %) došlo za rok 2017 u zapojených společností k jejich výraznému dynamickému nárůstu o 15 – 400 %. V součinnosti s operátory jsou popisovány nové možné trasy s využitím nástrojů identifikovaných mj. i díky projektu. Soustavně je připomínána potřeba Děčínského vodního stupně, a tím i zvýšení splavnosti Labe. Zabýváme se náměty lepšího zpřístupnění výrobních areálů, včetně revitalizace vleček a posuzování výstavby překladišť na pozemcích podniků, nebo v jejich blízkosti. Výstupem pilotních projektů bude stanovení zásad a podkladů pro tvorbu a aktualizaci strategických dokumentů Evropské unie, států a regionů zapojených do projektu Zjištění z realizace projektu zapracuje SCHP ČR i do Sektorové dohody o chemii, jejímž cílem je zajistit dorost pro chemický průmysl Ústecký kraj výstupy ze všech projektů „rodiny ChemLog“ využívá při aktualizaci svých strategií, při připomínkování předpisů i v územním plánování, vč. podpory výstavby nových terminálů (Metrans v UL, Lovosice 2x, Obrnice, …) Spolupráce SCHP ČR s Ústeckým krajem trvá od roku 2003 a přináší efekt oběma stranám 5

Rozvoj multimodální dopravy = příležitost pro chemické podniky, dodavatele logistických služeb i kraj stát se konkurenceschopnými západní Evropě 6

Děkuji za pozornost Projekt ChemMultimodal Vedoucí partner: Ministerstvo vědy a hospodářství Saska Anhaltska, Německo http://www.interreg-central.eu/Content.Node/ChemMultimodal.html Čeští partneři: Ústecký kraj - http://www.kr-ustecky.cz Svaz chemického průmyslu ČR - http://www.schp.cz Ing. Jan Sixta, CSc. E-mail: sixta.j@centrum.cz Mob.: +420 737 203 642