Nástroje komunikačního mixu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Advertisements

Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Turistický region Český ráj a jeho nabídka 18 Turistický region Český ráj a jeho nabídka Setkání podnikatelů cestovního ruchu Libereckého kraje.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Valné shromáždění SMOJK Vodňany, 11. červen /11 JIHOČESKÁ CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU INFORMACE O ČINNOSTI.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Obchod, trh Základy hospodaření.
Dokument KAP MSK - obsah
Systém vzájemného sdílení mezi občanem a obcí
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikační strategie ČIŽP
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Krajská síť environmentálních
Odbor rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva ÚV ČR
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:
Hlavní město praha a integrace cizinců
Psychologie reklama.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Společenská odpovědnost ve školství
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Marketingová komunikace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Řízení neziskových organizací Marketing neziskových organizací
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Univerzitní město Olomouc
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Pozemkové úpravy.
Komunikační potenciál moderního městského webu
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Základní informace o programu
doc. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. /
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Komora sociálních podniků
Oficiální internetový portál českého předsednictví EU EU.2009.CZ
Praktické aspekty příprav českého předsednictví 2009
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Destinační management TO Těšínské Slezsko
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Na čem stojí Zažít město jinak
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

Nástroje komunikačního mixu

Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým skupinám, budování image lokality, kreativní komunikace, její optimalizace, zlepšování vztahů mezi občanem a managementem, posilování identifikace občanů s obcí a vytváření prostředí pro jejich participaci na rozvoji (posilování principu partnerství).

Externí komunikační politika se zaměřuje na subjekty z vnějšího prostředí obce, potenciální investory, turisty, návštěvníky, případné budoucí obyvatele a kooperující subjekty. Články v tisku, interview, výroční zprávy Tiskové zprávy, vyhlášky, odborné konference, charitativní, kulturní, sportovní a jiné akce, vydání letáků a jiných tiskovin, účast na výstavách a veletrzích, webové stránky

Interní komunikační politika se zaměřuje na budování vztahů mezi lokálními aktéry a managementem, zlepšování kvality poskytovaných informací, koordinaci aktivit v kraji/obci, zapojování místních aktérů do plánování a realizace rozvoje, Interní zápisy, nástěnky,interní noviny, osobní komunikace,dny otevřených dveří, průzkumy veřejného mínění,přijímání návštěv Jednotný vizuální styl

Proces aktivizace Kdo Komu Co Jak Kdy a kde S jakým efektem Za kolik

Komunikace ve městě Týká se služeb pro občany- jak dostávají informace? Návod pro občany na život ve městě Vysvětlování politických rozhodnutí Přispívá k definování území a občanů, na které se soustředí Projevy komunity vůči vnějšímu světu Komunikující je někdy kukačka

Ústředním fenoménem komunikace jsou informace s určitými vlastnostmi, které je nutné v komunikační politice kraje či obce zohlednit. Základními nástroji marketingové komunikace v prostředí teritoriálního marketingu jsou: >propagace a reklama, >vztahy s veřejností (public relations), >marketing událostí ("events marketing„).

nástroje Reklama Podpora prodeje Public relations Osobní prodej Přímý marketing Marketing událostí

Reklama Zaměřena na externí návštěvníky, investory, potenciální nové obyvatele Zviditelnění území Propagační materiály Forma všeobecná nebo speciální Stručný, přehledný,obrázky, fotografie

Pohlednice, prospekty, brožury, publikace, mapy, letáky, plakáty, kalendáře, nabídkové katalogy Důležité je vhodně umístit Internet www.obce.cz, www.komunikujici-mesto.cz Stránky jednotlivých měst a obcí

Podpora prodeje Nemediální reklamní kampaň Cílem je stimulace prodeje výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů Cenové slevy, vlastní investice do přípravy pozemků

Public relations Vztahy s veřejností (public relations) mají dvě hlavní dimenze komunikace - externí a interní. Posláním public relations je: zvyšovat kvalitu a úroveň vztahů s veřejností a privátní a neziskovou sférou, pozitivně ovlivňovat vztah těchto lokálních aktérů k obci (regionu), vytvářet co nejlepší podmínky pro jejich spolupráci na lokálním rozvoji, budování pozitivního image dané lokality

Public relations Proces vytváření vztahů a vzájemné komunikace mezi městem a veřejností Vytváří se změny ve vědomí, názorech, postojích a chování lidí Pravidelné zprávy ve sdělovacích prostředcích Tiskové besedy, konference Vlastní tiskoviny Spolupráce s institucemi Reprezentace obce Sponzorství………………….

Tiskový mluvčí Účast na všech akcích města Zasedání rad a zastupitelstev Poradách Důležitých zasedání Vlastnosti:asertivní chování, dobré komunikační schopnosti, znalost médií….

Kodex profesionálních pracovníků PR Nepromarnit žádnou příležitost Pečovat o novináře stejně jako o zákazníky Znát do detailu svou organizaci a její způsob vyjadřování Zachovat neutralitu v postojích ke sdělovacím prostředkům Pomáhat novinářům, učinit vše pro to, aby zpráva byla novináři poskytnuta…………

Marketing událostí Zdůrazňování prožitků a pocitů Neziskově orientované akce Komerčně orientované akce Charitativní akce Vhodné umístění Právní podklady Volba scénáře Pozvánka Občerstvení Volba dodavatelů Zhodnocení celé akce