Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

Tajga Vytvořili Ondřej Šigut, Filip Wilczek, Tomáš Jurek a Tomáš Kalmus.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Stepi Natálie Prokopová.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Lesy mírného pásu.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Savci biomů světa 8. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Přizpůsobivost rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
ŠTOKY - LES.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Tundra a polární pustina
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST V ČR
Základní společenstva - lesy
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
TÉMA: Národní parky a chráněné krajinné oblasti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
Přírodní krajiny - test
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
Nahosemenné rostliny II
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Abiotické podmínky života.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lesní patra.
Pedosféra = půdní obal země.
Kůrovcová situace v NPŠ v roce 2009
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_18.
Smíšené a listnaté lesy
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Transkript prezentace:

Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou = rostlinná složka Zoocenózou = živočišná složka Biotopem = abiotické prostředí Největší rozlohu souše zaujímá tzv. tajga (jehličnatý les chladného pásma severní polokoule) Evropa – různé druhy smrku, jedle, modřín, borovice Asie – to samé + kryptomerie, tsugy, túje a cypřišky S. Amerika + douglaska

Funkce lesa Zdroj dřeva Cenný krajinný prvek s vysokou biodiverzitou Rekreační „Plíce planety Země“ → zachycuje prachové částice a poutá C02 Protierozní → snižuje odnos půdy Stabilizuje klima → snižuje teplotní extrémy, udržuje vlhčí ovzduší Protipovodňová → stoleté povodně začaly až s středověkým odlesňováním

Přehled lesních vegetačních stupňů 0 bory (nejde v pravém smyslu slova o vegetační stupeň, protože bory jsou spíše vázány na extrémní stanoviště - do značné míry bez ohledu na vertikální stupňovitost, také proto jsou označeny číslem nula) dubový dubovo-bukový bukovo-dubový bukový jedlo-bukový smrko-bukový bukovo-smrkový smrkový klečový

Hranice lesa definuje zejména nadmořská výška či zeměpisná šířka, za kterou se už les nevyskytuje. Za touto hranicí již nejsou podmínky umožňující růst souvislého lesního porostu Za limitní podmínky je především považována průměrná denní teplota +10 °C a více alespoň po 30 dní v roce. V Krkonoších a Jeseníkách leží hranice lesa zhruba mezi 1250 - 1350 metrů nad mořem V polohách nad hranicí lesa se vyskytuje zejména borovice kleč (Pinus mugo).

Výškové vegetační stupně v Krkonoších

Typy přirozených lesních porostů ČR Lužní les obrázky vrbotopolové „měkké“ luhy „tvrdé“ luhy obrázky Olšiny Doubravy Teplomilné Acidofilní Dubohabřiny Bučiny květnaté bučiny kyselé bučiny vápnomilné bučiny Smrčiny klimaxové (horské) smrčiny podmáčené smrčiny rašelinné smrčí Reliktní bory

Lesní patra 1) Patro kořenové = pod povrchem půdy (kořeny, podhoubí, půdní bakterie, zbyty těl = pomalu přeměna na humus) Půdní bakterie = rozkradači = umožňují přeměnu humusu na potravu pro rostliny 2) Patro mechové = mech + houby (asi do 10cm) 3) Patro bylinné = byliny (květiny) asi do 1 m 4) Patro keřové = keře + nízké stromky (asi do 3m) 5) Patro stromové = stromy různé výšky zde nejvíce světla = dobré pro fotosyntézu

Co je kapitálem v lesích? Půda Voda (vodní režim) Vitalita lesa Moudrost hospodáře