Změna vnitřní energie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Advertisements

Proč se tělesa zahřívají při tření?
Tepelná výměna prouděním
Projekt teplo Na fyziku.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měrná tepelná kapacita látky
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Ohmův zákon, Kirchhoffovy zákony a jejich praktické aplikace
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Teplo.
Digitální učební materiál
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.
Tepelné jevy.
Teplo přijaté a odevzdané © Petr Špína, 2011
Vnitřní energie II. část
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Digitální učební materiál
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Této práci říkáme elektrická práce.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Rychlovarná konvice Domácí elektrický spotřebič
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Vnitřní energie, teplo, teplota. Celková energie soustavy Kinetická energie – makroskopický pohyb Potenciální energie – vzájemné působení těles (makroskopicky)
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
P ř íkon a energie elektrického proudu.  elektrický proud má tepelné účinky  topná spirála – el. sporák, žehlička, fén, varná konvice apod. – využívají.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Teplo Seminární práce z fyziky Vypracoval: Tomáš Pařízek a Jan Šplíchal Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Leden 2013.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
TEPLO.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Vytápění Teplo.
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
VY_32_INOVACE_F8-004 FYZIKA 8.ROČNÍK ENERGIE Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Změna vnitřní energie

Změna vnitřní energie Již víme: konáním práce Vniřní energii tělesa můžeme změnit: topná spirála rychlovarné konvice se zahřívá průchodem el. proudu  přeměna el. energie polévku v hrnci ohřejeme pomocí plamene plynového sporáku  přeměna chemické energie plynu Sluneční záření ohřeje vzduch  přeměna energie světelného záření konáním práce Přeměnou jiného druhu energie

Změna vnitřní energie = TEPLO Projev změny vnitřní energie  zvýšení nebo snížení teploty Teplota  udává STAV vnitřní energie Teplo = změna stavu vnitřní energie - změna teplotního stavu tělesa - teplo přechází z jednoho tělesa na druhé při tepelné výměně (změně vnitřní energie)

Rozlišujeme fyzikální veličiny: Značka veličiny ….. Q Jednotka … Joule (J) Nelze měřit přímo ……….. T ……….. °C, K ……….. teploměr TEPLO TEPLOTA

Změna vnitřní energie = TEPLO změna teploty tělesa je ukazatelem změny vnitřní energie tělesa Zvýší-li se teplota tělesa … vnitřní energie se zvýšila, těleso přijalo teplo Sníží-li se teplota … vnitřní energie se snížila, těleso teplo odevzdalo