Opakování ze 3. cvičení deklarace proměnných výpis na monitor (výstup)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Pro začátek něco lehčího
Programování v C jazyku - SEMINÁŘ
Dynamické dokumenty na straně klienta Informatika pro ekonomy II.
Základní pojmy v jazyce C
Programování 2 Cvičení 5.
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
Příkazy Přednáška č. 4. Příkazy (statements)  Příkaz – dílčí krok programu (část kódu – zpravidla jeden řádek)  Program – posloupnost příkazů  Příkazy.
Algoritmy I Cvičení č. 2. Cíl hodiny Datové typy a přetypování (int, float, double, bool, char, long, short) Konstanty – Celočíselné Desítkové – 15, 0,
Preprocess Úvod do tvorby funkcí Princip preprocesoringu Direktivy preprocesoru Podmíněný překlad Základy tvorby funkcí Zjednodušený popis principu předávaní.
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
If-else, do-while, switch, operátory
Programování v C++ Cvičení.
Algoritmy I Cvičení č. 3.
Algoritmizace a programování
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
Vývojové diagramy a základy algoritmizace
Informatika I 3. přednáška
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Jednoduché datové typy
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
C – strukturované příkazy
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
Cvičení.
Vstupy a výstupy znaků a) Terminálový vstup a výstup ( getchar(), putchar() ) Přečtěte znak pomocí systémové funkce getchar() a vypište ho pomocí putchar().
Příklady v jazyku C – část 4
Příklady v jazyku C – část 3
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
Napište program v C pro výpočet plochy obdélníka se stranami A=3 a B=2. Výsledek vytiskněte s patřičným komentářem na obrazovku formátovým příkazem printf.
OSNOVA: a) Příkazy pro větvení b) Příkazy pro cykly c) Příkazy pro řízení přenosu d) Příklad Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
C – switch Mgr. Lenka Švancarová. switch syntaxe switch (výraz) { case hodnota_1: příkaz(y)_ve_větvi_1; case hodnota_2: příkaz(y)_ve_větvi_2; … default:
Rozklad problému na podproblémy, rekurze
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Řízení běhu programu 5 Verze
Začínáme vážně programovat Řídící struktury Přetypování Vstupně výstupní operace Vlastní tvorba programů.
C – jak na procedury Mgr. Lenka Švancarová. C – procedury #include int main() { printf("Ahoj\n"); return(0); } #include void pozdrav(void) { printf("Ahoj\n");
Příklady v jazyku C – část 1. Výstupy pomocí printf. printf(" Tisk textu \n v apostrofech \n ") ; p=10; printf("%d\n", p) ; /* tisk konstanty */ printf("Tisk.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Pascal – if Mgr. Lenka Švancarová.
Příklady v jazyku C – část 2
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
C – if Mgr. Lenka Švancarová. if vývojový diagram Podmínka Příkaz(y) Podmínka Příkaz(y) Úplné větveníNeúplné větvení ++--
C – cyklus do-while Mgr. Lenka Švancarová.
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
Příklady v jazyku C – část 7. Napište rekurzivní podprogram, který vypočítá faktoriál a použijte ho při vyvolání v hlavním programu: #include int fakt(int.
ROOT
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Programování KONSTANTY, ČTENÍ PO JEDNOM ZNAKU GETCHAR() FORMÁTOVANÝ VÝSTUP POMOCÍ PRINTF, VÝVOJOVÉ DIAGRAMY, CYKLY.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
Programování ÚVOD, PROMĚNNÉ, OPERÁTORY A PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ ERIK KRÁL.
Počítače a programování 2
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
C# konzole – Vstup a výstup
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Programování v jazyce C++
Funkce výstupu (2) Funkce printf: deklarována v: stdio.h
Programujeme lépe a radostněji
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Proměnné (1) Proměnná: Definice proměnných:
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Vyhodnocování aritmetického výrazu (1)
Transkript prezentace:

Opakování ze 3. cvičení deklarace proměnných výpis na monitor (výstup) čtení z klávesnice (vstup)

Deklarace proměnných int a, b=20, c; float x=5.87; char znak='A'; datový_typ název_proměnné; int a, b=20, c; float x=5.87; char znak='A';

Lokální x Globální proměnná #include <stdio.h> double globalniX = 3.1415927; int main() { double lokalniX; ... }

Výstup na obrazovku printf("Hodnota promenne: %d\n",c); printf(…..); //nutná direktiva #include <stdio.h> formátovací řetězec printf("Uz umim výpis!!!\n"); specifikátor význam %d celé číslo %f float %c char %lf double %s řetězec printf("Hodnota promenne: %d\n",c);

Výstup na obrazovku - nové pokud chceme pouze vypsat nějaký řetězec včetně odřádkování: puts("Vypis a odradkovani");

Vstup z klávesnice scanf("%d",&c); scanf(…) //nutná direktiva #include <stdio.h> scanf("%d",&c);

Algoritmus výměny hodnot dvou proměnných vytvořte program v jazyce C, proměnné A a B nechť jsou datového typu „int“

Algoritmus výměny hodnot dvou proměnných #include <stdio.h> int main() { int a, b, pom; printf("Zadej cislo A: "); scanf("%d",&a); printf("Zadej cislo B: "); scanf("%d",&b); pom=a; a=b; b=pom; printf("V promennych jsou hodnoty %d, %d",a,b); }

deklarace konstatny

Symbolická konstanta pomocí direktivy #include <stdio.h> #define PI 3.1415927 int main() { double x; ... x = 2*PI; }

Typová konstanta #include <stdio.h> const double PI = 3.1415927; int main() { double x; ... x = 2*PI; }

Operátory int a=11, b=2, c; float x=11, y=2.0, z; c=a%b; // c=1 z=x%y; // CHYBA c=a/b; // c=5 z=x/y; // z=5.5 z=x/b; //z=5.5 z=(float)a/b; // z=5.5

Unární operátory ++ -- a++; // ekvivalentní a=a+1 a--; // ekvivalentní a=a-1 b=10; a=b++; // a=10, b=11, ++ postfix c= a*b++; // c=10*11, b=12 c=a*++b; // b=13, c=10*13, ++ prefix c=a+++b; // c=10+13, a=11

Větvení if (a!=b) printf("A se nerovna B");

Větvení if (a!=b) printf("A se nerovna B"); else printf("A se rovna B");

Podmínky – relační operátoři

Složené podmínky if (a>b && a>c) … if (a>b || a>c && d==0) … přednost má logický součin před logickým součtem – pro změnu pořadí použít závorky: if (( a>b || a>c) && d==0) …

K jakému IF patří ELSE??? if (výraz1) if (výraz2) příkaz2; else příkaz3; if (výraz1) { if (výraz2) příkaz2; } else příkaz3 ELSE patří k poslednímu IF if (výraz1) if (výraz2) příkaz2; else příkaz3;

Větvení if (a!=b) printf("A se nerovna B"); else printf("A se rovna B");

POZOR!!! if (a!=b) printf("A se nerovna B"); a=b; else printf("A se rovna B"); CHYBA if (a!=b) {printf("A se nerovna B"); a=b;} else printf("A se rovna B");

Algoritmus výpočtu obvodu kruhu ne ano o = 2 * 3.14 * r ZAČÁTEK KONEC Tisk: Zadej poloměr Čti: r Tisk: Obvod je o Tisk: Chyba, poloměr je záporný vytvořte program v jazyce C, proměnná r a o nechť je datového typu „double“

Úloha 5.2