Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Programování v C++ Cvičení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Programování v C++ Cvičení."— Transkript prezentace:

1 Programování v C++ Cvičení

2 Informace Michal Brabec http://www.ksi.mff.cuni.cz/

3 Podmínky zápočtu Základní podmínky společné všem skupinám
Úspěšné složení zápočtového testu 1. a 2. pokusy ve zkouškovém období pokusy v dubnu 2-3 hodiny v laboratoři, společně pro všechny skupiny Vypracování zápočtového programu Dohoda o tématu - do listopadu Předvedení cvičícímu do Doladění a odevzdání do Další podmínky udělení zápočtu určuje cvičící Cvičící může podmínky individuálně upravit, pokud se s ním student na začátku semestru dohodne Přiměřená účast na cvičeních (alespoň 1/2) Úspěšné odevzdání domácího úkolu (možná jen nepovinný)

4 Základní typy Vestavěné typy: Složené typy (definované programátorem):
Celočíselné – int, long, unsinged, unsigned long Reálná čísla – float, double Znaky – char, unsigned char, (wchar_t) Složené typy (definované programátorem): Struktury Třídy Přejmenované typy Deklarace typedef

5 Proměnné Syntax proměnné: Členské proměnné (membery)
datový_typ jméno = počáteční_hodnota; Typ může být jakýkoliv známý (viditelný) typ Počáteční hodnota musí patřit do definičního oboru typu (konverze) Členské proměnné (membery) Definují se stejně Náleží třídě / struktuře Inicializují se v konstruktoru

6 Funkce a metody Syntax funkce: Syntax funkce main
návratový_typ jméno (parametry) { tělo_ funkce } Parametry se definují stejně jako proměnné a pracuje se s nimi stejně jako s lokálními proměnnými Tělo funkce se skládá z definicí proměnných, volání funkcí, přiřazení a podmíněných skoků (cykly a ‘ify’) Syntax funkce main int main() {} int main(int argc, char** argv) {} void main() {} (Visual studio) Návratová hodnota je 0 (vše v pořádku), jinak kód chyby (!= 0)

7 Vkládání deklarací Typy a funkce jsou deklarovány v samostatných souborech Každý soubor by měl obsahovat jen jeden typ, nebo málo příbuzné typy, ale jazyk nezakazuje jiná “řešení” Typy a funkce deklarované v nějakém jiném souboru musí být vloženy tam kde se mají použít Vložení deklarací ze standardní knihovny #include <header.h> Vložení vlastních deklarací #include “header.h”

8 Vstup a výstup Vstup a výstup v C++ jde přes “proudy”
Proudy jsou součástí standardní knihovny Proudy standardizují práci s konzolí a soubory (a sítí) Starají se o optimalizaci výkonu (bufferování, binární soubory) Před použitím je nutné vložit deklaraci #include <iostream> Ostatní typy proudů jsou jiných souborech Všechny třídy standardní knihovny jsou ve jmenném prostoru std

9 Hello world Nejjednodušší program, který ale obsahuje mnohé důležité konstrukce nutné pro další práci Všechny použité třídy ze standardní knihovny jsou plně kvalifikované, zabraňuje to konfliktům a je to přehledné

10 Parametry programu Parametry jsou předány do funkce main v jejích parametrech Parametry je možné zadat z konzole, nebo přes zástupce Při vývoji programu se parametry zadávají přes Visual Studio int argc - První argument obsahuje počet předaných parametrů char** argv - Parametry jsou předány jako pole textových řetězců

11 Parametry příklad >…\program.exe Hello world
Parametry funkce main budou obsahovat: argc: 3 argv: “…\program.exe” “Hello” “World” První parametr obsahuje jméno programu (jeho spustitelnému souboru), ale to není standardem přesně specifikováno a tento parametr může obsahovat i něco jiného

12 Hello world revisited Druhá verze prvního programu, tentokrát vypíše počet parametrů a pak obsah druhého parametru (všech parametrů) Důležitá je kontrola počtu parametrů !

13 Lokální proměnné Proměnné definované ve funkci
Jsou použitelné jen ve funkci a existují jen když funkce běží Inicializují se na místě

14 Třída


Stáhnout ppt "Programování v C++ Cvičení."

Podobné prezentace


Reklamy Google