INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Slovní úlohy I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Matematika Koule.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
MATEMATIKA Procenta II.
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Hustota-výpočet objemu
Sčítání desetinných čísel
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Slovní úlohy Vyřeš tyto slovní úlohy do sešitu a pak si je zkontroluj.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hustota-výpočet objemu
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Lineární funkce v praxi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Matematika 7. ročník Jana Míková Zlomky – slovní úlohy Matematika 7. ročník Jana Míková

Ze 48 zaměstnanců jich 16 dojíždí. Jaká část zaměstnanců dojíždí? Dojíždí jedna třetina zaměstnanců. Kniha má 150 stránek. 90 stránek už máme přečtených. Jakou část ještě musíme přečíst? 150 – 90 = 60 Musíme ještě přečíst 2/5 z celé knihy.

Cvičení: Z cesty dlouhé 36 km už cyklista ujel 8 km. Jakou část z celkové cesty tvoří zvládnuté kilometry? Z 28 příkladů zatím žáci vyřešili 12 příkladů. Jaká část jim ještě zbývá dopočítat? Jakou část tvoří: 3 cm z 1m 7 dm z 1m 16 dkg z 1 kg

V sedmé třídě je 20 žáků. Dvě pětiny z celkového počtu tvoří chlapci V sedmé třídě je 20 žáků. Dvě pětiny z celkového počtu tvoří chlapci. Kolik je ve třídě dívek a chlapců? Řešení: celek – třída - … 20 žáků chlapci 2/5 dívky 3/5 chlapci …. 2/5 … 2 . 4 = 8 dívky …. 3/5 … 3 . 4 = 12 V sedmé třídě je 8 chlapců a 12 dívek.

Babička měla 210 Kč. V potravinách utratila čtyři sedminy peněz Babička měla 210 Kč. V potravinách utratila čtyři sedminy peněz. Kolik korun jí zůstalo? Řešení: 4/7 … utratila 3/7 … zůstaly Babičce zůstalo 90 Kč.

Cvičení: 1. V sedmé třídě je 25 žáků. Tři pětiny chodí na informatiku a ostatní na sportovní výchovu. Kolik žáků navštěvuje sportovní výchovu? 2. Sud s objemem 100 litrů je plný vody. Kolik litrů vody z něj musíme odebrat, aby zbývající objem vody v sudu byl tři čtvrtiny hektolitru? 3. Lukáš si uspořil 600 Kč. Za jednu třetinu úspor si koupil tričko. Kolik korun mu zbylo? 4. Ve městě žije přibližně 9 000 obyvatel. Dvě třetiny bydlí v rodinných domcích a zbytek na sídlišti. Kolik lidí bydlí na sídlišti a v rodinných domcích?

Pan Veselý ujel již z Olomouce do Brna 120 km, což jsou čtyři pětiny z celkové cesty. Jaká je vzdálenost mezi oběma městy? Řešení: 4/5 … 120 km celková vzdálenost je 5/5 nejprve zjistíme 1/5 Celková vzdálenost je 30 . 5 = 150 kilometrů.

celkové kapesné tvoří … utratila … zbylo jí … Lucie utratila 80 Kč z kapesného, což jsou dvě třetiny. Kolik korun jí ještě zbylo? Řešení: celkové kapesné tvoří … utratila … zbylo jí … 80 Kč Lucii ještě zbylo 40 Kč.

Ve firmě pracuje 21 žen a zbývajících pět osmin tvoří muži Ve firmě pracuje 21 žen a zbývajících pět osmin tvoří muži. Kolik je celkem ve firmě zaměstnanců? Řešení: celkem … Ve firmě pracuje 56 lidí.

Cvičení: 1. Cyklista už ujel tři osminy cesty, což je 18 kilometrů. Kolik kilometrů musí ještě ujet? 2. Pan Doležal jel z Ostravy do Prahy. Po překonání 60 km měl za sebou jednu šestinu celkové vzdálenosti. Určete silniční vzdálenost obou měst. 3. Maminka na nákupech utratila tři čtvrtiny peněz a zůstalo jí v peněžence 150 korun. Kolik korun měla původně v peněžence? 4. Kolik stránek má knížka, jestliže Martin přečetl 42 stránek a zbývá mu ještě přečíst pět sedmin stránek?

Zdroje: Rosecká, Z.-Čuhajová V.: Aritmetika pro 7. ročník, nakl. Nová Škola, Brno 2003 Odvárko, O.-Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ, 1. díl, nakl. Prometheus, Praha 1998 Trejbal, J.-Kučinová, E.: Sbírka úloh z matematiky pro 6. a 7. ročník ZŠ, SPN-pedagogické nakladatelství, Praha 1999