Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
GRAFIKA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítačová grafika.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Zoner Photo Studio, Histogram (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Obrázky ve Wordu 10 O. Kánský Typy obrázků kresby prostředky editoru, tvary a objekty (Wordarty) – vektory cliparty, obrázky z galerie – vektory.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Programy pro zpracování grafiky
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Grafické programy Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Počítačová grafika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
GRAFIKA.
Tabulky – další možnosti
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
BARVA.
Počítačová grafika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
Informatika – Grafika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Inf Rastová a vektorová grafika
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití,
Způsoby uložení grafické informace
Způsoby uložení grafické informace
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Základy úprav fotografií
Počítačová grafika.
Základy úprav fotografií
Počítačová grafika I. Užití, dělení, princip.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková

Počítačová grafika obor informatiky, který používá počítače k tvorbě umělých grafických objektů na úpravu objektů nasnímaných z reálného světa (např. digitální fotografie a jejich úprava, filmové triky)

Oblast použití tiskoviny 3D modeling reklama virtuální realita CAD/CAM projektování média, televize, film film. efekty, titulky multimédia hry internetové stránky

Rastrová grafika (bitmapová) obrázek je složek z mnoha bodů - pixelů každý bod má svou pozici a barvu čím více bodů - tím kvalitnější obrázek (více detailů) Výhody věrné zachování původní scény Nevýhody velká velikost (uložení) snížení kvality při zvětšování

Vektorová grafika obrázek je složek z křivek (mat. zápis - vektor) definován tvar, barva, tloušťka, výplň apod. vektorové objekty - několikv jednom obrázku Výhody neomezené zvětšení úprava křivek práce s objekty malá velikost Nevýhody nelze uložit fotorealistické scény

Vektorová vs. rastrová grafika

Grafické programy Rastrová grafika Vektorová grafika Adobe Photoshop Zoner Photo Studio GIMP Irfanview Zoner Callisto Inkscape Corel DRAW

Barevný model definuje základní barvy popisuje způsob míchání druhy RGB CMYK HSV HLS YUV

Barevný model - RGB R = red G = green B = blue Použití poč. monitory dataprojektory

Barevný model - CMYK C = cyan (azurová) M = magenta (purpurová) Y = yellow (žlutá) K = black (černá) Použití tiskoviny (barevné obrázky)

Děkuji za pozornost…