Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Kariérové poradenství
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
Podpora odborného vzdělávání MŠMT - září Vzdělávací nabídka v. požadavky trhu práce -zpětná vazba má dlouhý časový posun -předvídání ekonomického.
Vzdělávací soustava ČR
Informativní schůzky pro rodiče vycházejících žáků říjen 2008 INFORMACE: SCIO testování žáků podpora řemesel v odborném školství nový způsob přijímacího.
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Reforma financování regionálního školství
1 Gymnázia z pohledu statistických dat Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
Financování regionálního školství
Nástroje daňových úlev
1 Valná hromada Asociace vyšších odborných škol, AVOŠ Praha, 14. duben 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠK. ROK 2014/
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
1 Chystaná novela školského zákona Mgr. Jaroslav Fidrmuc náměstek pro řízení sekce vzdělávání Asociace středních průmyslových škol ČR Špindlerův Mlýn,
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
1 Přijímací řízení do SŠ 2016/2017 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Změny financování RgŠ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Prospěchová stipendia a vývoj počtu žáků v Pardubickém kraji
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Změny financování regionálního školství
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Normativní financování vztahy a souvislosti
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
PHmax ve středním vzdělávání
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Možnosti spolupráce škol a firem
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Setkání kariérových poradců
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
Rozpis rozpočtu a normativy
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Transkript prezentace:

PHmax ve středním vzdělávání školy zřizované krajem, obci a svazkem obcí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 • tel.: +420 234 811 260 msmt@msmt.cz • www.msmt.cz

Charakteristika PHmax ve středním vzdělávání Pro obory vzdělání ve vybraných druzích škol stanoví vláda nařízením maximální rozsah vzdělávání hrazený ze státního rozpočtu. Tento maximální rozsah je stanoven v podobě maximálního týdenního počtu hodin výuky (včetně nezbytného dělení) ve třídě v oboru vzdělání v závislosti na počtu žáků ve třídě. Pro obory vzdělání konzervatoří maximální týdenní počet hodin výuky (včetně nezbytného dělení) v ročníku v závislosti na počtu žáků ve třídě. Stanovené maximum vyjadřuje odborný názor MŠMT na maximální rozsah počtu hodin potřebných pro zajištění vzdělávání v potřebné (státem žádané) kvalitě a jeho další zvýšení již k růstu kvality nepřispívá. Stanovené maximum bude zároveň představovat nástroj bránící neúměrnému zvyšování nároků na výdaje státního rozpočtu. Hodnoty PHmax jsou stanoveny: na základě podmínek vzdělávání uvedených ve školském zákoně, nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání a v prováděcích vyhláškách, na základě učebních plánů v RVP => vstupními parametry jsou počty hodin v UP RVP, na základě současné organizace výuky na školách v různých oborech vzdělání => modelové zajištění dělení hodin všeobecných předmětů, odborných předmětů, odborného výcviku a odborné praxe. Pro stejné kategorie dosaženého vzdělání a příbuzné skupiny oborů jsou hodnoty shodné.  Podklady pro nastavení hodnot PHmax jsou empirická data vycházející z organizace vzdělávání, která respektují reálné potřeby škol. Jejich nastavení bylo široce projednáváno se školskými asociacemi.

Nařízení vlády PHmax Maximální počet hodin výuky financovaný ze státního rozpočtu Stanovení maximálního počtu hodin výuky v dalších formách vzdělávání Stanovení maximálního počtu hodin výuky ve třídách nebo školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Stanovení maximálního počtu hodin výuky víceoborové třídy Stanovení maximálního počtu hodin výuky v případě individuálního vzdělávání Příloha obsahuje konkrétní výše hodnot Phmax v jednotlivých oborech vzdělání v závislosti na počtu žáků ve třídě

Podmínky pro vznik víceoborových tříd Hodnoty PHmax respektují pravidla tvorby víceoborových tříd, která jsou stanovena v návrhu novely vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři Víceoborová třída obsahuje více oborů vzdělání a vzdělávají se v ní žáci oborů vzdělání: stejné kategorie dosaženého vzdělání, stejné formy vzdělávání, stejného ročníku V oborech vzdělání v daném ročníku a formě vzdělání s nižším počtem žáků než 17. Víceoborovou třídu lze zřídit: U oborů vzdělání s výučním listem kategorie dosaženého vzdělání E a H se dělí třída nejvýše na 3 skupiny, v každé skupině po jednom oboru vzdělání. U oborů vzdělání s maturitní zkouškou kategorií dosaženého vzdělání K, L a M, se dělí nejvýše na 2 skupiny po 1 oboru vzdělání. Počet žáků ve víceoborové třídě nepřesáhne nejvyšší povolený počet žáků. Víceoborovou třídu, v níž se vzdělávají žáci oborů vzdělání kategorií dosaženého vzdělání H, L a M, u kterých je součástí přijímacího řízení podle rámcového vzdělávacího programu talentová zkouška skupiny 82 nelze zřídit pro žáky oborů vzdělání, u kterých není součástí přijímacího řízení podle rámcového vzdělávacího programu talentová zkouška, pokud není dále stanoveno jinak. Víceoborovou třídu, v níž se vzdělávají žáci 1 oboru vzdělání, skupiny 82, kategorií dosaženého vzdělání H, M a L, u kterého je součástí přijímacího řízení podle rámcového vzdělávacího programu talentová zkouška a oborů vzdělání bez talentové zkoušky kategorií dosaženého vzdělání H, M a L lze zřídit za dodržení předchozích podmínek.

Výpočet průměrného počtu žáků ve třídě Průměrný počet žáků ve třídě Příklady výpočtu Střední odborná škola Počet žáků: 494 Počet oborů vzdělání: 10 Počet tříd zřízených podle §16: 1 První krok: - výpočet průměrného počtu žáků ve třídě nastavení organice školy jedno/víceoborové třídy Druh studia Kód oboru Název oboru Počet žáků v ročníku Průměrný počet žáků v oboru vzdělání 1 2 3 4 Jednooborová třída 23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení 30 26 27 29 28,0 Jednooborová třída nenaplněná 39-52-H/01 Instalatér 11 18 15 14,7 Víceoborová třída 36-47-M/01 Stavebnictví 12 8 9 7 9,0 26-41-M/01 Elektrotechnika 13 10 11,5 23-51-H/01 Strojní mechanik 6   8,0 26-51-H/01 Elektrikář 36-67-H/01 Zedník 7,0 36-64-H/01 Tesař 21 22 20,3 36-69-H/01 Pokrývač 6,3 Kombinovaná forma 23-44-L/10 24 23,3 Obor vzdělání - §16 ŠZ 23-51-E/01 Strojírenské práce 13,0 Celkem x 142 146 138 68 494 Kód oboru Název oboru Počet žáků v ročníku Průměrný počet žáků v oboru vzdělání 1 2 3 4 23-44-L/01 Mechanik strojů a zařízení 30 26 27 29 28,0 39-52-H/01 Instalatér 11 18 15 14,7 36-47-M/01 Stavebnictví 12 8 9 7 9,0 26-41-M/01 Elektrotechnika 13 10 11,5 23-51-H/01 Strojní mechanik 6   8,0 26-51-H/01 Elektrikář 36-67-H/01 Zedník 7,0 36-64-H/01 Tesař 21 22 20,3 36-69-H/01 Pokrývač 6,3 23-44-L/10 24 23,3 23-51-E/01 Strojírenské práce 13,0 Výpočet průměrného počtu žáků ve třídě Celkový počet žáků v oboru vzdělání = Počet tříd oboru vzdělání ve škole Průměrný počet žáků ve třídě

Příklad školy – jednooborová třída Výpočet PHmax – jednooborová třída Obor vzdělání: Mechanik strojů a zařízení (denní forma vzdělávání) ročník 30 žáků ročník 26 žáků Průměrný počet žáků v oboru vzdělání ročník 27 žáků 28 žáků ročník 29 žáků 27-30 žáků Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 69 x 4 = 276 Výsledná hodnota PHmax pro daný obor vzdělání je 276. 4. pásmo = Hodnota PHmax 69

+ Příklad školy – víceoborová třída Výpočet PHmax – víceoborová třída - kategorie M Obor vzdělání: Stavebnictví ročník 12 žáků ročník 8 žáků ročník 9 žáků ročník 7 žáků Průměrný počet žáků 9 Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 26 x 4 = 104 Elektrotechnika ročník 12 žáků ročník 8 žáků ročník 9 žáků ročník 7 žáků Průměrný počet žáků 11,5 Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 33 x 4 = 132 + Pásmo 5 – 10 žáků Hodnota PHmax 26 Pásmo 10 – 15 žáků Hodnota PHmax 33

+ + Příklad školy – víceoborová třída Výpočet PHmax – víceoborová třída – kategorie H Obor vzdělání: Strojní mechanik ročník 10 žáků ročník 8 žáků ročník 6 žáků Průměrný počet žáků 8 Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 26 x 3 = 78 Elektrikář ročník 8 žáků ročník 9 žáků Průměrný počet žáků 8 Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 26 x 3 = 78 Zedník ročník 6 žáků ročník 9 žáků Průměrný počet žáků 7 Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 27 x 3 = 81 + + Pásmo 5 – 8 žáků Hodnota PHmax 26 Pásmo 5 – 8 žáků Hodnota PHmax 26 Pásmo 5 – 8 žáků Hodnota PHmax 27

Výpočet hodnot PHmax – třída zřízená podle § 16 Příklad školy – třída zřízená podle § 16 Výpočet hodnot PHmax – třída zřízená podle § 16 Obor vzdělání: Strojírenská práce (denní forma vzdělávání) ročník 12 žáků ročník 15 žáků Průměrný počet žáků v oboru vzdělání ročník 12 žáků 13 žáků 20-24 žáků Hodnota PHmax se vynásobí počtem ročníků 61 x 3 = 183 6 – 10 žáků 10 – 14 žáků 17 – 20 žáků 20 – 24 žáků 2. pásmo = Hodnota PHmax 61

Metodika výpočtu pro vzorovou školu Příklad školy celkový výpočet Metodika výpočtu pro vzorovou školu údaje o oborech a studiu Počet žáků v ročníku průměrný počet žáků v oboru vzdělání počet tříd v oboru vzdělání Maximální výše hodnoty Phmax podle NV výše opravného koeficientu Maximální výše hodnoty Phmax podle NV po použití opravného koeficientu na 1 třídu Celková výše hodnoty Phmax na obor vzdělání (všechny třídy a ročníky) Pořadové číslo druh studia kód oboru název oboru 1 2 3 4 denní, 1 obor 23-44-L/01 mechanik strojů a zařízení 30 26 27 29 28,0 69 0,00 69,00 276,00 víceoborová třída 2 obory, denní 36-47-M/01 Stavebnictví 12 8 9 7 9,0 36 36,00 144,00 26-41-M/01 Elektrotechnika 11 13 10 11,5 33 33,00 132,00 víceoborová třída 3 obory, denní 23-51-H/01 strojní mechanik 6 8,0 26,00 78,00 26-51-H/01 Elektrikář 36-67-H/01 Zedník 7,0 víceoborová třída 1 obor více než 17 žáků a další obor 36-64-H/01 Tesař 21 22 18 20,3 79 79,00 237,00 36-69-H/01 Pokrývač 6,3 22,00 66,00 5 denní, 1 obor s nižším počtem žáků 39-52-H/01 Instalatér 15 14,7 62 62,00 186,00 Kombinovaná forma 23-44-L/10 24 23,3 54 0,26 14,04 56,16 denní, 1 obor podle §16 ŠZ 23-51-E/01 Strojírenské práce 13,0 x podle sloupce s počtem žáků 20 - 24 61,00 183,00 Celkem Phmax 1514,16 celkem žáci 142 146 138 68 494 Údaje pro výpočet jsou uvedeny pro maximální hodnoty Phmax, na které škola obdrží finanční prostředky.

Výsledná hodnota PHmax Příklad školy počet úvazků Výsledná hodnota PHmax Ředitel 2 hodiny Zástupce ředitele 4 hodiny Vedoucí učitel odborného výcviku 7 hodin Výchovný poradce 17 hodin Metodik prevence 16 hodiny výuky Pedagogičtí pracovníci 71,5 úvazků x 21 hodin = 1 501,5 hodin PHmax (dle NV) = 1 514,16

Bude stanovovat ředitel školy PHškoly vs. PHmax Bude stanovovat nařízení vlády Bude stanovovat ředitel školy 82 úvazků x 21 hodin = 1 722 hodin Phmax = 1 514,16 hodin Nezaplaceno: 206,24 hodin PHškoly ŠVP NV o soustavě oborů školský zákon vyhlášky PHmax učební plán RVP nezbytné dělení NV o soustavě oborů školský zákon vyhlášky PHškoly ŠVP NV o soustavěoborů školský zákon vyhlášky PHškoly ŠVP NV o soustavě oborů školský zákon vyhlášky 71,5 úvazků x 21 hodin = 1 501,5 hodin Phmax = 1 514,16 hodin 61,5 úvazků x 21 hodin = 1 291,5 hodin Phmax = 1 514,16 hodin

Děkuji za pozornost Mgr. Zdeněk Pracný, Vrchní rada sekce vzdělávání MŠMT