11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA - rozvoj kompetencí v základním a středním vzdělávání Realizace – Určeno: ZŠ, SŠ, SVČ/DDM.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pedagogická diagnostika
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Společné a koordinované politiky EU
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
4. Organizace vzdělávání
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Příspěvek na konferenci
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
VELIKONOCE KRASLICE.
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Humanizace ve vzdělávání
Bc. Miloslava Vavříková
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
Pedagogika školního sportu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Co si vezmu na….
Ing. Alice Hříbalová - VP
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Centra kolegiální podpory
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Rovnice HRA.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Vztah k životnímu prostředí
Život bez střeva , Praha.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová): holistické pojímání zdraví rozvoj zdravých životních návyků

PRINCIPY N A ZÁSADY PZMŠ: Respekt k přirozeným lidským potřebám jednotlivce v celku společnosti a světa Rozvíjení komunikace a spolupráce učitelka podporující zdraví věkově smíšené třídy rytmický řád života a dne tělesná pohoda a volný pohyb zdravá výživa spontánní hra podnětné věcné prostředí bezpečné sociální prostředí participativní a týmové řízení partnerské vztahy s rodiči spolupráce mateřské školy se základní školou začlenění mateřské školy do života obce

KOMPETENCE PODPORY ZDRAVÍ Rozumí holistickému pojetí zdraví, pojmům podpory zdraví a prevence nemocí. Uvědomuje si, že zdraví je prioritní hodnotou. Dovede řešit problémy a řeší je. Má vyvinutou odpovědnost za vlastní chování a způsob života. Posiluje duševní odolnost. Ovládá dovednosti komunikace a spolupráce. Aktivně se spolupodílí na tvorbě podmínek a prostředí pro zdraví všech.

Vzdělávací oblasti Biologická Psychologická Interpersonální Socio-kulturní Environmentální

Evaluační systém Tzv. EVY Dotazník INDI MŠ SUKy

LITERATURA HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-048-0 HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-8 HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole (aktualizovaný program). Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7376-061-5 HAVLÍNOVÁ, M., VILDOVÁ, Z. Škola podporující zdraví. Praha: SZÚ, 1999. ISBN 80-7071-136-1 ŠULCOVÁ, E. Význam předškolního věku pro zdravý vývoj populace. Československá psychologie, 1989, ročník XXXIII, č.2, s. 193 – 204.