Modernizace odborného vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Plánování ve školní tělesné výchově
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Náměty pro činnost Národního fóra
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
Aktuální informace o projektu IKAP
Modernizace odborného vzdělávání
Ing. Stanislava Správková
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Transkript prezentace:

Modernizace odborného vzdělávání Možnosti spolupráce Olomouc, květen 2018

Základní informace o projektu I. Název projektu: Modernizace odborného vzdělávání (MOV) Program: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Prioritní osa 3: Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita 1: Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy. Specifický cíl 5: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.

Základní informace o projektu II. Datum zahájení 1. 5. 2017 Datum ukončení 30. 4. 2020 Celkový rozpočet 96 964 737 Kč Monitorovací indikátory 30 vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem 30 produktů v systémových projektech 25 organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí 65 optimalizovaných ŠVP

Cíle a výstupy projektu MOV Koncepce - všeobecná část 4 moduly 20 komplexních úloh (kategorie E, H, M, LO; části - jazyk, společenské vědy, matematika, IT, přírodověda) 3 info semináře KA 2 Cíl: Modernizace kurikula SOV - podpora klíčových kompetencí Koncepce - odborná část 12 modulů 25 komplexních úloh (kategorie E pro 4 obory, H pro 13 oborů, M pro 4 obory, LO pro 10 oborů) KA 3 Cíl: Modernizace kurikula SOV - podpora odborných kompetencí Koncepce - část NSK včetně sestavy profesních kvalifikací pro obory vzdělání (kategorie E (13), H (17), M a LO (25)) 25 komplexních úloh (kategorie E, H, M, LO pro 22 oborů) Metodika koncipování ŠVP s využitím NSK KA 4 Cíl: Provázat NSK s kvalifikační částí ŠVP Návrh vzorových nástrojů pro hodnocení žáků na základě osobních portfolií Plány spolupráce škol a sociálních partnerů (5 oborů) (výsledek) Hodnocení kvality spolupráce škol a sociálních partnerů (5 oborů) (výsledek) 5 info seminářů 2 teoreticko-praktické moduly pro výuku odborného výcviku KA 5 Cíl: Rozšířit a zefektivnit možnosti realizace odborného výcviku a praxe Rozšířený IS pro tvorbu metodických a výukových materiálů a úpravu ŠVP vč. veřejně přístupné platformy KA 6 Cíl: Vytvořit nové komponenty IS UNIV3 pro tvorbu a inovaci ŠVP 65 optimalizovaných ŠVP s využitím kvalifikací NSK (kategorie E(10), H(25), M a LO (30) KA 7 Cíl: Zajistit využití modelových soustav komplexních úloh ve vybraném vzorku ŠVP v daných kategoriích SOV

Přínos pro jednotlivé cílové skupiny systém MŠMT Zaměstnavatelé Školy získají lepší motivaci k učení učí se co skutečně potřebují a využijí v praxi žáci získají inspiraci do výuky mají možnost přizpůsobení vytvořených materiálů pro vlastní potřeby ve výuce učitelé získají lépe připravené absolventy - zaměstnance mají lepší přehled o přípravě žáků a možnost ovlivnit obsah a kvalitu výuky zaměstnavatelé

Etapizace projektu MOV 2017 2018 2019 2020 CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_020/0004176 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 1. Fáze nastavení   2. Fáze analytická 3. Fáze kreativní 4. Fáze produkční I. 5. Fáze produkční II. 6. Fáze ukončení

Dotčené obory vzdělání

Struktura pracovních týmů a skupin dle oborů vzdělání Projekt: Modernizace odborného vzdělávání KA2 KA3, KA4, KA7 KA5 KA6 PT KA2 PT1 Stavebnictví a užitné umění PT2 Obchod a polygrafie PT3 Automobily, IT, elektro PT4 Strojírenství PT5 Stravování a potravinářství PT6 Zemědělství PT KA5 PT KA6 PS A Matematika PS1 Instalatér/Elektrikář PS5 Polygrafie PS9 Informační technologie PS12 Strojírenství PS15 Potravinářství PS18 Agropodnikání PS Informační technologie PS interních záležitotsí PS B ICT PS2 Zedník PS6 Obchodní akademie PS10 Automobily PS13 Mechanik PS16 Stravování PS19 Farmář PS Obráběč/seřizovač PS externích záležitostí PS C Český jazyk umění a kultura (literatura) PS3 Umělci - kovy PS7 Obchod PS11 Elektro PS14 Obráběč/seřizovač PS17 Gastronomie PS20 Zahradnictví PS Stravování   PS D Člověk, jeho osobnost a zdraví PS4 Umělci - dřevo PS8 Podnikání PS Gastronomie PS E Člověk a společnost  PS21 Design PS Agropodnikání PS F Člověk a svět práce PS Obchod PS G Přírodní vědy PS H Cizí jazyk Počet pracovních týmů: 9 Počet pracovních skupin: 37 Počet klíčových aktivit: 6 Kreativní tým: Hlavní metodik Metodici pro všeobecné vzdělávání Metodici pro odborné vzdělávání Metodici pro začleňování PK Metodici pro úpravu kurikula

Složení pracovních týmů (KA 2,3,4,5,7) Obsahový manažer Manažer KA Expert SOV1 Škola1 Škola2 Škola3 Expert SOV2 Expert SOV3 Metodik1 Metodik2

Složení pracovních skupin (KA 2,3,4,5,7) Garanta-d Odborník - škola Člen PS Instruktor OV (jen KA5) Odborník z praxe Odborný učitel Odborník na práci s textem

Jak pracujeme - spolupráce Školy: nominovaní zástupci škol za odborné a všeobecné vzdělávání – tvorba modulů a komplexních úloh MOV koordinátoři pro optimalizaci ŠVP

Jak pracujeme – spolupráce Zaměstnavatelé - nominovaní zástupci zaměstnavatelů do pracovních skupin a pro systémovou spolupráci Svaz průmyslu a dopravy Hospodářská komora ČR Agrární komora ČR Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů

Jak pracujeme - spolupráce Zaměstnavatelé - nominovaní zástupci zaměstnavatelů do KA5 – spolupráce škol a firem Instruktoři ve firmách

Seznam zapojených firem – stav k 30. 4. 2018 Jednota Moravský Krumlov, pracoviště Miroslav MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. Jednota Moravský Krumlov - pracoviště Přímětice KOVOVÝROBA HOFFMANN, s.r.o. AHOLD Czech Republic, a.s. TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY, a. s. LIDL Česká republika v.o.s. MESIT defence, s.r.o. Penny Market s.r.o. PROZAX, s.r.o. UNITES Systems a.s. Č.V.PROTOTYP OSTRAVA-HRABOVÁ AUVYT s.r.o. ArcelorMittal Ostrava a.s. Smart BIT s.r.o. Ferrmon a.s. Czechia-Moravia spol. s r.o. Mezinárodní centrum duchovní obnovy Hejnice AUTEL, a.s. Antonie hotels s.r.o. MASTER IT Technologies, a.s. Hotel Ryšavý Amit, spol. s r.o. Hotel ROKITEN Festo s.r.o. Hotel Savannah Walter s.r.o. Restarace Česká Freeport AUTEC ENGINEERING Restaurace La Veranda KOVO Koukola s.r.o. Clarion Hotel Vysočany ŽĎAS a.s. Restaurace GrandCru KOVOSVIT MAS, a.s. Perfect Canteen s.r.o. Josef Koliba Školní statek Kadaň, Jezerka, příspěvková organizace Kadaň

Kvalifikační pyramida NSK (Úplné) profesní kvalifikace ŠVP RVP pro obor vzdělání SŠ Užší odborný základ Širší odborný základ   Všeobecné vzdělání průpravného charakteru   RVP pro stupeň vzdělání Všeobecné vzdělání „pro všechny“ 9 oblastí všeobecného vzdělání + klíčové kompetence  

Moduly a komplexní úlohy MOV pro odbornou část Připravujeme moduly po všechny kategorie – s využitím společného odborného základu a profesních kvalifikací NSK Poslouží jako podklad školám pro využití v ŠVP ( vzorové) K vybraným modulům budou připraveny komplexní úlohy Návody a metodická doporučení k realizaci výuky

Moduly MOV – příklady modulů VV Jazyk a jazyková komunikace - český jazyk: Člověk a svět práce: Pišme správně česky Vstup na trh práce Umění  a kultura: Matematika: moduly nahrazující chronologické pojetí výuky literatury: Praktická trigonometrie, Stereometrie v praxi. Smích a škleb Měření Vzdor a vzpoura Dávné a nedávné ICT: Rozum a víra Systematická práce se zbožím Dobrodružství Sběr a zpracování dat Příroda a venkov Putování   Žena v literatuře Ve službách režimů Zakazované Vysoké a populární Krize univerzálního

Moduly MOV – příklady modulů OV Strojírenství: Projektování a konstruování pomocí 3D technologie Řízení a certifikace jakosti Vystřihování součástí z pásů a plechů s celkovým teoretickým základem, technologií a finanční rozvahou Modelování tekutinových mechanizmů Programy pro CNC a jejich skladba Stroje pro zpracování plastů a tlakové lití Gastronomie: Základy barmanství, Barmanské dovednosti Káva a její příprava Těsto a hmoty na přípravu moučníků Základní restaurační moučníky Baristické dovednosti Základy sommelierství  

Moduly MOV – příklady modulů OV Ekonomické obory: Asistent/ka/, Sekretář/ka Podnikání Obchod: Ryby a mořské plody Obuv a kožená galanterie Práce s pokladnou Umění: Reklama, propagace a sebeprezentace Dějiny uměleckého řemesla Vývoj průmyslového designu Současný design

Inovace ŠVP Jako celek (úprava UP, modulární uspořádání výuky) Upravené části ŠVP (rozsah praktické výuky, výuka u zaměstnavatele) Využité moduly, komplexní úlohy v ŠVP Škola bude inovovat více ŠVP 2-3 – celkem 65 ŠVP v předepsané struktuře: 10 ŠVP kategorie dosaženého vzdělání E 25 ŠVP kategorie dosaženého vzdělání H 30 ŠVP kategorie dosaženého vzdělání L0, M Analýza stávajícího ŠVP

Možnosti optimalizace ŠVP Optimalizovaným ŠVP se rozumí • začlenění vzdělávacích modulů připravených podle modulů MOV pro konkrétní obor/y vzdělání (připravené s využitím výsledků učení vytvořených na společném odborném základu) do vzdělávacího programu (ŠVP) včetně změny učebního plánu a začlenění komplexních úloh do výuky nebo • aktualizace učebních osnov se začleněním výsledků učení vytvořených na společném odborném základě do vzdělávacího programu (ŠVP) včetně úpravy učebního plánu a začlenění komplexních úloh do výuky • změna v organizaci a obsahu a rozsahu praktického vyučování v ŠVP s využitím prvků a nástrojů projektu MOV a využití komplexních úloh v inovovaném ŠVP.

Možnosti spolupráce I. Odborné panely – povinná spolupráce Vždy zaměřen na specifickou oblast Neformální poradní autorita pro sekci Vzdělávání MŠMT Zajištění konsensuálního názoru na danou oblast Vytváření shody na tom, jaké aspekty přispívají ke kvalitě práce škol/učitelů s žáky Konsenzus zohledňuje stanoviska různých stran (systémové, odborné akademické i odborné praktické) Odborným garantem je aktivní pedagog (nebo skupina pedagogů) Expert s mezinárodním renomé Syntéza výstupů z předcházejících i probíhajících projektů Propojení a možnost pravidelného sdílení zkušeností z realizace projektů zaměřených na danou oblast Formulace závěrů a doporučení pro sekci Vzdělávání MŠMT jako podklad pro řízení vzdělávací politiky v regionálním školství Min. 2x ročně 1. Odborný panel MOV: Podpora kvality všeobecné složky odborného vzdělávání, 29. 11. 2017, Praha 2. Odborný panel MOV: Rozvoj podnikavosti a podnikání v odborném vzdělávání, 11. 4. 2018, Praha 3. Odborný panel MOV: MOV a NSK, 24. 10. 2018, Praha

Možnosti spolupráce II. Informační semináře – výstupy projektu 3 semináře na témata všeobecného vzdělávání 3 semináře na témata odborného vzdělávání 5 seminářů na témata spolupráce škol a zaměstnavatelů Činnosti pracovních skupin diskuse, konzultace se členy PS možnost připomínkování vytvořených výstupů a sub-výstupů Akce ostatních Ips Účast expertů MOV na seminářích, panelech a konferencích jiných Ips

Děkuji za pozornost! Národní ústav pro vzdělávání modernizace odborného vzdělávání  www.projektmov.cz

Projekt Modernizace odborného vzdělávání (MOV) rozvíjí kvalitu odborného vzdělávání a podporuje uplatnitelnost absolventů na trhu práce. Je financován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.