VY_32_INOVACE_10_05_sopečná činnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_10_07_Česká republika – města a oblasti.
Advertisements

VY_32_INOVACE_08_21_spánek a odpočinek.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_09_05_podnebné pásy (polární pás)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Hana Matoušková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
VY_32_INOVACE_13_01_zeměpis světa. AUSTRÁLIE B)Velký bariérový útes Jak se jmenuje největší korálový útes světa, nacházející se východně od Austrálie?
VY_52_INOVACE_24_02_státy jižní Evropy
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_01_05_mapa.
Vnitřní přírodní činitelé
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sopečná činnost lávový proud podmořské výrony lávy žhavé magma
Vznik pohoří Obr. 7 – K2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_18_04_podstatná jména (souhrnné opakování)
VY_32_INOVACE_02_05_nadmořská výška
Zemětřesení Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_20_07_Karel IV.
VY_32_INOVACE_04_03_tvrdé souhlásky
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Finanční gramotnost Základní pojmy
VÝRAZ OBLIČEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní činnosti VY_32_INOVACE_06_08_bezpečnost a hygiena provozu domácnosti, údržba, úklid.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
VY_32_INOVACE_13_05_vodstvo na Zemi
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Rozvíjíme pozornost a soustředění
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_20_02_vyjmenovaná slova
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
VY_32_INOVACE_19_18_odčítání do 100 s přechodem desítky
VY_32_INOVACE_18_05_podnebné pásy (subtropický pás)
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_02_17_dopravní prostředky 2
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - POVRCH
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
13. Růst lidské populace, demografie
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola Rosice, okres Chrudim
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_16_03_tvrdé a měkké souhlásky.
Pracovní list - pocity a emoce Jméno: …………………………
VY_32_INOVACE_16_05_podnebné pásy(mírný pás)
K V A R T E T O MATERIÁL Kromě hry kvarteto přikládám další možnosti využití: Prohlížení a jmenování jednotlivých obrázků s dospělým, rozhovor nad obrázky,
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
VY_32_INOVACE_274_Zemětřesení a sopečná činnost
VY_32_INOVACE_
VY_52_INOVACE_21_02_Pardubický kraj
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
SVĚT KOLEM NÁS Pojmenuj jednotlivé obrázky, které jsou zobrazeny na každém snímku, a označ je obecným pojmem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.

Cesta vánočního stromečku
VY_32_INOVACE_19_14_geometrie (kvádr 2)
VY_32_INOVACE_11_05_podnebné pásy (polární pás)
VY_32_INOVACE_19_05__podnebné pásy (tropický pás)
VY_32_INOVACE_09_01_zeměpis světa
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Kolik je...? Pracovní listy
Rozmnožování organismů
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
MLÁĎATA ZVÍŘAT PREZENTACE
M O T Ý L Í L O T O 3 Najdi stejného motýla!
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_12_03_tvrdé a měkké souhlásky.
VY_32_INOVACE_08_01_nadmořská výška
Vnitřní geologické děje
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10_05_sopečná činnost ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_10_05_sopečná činnost

Sopečná činnost

LÁVA

Výbuch podmořské sopky >>zde klikni pro přehrání videa<<

Výbuch sopky Vesuv zničil město Pompeje

Žhavá tavenina v hloubi Země. Co k sobě patří? Místo, na Zemi, většinou má tvar hory, z ní vystupovalo nebo vystupuje roztavené magma. SOPKA LÁVA Magma na povrchu. MAGMA Žhavá tavenina v hloubi Země.

sopka Láva, magma, sopečné bomby, kouř a popel, kráter, zemětřesení, tsunami

POPIS Sopečná činnost Fotografie na snímcích 2 a 3 prezentují sopečnou činnost a lávu – animované. Spouští se kliknutím myší nebo entrem. Na dalším snímku video – musí být zdroj připojen k internetu. Snímek 6 – co k sobě patří – s kontrolou Poslední snímek je možné využít jako myšlenkovou mapu.

Zdroje: cit. 2010-10-10]. Dostupné pod licencí Public Domain Snímek č. 1a č.8: 13. 04. 2011, [cit. 2011-04-13]. Dostupný z WWW: http://www.eupenizeskolam.cz/uploads/images/loga/loga_celek.png >. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FujiSunriseKawaguchiko2025WP.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Mahameru-volcano.jpeg/250px-Mahameru-volcano.jpeg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/EtnaAvi%C3%B3.JPG/250px-EtnaAvi%C3%B3.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/MSH80_eruption_mount_st_helens_05-18-80.jpg/330px-MSH80_eruption_mount_st_helens_05-18-80.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5e/Stromboli1998.jpg/120px-Stromboli1998.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Etna.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Stromboli_Eruption.jpg/80px-Stromboli_Eruption.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Mount_Cameroon_craters.jpg/220px-Mount_Cameroon_craters.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/MountKaguyak.jpg/220px-MountKaguyak.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Aa_large.jpg/220px-Aa_large.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Pahoehoe_toe.jpg/274px-Pahoehoe_toe.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/P%C4%81hoehoe_Lava_flow.JPG/220px-P%C4%81hoehoe_Lava_flow.JPG http://video.ihned.cz/c1-35905060-video-takto-se-z-hlubin-more-rodi-sopka-turistum-se-naskytla-unikatni-podivana http://ihned.cz/c3-35905060-000000_d-video-takto-se-z-hlubin-more-rodi-sopka-turistum-se-naskytla-unikatni-podivana http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Destructive_plate_margin.png/220px-Destructive_plate_margin.png Myšlenková mapa dle návrhu autorky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová.