Města a inkluzivní strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Dobrá praxe ve spolupráci krajské samosprávy a Agentury Martin Navrátil (ASZ) Praha,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Úloha bodového systému
Náměty pro činnost Národního fóra
Základní informace o poskytovateli
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Evropský návratový fond (ENF)
Jak vidí sociální inovace mpsv?
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Základní informace o programu
Města a inkluzivní strategie
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Města a inkluzivní strategie
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Komunitní centrum v přírodní zahradě
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Ing. Stanislava Správková
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Model intenzivní podpory
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

Města a inkluzivní strategie ____________________________________________________________________________________________________________ Operační program Zaměstnanost Prioritní osa 3 – Sociální inovace a mezinárodní spolupráce Výzva 124 – Podpora inovačního prostředí Doba realizace projektu: 1.9.2017 – 31.7.2020

Realizátoři a partner projektu Realizátor: Sdružení pro integraci a migraci (SIMI) Partneři s finančním příspěvkem: Multikulturní centrum Praha Centrum pro sociální a ekonomické strategie při Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy (CESES) Partneři bez finančního příspěvku: MPSV Hl. m. Praha Liberecký kraj Jihomoravský kraj s finančním příspěvkem/bez finančního příspěvku

Obsah projektu Zhodnocení toho, jakým způsobem dochází k integraci migrantů a migrantek na lokální úrovni. Zmapování a posouzení, jaké projekty a nástroje (finanční toky, legislativa aj.) byly v této oblasti realizovány a s jakými výsledky. Přehledné shrnutí, jaké okruhy jsou v oblasti služeb/projektů/potřeb opomíjeny či podhodnoceny. Přenášení dobré praxe ze zahraničí. Návrh funkčních (inovativních) řešení a integračních modelů, které mohou být aplikovány v ČR. Několik vzájemně provázaných linií a oblastí

Cíle projektu Aspirací projektu a všech zainteresovaných osob je, aby lokální integrační politiky lépe reflektovaly skutečné potřeby migrantů/migrantek, ale zároveň i samospráv, a aby byly vytvářeny na základě jasných vizí čeho dosáhnout. Záměrem je vybudovat dobře využitelnou znalostní platformu, zacílenou na inkluzivní strategie migrantů/migrantek, z níž budou jednotliví aktéři v procesu lokální integrace moci profitovat. Cílem je stav, kdy kraje vnímají integraci jako oblast svého zájmu, ve které mohou a mají působit, ví jak a proč vypisovat projekty, nastavovat sociální služby a zahrnovat migranty/migrantky do svého rozhodování. Reflexe skutečných potřeb Znalostní platforma Integrace jako oblast zájmu

Cílová skupina ORGÁNY VEŘEJNÉ SPRÁVY A SAMOSPRÁVY Úzká spolupráce se 3 kraji, případně městy, obcemi v rámci těchto krajů. Sdílení zkušeností a diseminace výstupů směřuje i na kraje a obce, které nejsou přímo zapojené. Srovnání – kontrafaktuální kraj. OSOBY SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ A OSOBY SOCIÁLNÍM VYLOUČENÍM OHROŽENÉ (MIGRANTI/MIGRANTKY) Široká definice cílové skupiny ze strany projektového týmu. Primární Sekundárně odborná i laická veřejnost

Projektové definice OSOBA, NA NÍŽ SE PROJEKT VZTAHUJE OSOBA S MIGRAČNÍ ZKUŠENOSTÍ, PŘÍMOU I NEPŘÍMOU INTEGROVANÝ MIGRANT - má možnost se podílet na běžných činnostech společnosti. Proces jeho/její integrace je zakončen tehdy, pokud se i přes některé zachované odlišnosti identifikuje s majoritní společností. Míra a potřeba integrace je přitom do značné míry individuální. Osoba, na níž se projekt vztahuje Integrovaný migrant

Projektové definice Integrace INTEGRACE: obousměrný proces vzájemného přizpůsobování se migrantů/migrantek a většinové společnosti. Výraznější zaměření na odstraňování bariér, které integraci osob s migrační zkušeností brání. Proč? Předpokladem úspěšné integrace je, aby migranti byli motivováni k začlenění se do hostitelské společnosti a aby jim byla poskytována efektivní podpora v překonávání bariér v různých oblastech života. Zároveň je důležité, aby většinová společnost migranty přijímala, = nástroje integračních politik cílit i na většinovou populaci. Vycházíme ze zkušeností, které ukazují, že integrační politiky fungují nejlépe tehdy, když jsou vytvářeny s cílem sociální koheze, která umožňuje zapojení se všech osob ve společnosti. Sociálně ekonomická pozice migranta silně ovlivňuje koncept očekávané integrace… Integrace

Aktivity Celkem 10, vzájemně související a provázané. 1. ZHODNOCENÍ SITUACE V OBLASTI LOKÁLNÍ INTEGRACE – OBECNĚ 2. VYTVOŘENÍ DATABÁZE PROJEKTY A HODNOTÍCÍHO NÁSTROJE 3. SÍŤOVÁNÍ A PŘENOS INFORMACÍ 4. PŘENOS ZAHRANIČNÍCH ZKUŠENOSTÍ 5. VZNIK KLÍČOVÝCH DOPORUČENÍ A MANUÁLŮ A JEJICH IMPLEMENTACE 6. EVALUACE INTEGRACE MIGRANTŮ/MIGRANTEK V PRAZE 7. ZHODNOCENÍ INTEGRACE V LIBERECKÉM KRAJI 8. ZHODNOCENÍ INTEGRACE V JIHOMORAVSKÉM KRAJI 9. EVALUACE 10 – ŘÍZENÍ PROJEKTU Celkem 10, vzájemně související a provázané. Až na výjimky všechny běží po celou dobu trvání projektu.

Hlavní výstupy Hodnotící zpráva Souhrnné zprávy a systémové analýzy Podzim 2019 Mapování přístupu k lokální integraci a informace o nastavení integrační politiky na krajské úrovni. Přehledně srovnané dostupné statistické údaje, popis legislativy, popsaní klíčoví hráči a jejich kapacita. Cíle a celkový přístup krajů, efektivita nastavení integračních mechanismů a pokrytí skutečných potřeb krajů. Zasazení do mezinárodního a evropského rámce, aktuální trendy, připravenost na výzvy současného světa. SOUHRNNÉ ZPRÁVY, VČ. SYSTÉMOVÝCH ANALÝZ Celkem 3, tj. samostatně za každý zapojený kraj. Přehledné zhodnocení situace a používaných nástrojů, podklady a navržení postupů pro vytváření či evaluaci strategie. ÚČEL – koncepční práce s tématem, v projektu i mimo něj. Hodnotící zpráva Souhrnné zprávy a systémové analýzy

Hlavní výstupy Databáze projektů Hodnotící nástroj projektů 2019 – online přístupný a co nejpodrobnější seznam v ČR realizovaných projektů, souvisejících s integrací, po vzoru jiných evropských zemí. Průběžné doplňování, speciální zdůraznění projektů s tzv. upscalingovým potenciálem. Účel – poslouží ke zjištění, jaké projekty byly podporovány a jaké oblasti naopak zůstaly mimo faktický zájem státní správy či i vyhlašovatelů výzev, příklady dobré praxe HODNOTÍCÍ NÁSTROJ PROJEKTŮ Vytvořený nástroj na hodnocení kvality a přenositelnosti projektů. Účel – pomoc státní správě i jiným aktérům lokální integrace k orientaci a snazšímu výběru kvalitních projektů. Tj. lepší nastavení integrační politiky (směřování grantů, problémová místa, důraz na udržitelnost aj.). EVALUAČNÍ PLÁN, EVALUAČNÍ ZPRÁVY, ODBORNÝ ČLÁNEK (a) impakt navrhovaných změn na krajských (případně městských) úrovních (b) přístup k a použití navrženého nástroje hodnocení projektů a (c) impakt sítí (zejm. na úrovni krajů). Databáze projektů Hodnotící nástroj projektů Evaluační plán Průběžná a závěrečná evaluační zpráva

Hlavní výstupy Manuál lokální integrace MANUÁL LOKÁLNÍ INTEGRACE Nástroje a návrhy komplexního přístupu ke všem osobám s migrační zkušeností. Mezi kraji přenositelný materiál, který poslouží všem, kteří se lokální integraci věnují. Účel - efektivnější vynakládání veřejných prostředků do oblasti integrace, a zároveň adresná pomoc osobám ohroženým sociálním vyloučením přímo na lokální úrovni. METODIKA TERÉNNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE S MIGRANTY – průběžné vytváření, obsáhne i práci v cizineckých komunitách. KLÍČOVÁ DOPORUČENÍ - doporučení ve formě policy paperů pro hlavní aktéry na různých úrovních. A dále - konference, 2 velké kulaté stoly, 24 malých kulatých stolů, 6 fokusních skupin Manuál lokální integrace Metodika terénní sociální práce Klíčová doporučení Existující znalostní platforma

Děkuji za pozornost. Pavla Hradečná hradecna@refug.cz www.migrace.com