Ekosystém park Rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.18 Téma: PowerPoint.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny v okolí lidských obydlí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Ekosystém park Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Ekosystém pole Rostliny
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Rostliny.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Ekosystém louka Rostliny
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Vláda Lucemburků Vlastivěda 4. ročník
LISTNATÉ STROMY A JEJICH PLODY
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Opakování č. 1 Vlastivěda 4. ročník
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Ekosystém rybník Rostliny
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Společenstva lesů - stromy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ekosystém les Houby Přírodověda 4. ročník
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Velkomoravská říše Vlastivěda 4. ročník
Zahrada Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Ekosystém les Živočichové
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
Ekosystém potoků a řek Rostliny
OKRASNÉ DŘEVINY.
Život za vlády prvních Přemyslovců
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Přemyslovští králové Vlastivěda 4. ročník
Přemyslovská knížata Vlastivěda 4. ročník
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_52_INOVACE_03_ Ekosystém park - živočichové
České země v době kamenné
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
Zdravá výživa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Ekosystém park Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_33_INOVACE_PR.KK.4.10

Ekosystém park1 Uměle vytvořený člověkem Zelená plocha sloužící k rekreaci nebo zkrášlení části obydleného území Setkáme se tu s řadou rostlin, které mohou být záměrně upravené pro účely parku, i s rostlinami, které v běžné přírodě nerostou

1

1 Jírovec maďal Smrk pichlavý

Stromy1 V parcích často rostou jehličnany, např. smrk pichlavý Z listnatých stromů tu rostou různé druhy javorů nebo jírovec maďal

1

1 Zlatice prostřední Tis červený

Keře1 Najdeme tu i keřové jehličnany, např. tis červený (jedovatý!) nebo jalovec obecný Z listnatých keřů se hojně vysazuje zlatice prostřední (zlatý déšť) nebo šeřík obecný

3

3 Růže

Byliny1 Obvykle se shodují s okrasnými zahradními bylinami Hojně se vyskytují růže

Ekosystém park2 Rostliny Park je ekosystém uměle vytvořený člověkem. Snižuje hlučnost městského prostředí, zachycuje prach, zvlhčuje ovzduší. Poskytuje životní podmínky pro růst stromů (jírovec maďal), keřů (tis červený) i okrasných bylin (růže).

1. Roztřiď rostliny do příslušných skupin 1. Roztřiď rostliny do příslušných skupin. Jírovec maďal, tis červený, růže, smrk pichlavý, zlatice prostřední Stromy Keře Byliny

2. Napiš, jaký je rozdíl mezi stromem, keřem a bylinou.

3. O kterých rostlinách je řeč? Kaštany Zlatý déšť Jedovatý parkový keř

4. Namaluj strom a keř a popiš jejich části.

Seznam literatury ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 51. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 52. ISBN 978-80-7289-211-2. Archiv autorky.