Na poli ANOTACE Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM 3. 11. 2011 AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Žáci si samostatně zopakují využití polních plodin. Lépe se naučí orientovat v učebnici. SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY - KLÍČOVÁ SLOVA polní plodiny, luskoviny, obiloviny, obilky, olejniny DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU Prezentace – pracovní list DRUH INTERAKTIVITY pracovní list CÍLOVÁ SKUPINA Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ Základní vzdělávání - první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA 8 - 10 let CELKOVÁ VELIKOST 168 kB
1. Na poli se pěstují ……………………………………………………. plodiny. 2. Mezi polní plodiny patří ………………………………………., které pěstujeme pro jejich plody – obilky. 3. Mezi polní plodiny patří i ……………………………….., které se používají ke krmení hospodářských zvířat. 4. Na polích člověk pěstuje i řepu cukrovku, která patří mezi ................................... a vyrábí se z ní ……………………………….. .
5. Mezi olejniny patří …………………………………………..,z jejichž semen se získává olej. 6. Mezi luskoviny patří …………………………………………………………. a pěstujeme je pro semena schovaná v lusku. 7. Lilek brambor patří mezi …………………………………………….a pěstujeme ho pro dužnaté hlízy. 8. Na polích rostou …………………………., které polním plodinám ubírají vodu a živiny. Mezi takové rostliny patří ………………………………………….. .
Použitá literatura: ČLOVĚK A JEHO SVĚT – PŘÍRODOVĚDA PRO 4.ROČNÍK – Nová Škola JÁ A MŮJ SVĚT – PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK – Nová Škola