Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha sektorových rad v systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání
Advertisements

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
4. železniční balíček 1.
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Proces řízení projektu
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Technologické platformy a dopravní výzkum
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Výzvy a přínosy interoperability pro železniční průmysl a železniční dopravu Eric Fontanel Generální ředitel UNIFE.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
KRUM INVEST a. s. Ing. Pavel Kopačka
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC z pohledu hodnotitele bezpečnosti (2014) Michal Stolín, květen 2014.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Silnice nebo železnice
Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
2. Životní cyklus a procesy projektu
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
N. Witzanyová Lichtenštejnský palác 16. října 2012; obrázky v prezentaci jsou z webu EK ohledně Evropského výzkumného prostoru
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace. V zobrazení Prezentace klepněte pravým tlačítkem myši. Vyberte příkaz Poznámky lektora. Vyberte kartu Akce. Zapisujte průběžně akce. Klepnutím na tlačítko OK toto pole zmizí. Tak bude na konci prezentace automaticky vytvořen snímek Akce, který bude obsahovat vaše poznámky. Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice Petr Varadinov TÚDC Praha 25.12.2018

Historie 19. století - železniční provoz v rámci více státních celků, projevují se rozdíly v provedení železničních zařízení 1892 založena UT – Unité Technique (Technická jednotnost), mezivládní organizace, definice základních parametrů pro mezinárodní dopravu. Vývoj techniky vyžaduje širší technickou koordinaci 1922 v Paříži založena UIC (Mezinárodní železniční unie), vydává vyhlášky a dokumenty důležité pro mezinárodní dopravu v oblasti provozní, technické, finanční, a oblasti výměny dat, iniciuje řešení projektů pro koncepční rozvoj železnic 25.12.2018

Současnost CER – Sdružení evropských železnic – vztahy k EU, dopravní politika ERRI – Evropský železniční výzkumný ústav UNIFE – Unie železničního průmyslu se sídlem v Bruselu EUROSIG – sdružení evropských výrobců zab. techniky UNISIG – sdružení spol. dodávajících zařízení ERTMS EU, EK, DG VII TREN (doprava a energie) AEIF – Evropská asociace pro železniční interoperabilitu, sdružuje UIC, UITP a UNIFE ERA – Evropská železniční agentura – širší působnost 25.12.2018

Interoperabilita Je prioritou dopravní politiky EU Je ve směrnici 2001/16/EC definována jako: „Schopnost evropského konvenčního železničního systému umožňovat bezpečný a nepřerušovaný pohyb vlaků, které splňují požadované úrovně výkonových parametrů pro tyto tratě. Tato schopnost spočívá na všech regulačních, technických a provozních podmínkách, které musejí být splněny, aby došlo k naplnění základních požadavků „ 25.12.2018

Koncepce a základní cíle interoperability Transevropská železniční síť TEN směrnice 96/48/EC - vysokorychlostní tratě směrnice 2001/16/EC - konvenční tratě Technické specifikace interoperability – TSI Základní cíle: Závaznost základních parametrů a systémů Uznávání shody Posílení železničního sektoru v Evropské unii Jednotný otevřený trh pro železniční průmysl Zvýšení mobility osob a zboží 25.12.2018

Historie projektu ERTMS 1989 – EK iniciovala projekt – analýza problémů zabezpečení a řízení jízd vlaků 1990 – ERRI skupina železničních expertů A 200 - tvorba požadavků na systém jednotného vlakového zab. zařízení, aktivní účast specialistů ČD 1991 – EUROSIG, UIC a ERRI A 200 – úzká kooperace pro tvorbu specifikací pro průmyslový vývoj systému Projektový rámec: EUROCAB, EUROBALISE, EURORADIO – položeny základy projektu ETCS pro zajištění interoperability v oblasti zabezpečovací techniky 25.12.2018

Současný stav projektu ERTMS 1995 – EK – definuje globální strategii pro vývoj systému ERTMS - European Rail Traffic Manangement System (Evropský železničního řídícího systém), který pokrývá oblast komunikace, zabezpečení, řízení a provozu Specifikace ERTMS Class 1 (povinné požadavky) schváleny 04/2000 Současně probíhá ověřování subsystémů (balíza, MMI) a příprava pilotních projektů. První zkušenosti z pilotních projektů vedly k revizí specifikací – verze SRS 2.2.2 schválena v 02/2002, v současné době je zapracována do TSI CCS 25.12.2018

ERTMS Projekty ERTMS KOMUNIKACE EIRENE GSM-R ŘÍZENÍ - ETML OPTIRAILS PROVOZNÍ PŘEDPISY EOR ZABEZPEČENÍ ETCS 25.12.2018

Pilotní projekty Maďarsko: Vídeň- Budapešť – implementace do podmínek blízkých podmínkám v ČR Španělsko: Madrid – Sevilla – testy interoperability Itálie: Florence – Arezzo – zkoušky zahájeny již 2001 Švýcarsko: Oltern – Luzern – bez návěstidel, všechna vozidla vybavena mobilní částí ETCS Německo: Berlín – Halle – Leipzig – snaha o vybudování referenční trati Navazují další pilotní projekty u španělských, francouzských, britských a nizozemských železnic. 25.12.2018

Vývoj situace v České republice Národní systém LS – počátek 60. let, informace pouze o omezení rychlosti návěstidlem, nikoliv o jeho velikosti, nekontroluje skutečnou rychlost vlaku, pouze periodická kontrola bdělosti, dnešní požadavky na úroveň bezpečnosti a na další funkce VZ přesahují možnosti LS Vybaveno přes 1440 km tratí a cca 2200 vozidel 80. léta – kroky ke zlepšení LS – doplnění bodovým systém přenosu informací, v rozhodovací fázi vzniká projekt ETCS v zásadě odpovídající zamýšlené inovaci, rozhodnuto provést pouze technologické úpravy (EK, LS 90), neinovovat LS, aktivně podporovat projekt ETCS 25.12.2018

První snahy o ETCS v ČR Významný podíl expertů ČD na řešení projektu ETCS 1995 – přípravná studie pro PP ETCS na trati Praha – Drážďany – očekáván výrazný přínos k vývoji ETCS Minimum zkušeností a nepružnost české strany v jednání s administrativou EU a PHARE vedly ke skluzům, které ČD vyřadily z první vlny PP ETCS dochází ke ztrátě pozic v projektu získaných vynikajícím hodnocením práce českých expertů Aplikace ETCS odsunuta na německou stranu, odsunuto zahájení aktivit v oblasti implementace ETCS do podmínek provozu železnice v ČR 25.12.2018

Evropský konvenční železniční systém Potřebu implementace systému ERTMS do podmínek železnice v ČR výrazně aktualizovaly následující kroky: - směrnice 2001/16/EC nastartovala proces praktické realizace dosažení interoperability - sdělení EK RE a EP k integrovanému evropskému železničnímu prostoru KOM(2002)18 zavádí podmínku interoperability pro financování dopravy ze zdrojů Společenství - blížící se vstup ČR do EU a z něj plynoucí závaznost evropských právních předpisů 25.12.2018

Příprava nového PP ETCS v úseku Poříčany - Kolín 06/2001 – VÚŽ - Specifikace pro PP ETCS v ČR 12/2001 – VÚŽ - Studie proveditelnosti PP ETCS v ČR 12/2001 – GŘ ČD – výzva DEK ke spolufinancování PP ETCS z fondu ISPA 01/2002 – GŘ ČD - ustaven řídící tým ERTMS ČD, s.o., později upraven jako společný tým ČD, a.s. a SŽDC, s.o. 06/2002 – TÚDC – přípravná dokumentace PP ETCS 10/2002 – GŘ ČD - žádost o spolufinancování z ISPA 12/2003 – EK schvaluje finanční memorandum – PP bude spolufinancován z fondu ISPA podílem 75 % 25.12.2018

Mezinárodní obchodní veřejná soutěž na realizaci PP ETCS v ČR 3/2003 – požadavek EK o předložení tendrové dokumentace podle Yelow Book – vyprojektuj a dodej 04/2004 – EK schvaluje tendrovou dokumentaci a 14.4. je zveřejněn inzerát o vyhlášení tendru na PP, otevírání obálek stanoveno na 19.7.2004 5 – 6/2004 – prohlídka staveniště, otázky k tendrové dokumentaci, na žádost většiny uchazečů je lhůta pro předložení nabídek zadavatelem tendru SŽDC, s.o., prodloužena do 13.9.2004 9/2004 – nabídku podali čtyři účastníci výběrového řízení, probíhá vyhodnocení nabídek 25.12.2018

Děkuji za pozornost ŽZO GSM-R RBC ETCS Poříčany Kolín 25.12.2018