AUTOR: Lenka Hrnčířová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
Advertisements

Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
PRVOHORY VY_32_INOVACE_15_23. Prvohory – éra trilobitů před 545 mil. lety – 250 mil. lety Trilobiti nálezy i z našeho území oblast Barrandienu V interaktivní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_10_Přírodopis 7.ročník_Lesní stromoví ptáci Téma: Lesní stromoví ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Lesy mírného pásu.
POZNÁVAČKA TEST Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Mechorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
ŠTOKY - LES.
Společenstva lesů Živočichové
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Přírodní zdroje na Zemi
Základní společenstva - lesy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výtrusné rostliny - mechorosty
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Čím se živí probraní bezobratlí živočichové?
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Různé podmínky života na Zemi
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
Nahosemenné rostliny II
Název školy: Základní škola Městec Králové
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
Lesní patra.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
13 BIOSFÉRA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

AUTOR: Lenka Hrnčířová ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_30_Přírodopis 7.ročník_Ekosystém les Téma: Ekosystém les CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: únor 2012

Anotace Přírodopis, 7. ročník, Ekosystém les Prezentace k výkladu Pojem ekosystém, složky a funkce ekosystému Základní nedostatek českých lesů Rostlinná patra Ohrožení lesů Význam lesů – SP Poznávání lesních organismů

Ekosystém les 1 2 3

Ekosystém les ekosystém - ucelená část přírody , která komunikuje s ostatními částmi přírody 2 složky ekosystému 1) živá - organismy 2) neživá - prostředí - biotop - základní funkce ekosystému – koloběh látek a tok energie

koloběh látek - cyklus určitého chemického prvku, který probíhá živým i neživým prostředím - daný prvek zpravidla recyklován Koloběh uhlíku 4

základní nedostatek českých lesů – neúměrná převaha jehličnanů, zejména smrku a borovice - nebezpečnost tohoto stavu pro stabilitu lesních ekosystémů – nutná změna druhové skladby lesů ve prospěch listnatých dřevin a jedle 5

- stromové, keřové, bylinné, mechové, kořenové rostlinné patro - soubor rostlin, které dosahují stejného výškového vzrůstu - stromové, keřové, bylinné, mechové, kořenové Jedlový les 6

těžba dřeva, kácení – ne v ČR imise, kyselé deště ohrožení lesů těžba dřeva, kácení – ne v ČR imise, kyselé deště - 70. léta 20. století – nárůst emisí SO₂ – imisní holiny, nejnáchylnější smrk ztepilý, introdukce odolnějších dřevin 3) lesní škůdci – bekyně mniška, lýkožrout smrkový 7 8

Význam lesa SP - zamysli se a vzpomeň si, proč je les významný pro člověka i pro jiné organismy dřevo – palivo, surovina – nábytek, papír, …. ŽP pro rostliny a živočichy relaxace, sport sběr hub, malin, borůvek, ……. zadržuje vodu při fotosyntéze uvolňován kyslík

Urči jména těchto lesních organismů 1 2 3 9 10 11 12 4 5 6 13 14

7 8 9 15 16 17 10 11 12 18 19 20

Jména organismů: Kuna lesní Jezevec lesní Prase divoké Veverka obecná Chrobák lesní Brhlík lesní Přeslička lesní Dub letní Udatna lesní Pomněnka hajní Bělomech sivý Osladič obecný

Použité zdroje http://microsoft.com č. 1,2,3 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carbon_cycle-cute_diagram.jpeg č.4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Conifer_forest_edit.jpg č.5 http://www.zahradaproradost.cz/perma/img/spolecenstvo02.jpg č. 6 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Lymantria_monacha02.jpg/250px-Lymantria_monacha02.jpg č. 7 http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/foto09/foto_076.jpg č. 8 http://nd03.jxs.cz/322/824/8703c99113_56838700_o2.jpg č. 9 http://media0.webgarden.name/images/media0:4e0daf61c642e.jpg/jezevec-lesni-01.jpg č. 10

http://echomutov.cz/media/k2/items/cache/9962afd4d7801adbe96e49a2f2eab69f_XL.jpg č. 11 http://st4.geg.cz/photo/68771_detail.jpg č. 12 http://www.foto-priban.cz/images/detail/d40-8515-02-chrobak-lesni-anoplotrupes-stercorosus_7485.JPG č. 13 http://st3.geg.cz/photo/292094_detail.jpg č. 14 http://www.e-herbar.net/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5264&g2_serialNumber=2 č. 15 http://www.biolib.cz/IMG/GAL/3820.jpg č. 16 http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/36758520.jpg č. 17 http://www.kibitz.estranky.cz/img/mid/851/pomnenka-hajni.jpg č. 18 http://img.geocaching.com/cache/a9e83653-0cc7-45b0-9333-d4e7c753b7ba.jpg č. 19

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/DSCN3854_resize.JPG/258px-DSCN3854_resize.JPG č. 20 ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN 80-7238-424-4.