EGYPT VE STAROVĚKU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Advertisements

Egypt – historický vývoj
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Dějepis Starověký Egypt 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.4 Historie starověkého Egypta, náboženství, způsoby pohřbívání.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
● Vznikají ve 4. tis. př. n. l. v oblasti s příznivými přírodními podmínkami ● Tzv. říční civilizace v oblasti velkých řek.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.5 Opakování starověkého Egypta Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 16/08 Název materiálu: Starověký Egypt Zpracovala: Mgr. Petra Březinová.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Název školyZákladní škola a mate ř ská škola, Jet ř ichov, okres Náchod AutorŠárka Mat ě jová Datumzá ř í 2012 NázevVY_52_INOVACE_22_P ř emyslovci 2 Ro.
Uč. 27 – 31 atlas 18/8 ABSOLUTISMUS V RUSKU.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodověda pro 4. a 5. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Vytvořil Michal Bárta
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PŘEMYSLOVCI.
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Antické Řecko – doba železná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRVNÍ ŘEKOVÉ KRÉTA.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
CIVILIZACE ?????.
Právní dějiny na území Slovenska Ladislav Vojáček
Egypt VY_32_INOVACE_D Šablona
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Španělsko v 16.století Nizozemská revoluce
EGYPT VÝZNAMNÍ PANOVNÍCI
Nový vývoj Řecka.
DĚJINY STAROVĚKU.
Mezopotámie kolébka civilizace
Archaická doba Stará říše Střední říše Nová říše Pozdní říše
Opakujeme dějepis na II. stupni
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Vláda prvních Habsburků
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
MĚSTSKÉ STÁTY.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Čína Uč
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Přechod od doby bronzové k železné
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Babylonie Souvislá pedagogická praxe Bc. Lenka Ďurišová
Anotace Materiál obsahuje prezentaci posledních vládnoucích Přemyslovců. Seznamuje i se vznikem a rozvojem měst. Určeno 4.ročníku. Pilotáž: Prezentace.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

EGYPT VE STAROVĚKU

Málo srážek → význam řeky Nil; pravidelné povodně, úrodné černé bahno; sklizeň 2 – 3 x ročně. zemědělství se sem rozšířilo z Mezopotámie.

NIL delta = trojúhelníkové ústí

Rozvoj řemesel, stavitelství a obchodu např. → Kréta, Malá Asie. Vojenské výboje → suroviny.

Sjednocení Egypt vznikl sjednocením Horního (pastevectví) a Dolního (zemědělství) Egypta; Faraon MENI. faraon = panovník

Koruny Červená koruna Dolního Egypta ( symbol kobry Vedžo ) Bílá koruna Horního Egypta ( symbol supice Nechbet ) Po vzniku jednotného Egypta se obě koruny spojily. nd01.blog.cz/243/355/5372193e58_20852075_o2.jpg

Společnost – její rozvrstvení připomíná pyramidu faraon a jeho rodina vezír, úředníci, kněží, důstojníci řemeslníci,zemědělci, obchodníci otroci (málo) vezír = nejvyšší úředník

Dějiny Egypta (s. 62 – 64) 1. Jak dlouho trvaly dějiny Egypta? 2. Na které části dělíme dějiny samostatného Egypta? 3. Ve kterém době byl Egypt na vrcholu své moci? 4. Čím byla významná vláda královny Hatšepsut a faraona Thutmose III.? 5. Proč došlo k úpadku Egypta? 6. Které národy Egypt postupně dobyly? 7. Jak se nazýval poslední egyptský panovník?

1. dějiny Egypta – asi 3 tis. let 2. vznikl v době kamenné – Stará – Střední – Nová říše 3. největší rozvoj - Nová říše (1500 – 1100 př. n. l.) 4. panovníci např. Hatšepsut – nevedla války, obchodní výpravy, hospodářský rozvoj, podporovala stavební činnost Thutmose III. – největší rozsah Egypta (výbojné války) 5. bohatství díky mědi – úpadek v době železné 6. Egypt dobyli: Asýrie, Peršané, Alexandr Makedonský, Římané 7. poslední panovnice: Kleopatra