Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj populární hudby v letech
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA Pojem populární a rocková hudba.
Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 4– výukový materiál Název:
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Swing ČÍSLO.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Blues AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_04_HV8_Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Bukovinová Barbora Kvarta
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Typy orchestrů a jejich obsazení
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_77_ČESKÁ HYMNA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hudební renesance v Čechách
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
VY_32_INOVACE_01A_Velká hospodářská krize – příčiny, důsledky
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_20
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE ( )
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Vývoj nonartificiální hudby 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Swing Autor Jana Malá

Swing

20. léta 20. století jazz se hraje hlavně v Chicagu Hrají ho černoši i běloši, ale nikdy však ve společných kapelách Původní trojhlas- trubka, klarinet + trombon se rozšířil o saxofon Časem se melodické nástroje zdvojovaly( 2 trubky, 2 saxofony atp.)

klarinet trubka trombon saxofon

USA po skončení 1. světové války prožívají euforii Byla doba prohibice= zákaz prodeje a konzumace alkoholu Mladá generace vzdoruje proti starším porušováním zákazu alkoholu i poslechem nedůstojného jazzu

Na hudebním významu nabývá i černošská čtvrť New Yorku- Harlem Černí obyvatelé se stěhují z Jihu, kde ubyly v důsledku války pracovní příležitosti Velké město a velké zábavní podniky potřebují i velké orchestry Nejznámější je kapela Chicka Webba a zpěvačka Ella Fitzgeraldová

V newyorských klubech to vřelo 1929 však přišel Černý pátek a s ním hospodářská krize Muzikanti přišli o práci, na zábavu nebyly peníze ani nálada Poslouchal se pouze rozhlas Časem si po práci chodili hudebníci zahrát do malých klubů na tzv. jam sessione V 30. letech, kdy začali hrát v orchestrech běloši i černoši se vykrystalizoval swing

Použité zdroje http://www.sandybrownjazz.co.uk/images/Original%20Dixieland%20Jazz%20Band.jpg dc924dd8c6/Trombone_Quart_Bass_Posaune.jpeg https://www.amsterdamwinds.nl/shop/images/Klarinett_Jupiter_731NT%20copy.jpg http://www.slevova.cz/files/files/saxofon1.jpg http://thales.cica.es/rd/Recursos/rd99/ed99-0635-02/graficos/trompeta.JPG http://www.lancefuhrer.com/images/prohibition.jpg http://nd01.jxs.cz/238/912/cf1b872274_48333282_o2.jpg http://www.youtube.com/watch?v=FnfUN6bBAg4&feature=related http://nd01.jxs.cz/422/087/2f09bab44d_39741487_o2.jpg