Role krajů ve zdravotním systému ČR MUDr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síť zdravotnických zařízení Jsou navržené změny řešením? MUDr. Jiří Běhounek hejtman Kraje Vysočina.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Vykazování ošetřovatelské péče v pobytových zařízeních sociálních služeb 25. února 2015 Ing. Iva Merhautová, MBA.
Úloha zdravotnictví v systému krizového řízení LK Alena Riegerová vedoucí odboru zdravotnictví KÚ LK školení starostů, jaro 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Ministerstvo zdravotnictví koncepce „brněnského zdravotnictví“ Ministerstvo zdravotnictví koncepce „brněnského zdravotnictví“
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb – vyrovnávací platba Ing. Hana Doleželová,
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci je na základě tísňové výzvy, není-li.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Koncept úhrad v roce Výběr pojistného od roku 2012 Výběr pojistného za zaměstnance a osvč (2015  2016) + 7,4 mld. Kč Platba státu za státní pojištěnce.
Psychiatrické nemocnice a jejich role MUDr. Jaromír Mašek Psychiatrická nemocnice Havlíčkův Brod
Zdravotnictví v KHK PharmDr. Jana Třešňáková členka rady s gescí za oblast zdravotnictví.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Plán činnosti ministerstva zdravotnictví Praha,
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
MUDr. Milan Kubek Prezident ČLK. Smysl a cíl Hledání pokud možno spravedlivého kompromisu mezi „neomezenými“ možnostmi lékařské vědy a omezenými finančními.
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Dokument KAP MSK - obsah
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
model fungování a praxe
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Principi efektivního řízení zdravotnického zařízení
Místní rozpočtové jednotky
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Úřad práce České republiky
„IOP – šance pro váš rozvoj“
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Výrobní faktory v organizaci
31 Základní typy zdravotnických systémů
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Struktura zdravotní péče v ČR, státní a nestátní zdravotnická zařízení
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Charakteristika primární péče
Vzdělávací projekt v prostředí příspěvkové organizace kraje
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Platy a mzdy v sociálních službách Bc. Dagmar Žitníková, OSZSP ČR
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Struktura zdravotní péče v ČR, státní a nestátní zdravotnická zařízení
Odměňování a organizace práce praktičtí a ambulantní lékaři MUDr
Ing. Stanislava Správková
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Integrované operační středisko – „srdce policie“
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

Role krajů ve zdravotním systému ČR MUDr Role krajů ve zdravotním systému ČR MUDr. Jiří Běhounek hejtman Kraje Vysočina

Věková skupina - výhled rok 1991 2001 2005 2010 2015 2020 0 – 14 let (%) 22,2 17,6 15,9 15,2 15,4 14,8 15 – 59 let (%) 60,4 64,1 64,6 63,0 60,7 59,6 60 a více let (%) 17,4 18,3 19,5 21,8 23,9 25,6 Index stáří 78,4 106,2 122,2 143,8 155,4 172,5 Zdroj: Český statistický úřad 2.12.2018

Historie 1993 malá privatizace – přechod do ambulantní sféry (nestátní zdravotnická zařízení) 2003 ukončení vlivu státu – převod nejednotného systému přednemocniční péče a zadlužených nemocnic na kraje státní fakultní nemocnice ztráta vlivu státu na organizaci zdravotnictví neexistující cílový stav kraje bez vlivu na smluvní politiku ZP 2.12.2018

Současnost zdravotnictví bez koncepce a analýzy potřeb klientů vyvádění výkonů dle lukrativnosti a smluvní schopnosti nadbytek superspecializovaných kapacit absence reálné kontroly převedení odpovědnosti na kraje – bez kompetencí, bez vymahatelnosti a bez financí Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách - LPS, ohledání zemřelých Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění - pseudosíť poskytovatelů, výběrová řízení na poskytování zdravotní péče akutní nedostatek zdravotníků 2.12.2018

Transformace přednemocniční péče v kraji rok 2003 - 2005 pět okresních ZZS - nutnost vytvoření jednoho subjektu poskytujícího přednemocniční neodkladnou péči, jednotné řízení Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina, příspěvková organizace vybudování jednoho centrálního zdravotnického operačního střediska – řízení provozu ZZS na celém území kraje postupné vyrovnání provozního zázemí, materiální vybavenosti i odborné způsobilosti cíl: srovnatelná kvalitní zdravotní péče pro obyvatele kraje zvýšení efektivity vynakládaných financí 2.12.2018

Personální nároky Velmi nákladná péče celkový rozpočet organizace cca 300 mil. Kč z toho 225 mil. Kč osobní náklady RLP 13,5 mil. Kč; RZP 6,5 mil. Kč; RV + LZS 10 mil. Kč 2.12.2018

ZZS aktuálně celorepublikový nedostatek lékařského personálu vyvolaný legislativou – nutná specializovaná způsobilost nezbytná reorganizace typů a počtu výjezdových skupin osvědčuje se systém radez-vous – efektivní forma zajištění dostupnosti přednemocniční lékařské péče řady otazníků nad dalším fungování letecké záchranné služby 2.12.2018

Lékařská pohotovostní služba v Kraji Vysočina rok 2005 19 míst provozování LSPP, různé provozní doby města i menší než 5 tis. obyvatel příspěvek 32,7 mil. Kč/rok od roku 2008 5 míst provozování, zajištění v nemocnicích kraje sjednocení provozní doby pracovní dny 17:00 – 20:00 hod.; SNS 9:00 – 20:00 hod. příspěvek kraje 20,5 mil. Kč/rok 2.12.2018

Nemocnice Kraje Vysočina Nemocnice Nové Město na Moravě, p. o. Nemocnice Havlíčkův Brod, p. o. Nemocnice Jihlava, p. o. Nemocnice Třebíč, p. o. Nemocnice Pelhřimov, p. o. 2.12.2018

Výdaje Kraje Vysočina - nemocnice Přehled veškerých výdajů poskytnutých nemocnicím, nebo realizovaných na majetku kraje v užívání nemocnic v letech 2003 - 2013 Projekty ROP 1 934 722 796,54 Sociální lůžka 21 345 400,00 Stavební práce – kraj 213 125 665,74 Investiční dotace a příspěvky na provoz – kraj 2 460 095 337,59 Dotace stát  682 868 463,59 Celkem výdaje -5 312 157 663,46 Výnosy nemocnic 37 279 983 809,12 Poměr vložených prostředků k výnosům (bez půjček)  14,25% Vratky půjček 388 335 335,43 2.12.2018

Průměrná kalkulace – ošetření 1 osoby ZZS náklady 7 964,- Kč výnosy (platby od ZP) 2 930,- Kč LPS pro dospělé náklady 1 220,- Kč výnosy (platby od ZP) 275,- Kč LPS pro děti náklady 846,- Kč výnosy (platby od ZP) 260,- Kč 2.12.2018

Jak dojít k efektivitě zdravotnictví? Návaznost druhů péče základní ambulantní péče rozsah nabídky, její využití a vazby na lůžkové poskytovatele zdravotních služeb registrující subjekty běžná nemocnice základní x specializovaná péče stratifikace péče specializovaná péče centra, počet, náklady fakultní nemocnice – výchova a výzkum 2.12.2018

Jak dojít k efektivitě zdravotnictví? Návaznost druhů péče následná péče rehabilitace resocializace zdravotně – sociální péče MZ ČR x MPSV ČR 2.12.2018

Jak dojít k efektivní síti ZZ? Je třeba tvořit síť poskytovatelů zdravotních služeb hierarchické uspořádání státem řízené sítě horizontální a vertikální vazby oboroví odborníci přechod mezi pracovišti analýza dostupnosti poskytovatelů zdravotních služeb ZZS a přirozené vazby – „spád“ hustota (města – venkov) regionální princip krajské uspořádání postavení zřizovatelů a jejich vliv 2.12.2018

Jak dojít k efektivní síti ZZ? Jak v kraji tvořit síť? dostupné analýzy demografie spádovost specifika regionů průchod pacienta systémem efektivita, kvalita statistická data a rozbory nezbytná spolupráce kraj + stát + zdravotní pojišťovny 2.12.2018

Způsoby řešení Odpovědnost v systému zpětná vazba informací o pacientech spolupráce na zákonech, jejich dodržování odvaha k řešení ekonomická a sociální hlediska 2.12.2018

Hráči v systému Pozice ministerstva, zřizovatelů, plátců a pacientů zákonné normy a jejich dopady zdravotní péče elektronizace přehledy srovnání dostupnost dat smluvní politika, restrukturalizace péče pacient edukace informace angažovanost 2.12.2018

Je to vůbec reálné? bez politické vůle a komplexnosti postupů nedojde k reformě ani ke zvýšení efektivity ve zdravotnictví na žádné úrovni převažující individuální a skupinové zájmy je třeba přestat si lhát a objektivně hodnotit kapacity pozice a představy státu regionální politické představy 2.12.2018

řešení … závěr kvalitní, efektivní a hospodárné zdravotní péče lze dosáhnout jen úzkou spoluprací a propojením státu (vláda, MZ ČR, parlament) + krajů + municipalit + zdravotních pojišťoven + poskytovatelů 2.12.2018

Děkuji za pozornost Ing. Soňa Měrtlová vedoucí odboru zdravotnictví Krajský úřad Kraje Vysočina e-mail: mertlova.s@kr-vysocina.cz www.kr-vysocina.cz 2.12.2018