VY_32_INOVACE_PSYCHOLOGIE.07 Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32_INOVACE_PSYCHOLOGIE.07 1. 9. 2012 Mgr. Renata Kuldová obor: Ekonomika a podnikání ročník: 4. předmět: Psychologie prodeje
VII. PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI SOCIALIZACE JEDINCE
CÍL Student objasní kategorii socializace Na základě pojmového aparátu sestaví strukturu své socializace
SOCIALIZACE JEDINCE __________________________________________________________________________ zespolečenšťování jedince ______________________________ zvířeckost – lidskost / John Lock – ________________ / - nepopsaná tabule
Přeměna a produkt osobnosti utváření a vznik lidské osobnosti ___________________________________ začlenění do systému společenských vztahů /přizpůsobení se normám, hodnotám/
Přeměna a produkt osobnosti primární komunikace ke komunikaci znakové a verbální ---------------------------------------------------------- splývání se světem morální vztahy k sobě, k jiným lidem, k práci a hodnotám = ---------------------------------------
Stádia socializačního procesu 1/ _________________________ 2/ charakter prospěchářský 3/ _________________________
Stádia socializačního procesu 4/ ___________________________________ 5/ charakter racionálně-altruistický – dospělost /______________/
Jáství + JÁ = ____________________ SEBEPOJETÍ Důležitým produktem socializace = vytvoření sebepojetí /_________________/ = vytvoření ____________________ Jáství + JÁ = ____________________
SEBEPOJETÍ ________________________________ používání norem, přesvědčení, hodnost a jak se dívám na sebe A/ ______________ B/ ______________ hodnocení sebe sám ________________________________________________________________________________
Kontrolní otázky 1/ Vyjmenuj stadia socializačního procesu 2/ Vysvětli historické pozadí termínu – TABULA RASA 3/ Co je produktem socializace
Děkuji za pozornost
Použitá literatura Helus, Z. PSYCHOLOGIE. 2. vyd. Praha: Fortuna, 1997. s. 119. ISBN 80-7168-406-6 Bedrnová, E., Pauknerová, D. PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004. s. 128. ISBN 80-7168-899-1 Kliparty z webu Office.com, poskytnutí: iStockphoto