VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.02 Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.02 1. 9. 2012 Mgr. Renata Kuldová obor: Ekonomika a podnikání ročník: 4. předmět: Psychologie prodeje
ČINITELÉ JEJÍHO VÝVOJE II. OSOBNOST ČINITELÉ JEJÍHO VÝVOJE
CÍL Student objasní kategorii osobnost a na vlastním příkladu ji charakterizuje. Na základě pojmového aparátu sestaví strukturu vlastní osobnosti.
OSOBNOST V psychologii neexistuje jednoznačné vymezení /definice/ pojmu -osobnost. Dva příklady definice Osobnost - _______________________________________________________________________________________________. Osobnost – organizovaný celek – složky které osobnost utvářejí jsou ve vzájemné souvislosti a chování člověka je jejich výsledkem.
PODMÍNKY VZNIKU OSOBNOSTI - vhodná genetická vybavenost tzv. ______________ existence sociálního prostředí a kontakt s ním ____________________________________
ZNAKY OSOBNOSTI -------------------------------------- ---------------------------------------
VLASTNOSTI OSOBNOSTI -------------------- ------------------- ---------------------
TYPOLOGIE OSOBNOSTI SHELDONOVA TYPOLOGIE /tělesná stavba/ ENDOMORF - tělo je utvářeno vnitřně ----------------------- MEZOMORF - tělo je utvářeno navenek ------------------------ EKTOMORF - křehká nervová soustava -
TYPOLOGIE OSOBNOSTI KRETSCHMEROVA TYPOLOGIE /-------------------------------------/ PIKNICK ASTENIK ATLETIK
TYPOLOGIE OSOBNOSTI JUNGOVA TYPOLOGIE / nejnovější označení/ --------------------
TYPOLOGIE OSOBNOSTI PAVLOVOVA TYPOLOGIE ---------------------------------- vyrovnanost těchto procesů
Kontrolní otázky Která typologie se zabývá konstitučními vlastnostmi osobnosti : a/ Pavlovova typologie b/ Jungova typologie c/ Kretschmerova typologie Pavlova typologie osobnosti se zabývá : a/ konstitučními vlastnostmi b/ vlastnostmi nervových procesů c/ tělesnou stavbou
Děkuji za pozornost
Použitá literatura Helus, Z. PSYCHOLOGIE. 2. vyd. Praha: Fortuna, 1997. s. 119. ISBN 80-7168-406-6 Bedrnová, E., Pauknerová, D. PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004. s. 128. ISBN 80-7168-899-1 Kliparty z webu Office.com, poskytnutí: iStockphoto