GERUND AND INFINITIVE FORMS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Verb + infinitive or -ing form
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Verb + -ing or infinitive
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_16 Téma: Gerundium a 9. ročník.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Infinitive – sloveso v základním tvaru (sleep, eat, …)
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
FUTURE TENSES.
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ARTICLES.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Verb + infinitive or -ing form
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

GERUND AND INFINITIVE FORMS

Anotace: Stručný přehled tvoření gerundiálních a infinitivních vazeb v anglickém jazyce a jejich příklady.   Autor : Ing. Hamrová Radmila Jazyk : Anglický jazyk Očekávaný výstup: Rozumí běžně používaným spisovným výrazům a frázím a dokáže je využívat v ústním i písemném projevu. Klíčová slova: Gerundium, infinitiv Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Jazykové vzdělávání Datum vytvoření: 10. 4. 2013 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem tento výukový materiál zpracovala samostatně pouze s použitím literatury uvedené v seznamu.

GERUNDIUM TVOŘENÍ: tak, že k základnímu tvaru slovesa přidáme koncovku - ING   go - going do - doing sleep - sleeping Je to slovesný tvar, který má funkci podstatného jména. PŘEKLAD DO ČJ: většinou vedlejší větou. Nevadí mi, když…. Vyhnula se tomu, aby….

GERUNDIUM FUNKCE VE VĚTĚ: 1)podmětu   1)podmětu Reading English is easier than speaking it. 2)předmětu He doesn´t like running. 3)může stát po předložkách I look forward to meeting you soon. 4)může stát po určitých slovesech They suggested going to the cinema.

Nejběžnější slovesa, po kterých se používá gerundium: AVOID – vyhnout se   I always avoid meeting them.   IMAGINE – představit si They can´t imagine being there. PRACTISE – cvičit She practises playing the violin every day. SUGGEST – navrhnout He suggested watching TV. FEEL LIKE = FANCY – mít chuť I fancy having a cup of coffee. DON´T MIND – nevadit We don´t mind sleeping in a tent.

Nejběžnější slovesa, po kterých se používá gerundium: CAN´T STAND – nesnášet He can´t stand speaking in public.   ENJOY – bavit, líbit se They enjoy playing chess. FINISH – skončit She finished hoovering an hour ago. SPEND TIME – strávit čas We spent two hours shopping yesterday. CAN´T HELP – ubránit se (něčemu) I can´t help feeling tired. GIVE UP – přestat (s něčím) She gave up smoking last year.

INFINITIV TVOŘENÍ: před základní tvar slovesa dáme „ to“ go - to go   TVOŘENÍ: před základní tvar slovesa dáme „ to“ go - to go have - to have read - to read Infinitiv používáme po určitých slovesech. PŘEKLAD DO ČJ: často se překládá vedlejší větou Nabídl mu, že….. Slíbili, že…..

Nejběžnější slovesa, po kterých se používá infinitiv: DECIDE – rozhodnout se She has decided to learn Spanish .  OFFER – nabídnout They offered to help me with my housework.   PRETEND – předstírat He is pretending to learn for school at the moment. AGREE – souhlasit We usually agree to lend him a car. MANAGE – zvládnout I managed to prepare everything. FAIL – nepodařit se The prime minister failed to form the government.

Nejběžnější slovesa, po kterých se používá infinitiv: EXPECT – očekávat We didn´t expect to arrive soon.   PROMISE – slíbit She has promised to do it quickly. SEEM – zdát se He seems to suffer from a serious disease. HOPE – doufat I hope to see you soon. WANT – chtít They wanted to answer the phone. PREPARE – připravit She hasn´t prepared to copy all the documents.

Použitá literatura:  Raymond Murphy – English Grammar in Use- third edition , Cambridge University Press 2006, ISBN 0-521-53762-2.  Louise Hashemi with Raymond Murphy – English Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge University Press 1995, SBN 0 521 44954 5.  H. Hnuk von Wicher – English grammar-Anglická gramatika-2. vydání, NS Svoboda Praha 1998, ISBN 80-205-0557-1.    Eva Paulerová, Danica Gondová, Hana Musílková, Jana Pernicová – Oxford Maturita Excellence (příprava k maturitě základní úrovně), Oxford University Press 2010, ISBN 978-0-19-443022-7.  Tim Falla, Paul A Davies – Maturita Solutions Pre-intermediate Student´s Book, Oxford University Press 2009, ISBN 978-0-19-455168-7. Tim Falla, Paul A Davies – Maturita Solutions Pre-intermediate Workbook, Oxford University Press 2009, ISBN 978-0-19-455171-7. Eva Paulerová, Michaela Trnová – Oxford Maturita Excellence (průvodce gramatikou k maturitě), Oxford University Press, ISBN 978-0-19-443019-7. Bob Hastings, Marta Umiňska, Dominika Chandler, Hegedus Kristóf – Maturita Activator (intenzivní příprava k maturitě), Pearson Education Limited 2009, ISBN 978-83-76000-55-8.