Konference City Changers

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie dopravy MD ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Čistá mobilita z pohledu MŽP Mgr
DESATERO PROBLÉMŮ JILEMNICE 7. DUBNA 2011 Tato akce je součástí projektu „Jilemnice – město zeleně“ spolufinancovaného z Revolvingového fondu Ministerstva.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Akční plán města Hlinska Ing. Michal Rohlena 5. konference K126 – Udržitelnost ve výstavbě
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Dopravní politika ČR pro léta
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Místní partnerství zaměstnanosti Projekt Místních partnerství zaměstnanosti Ing.Tomáš Müller MAS Uničovsko,o.p.s. Informační seminář 19.2.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.
Obsah prezentace 1.Co to ITI přesně je? Stručné přiblížení. 2.Jak jsme připravovali strategický plán? 3.Jakou má Ostravsko strategii? 4.Jaké investice.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Vytváření společné platformy městské mobility
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Strategické úkoly MD Pardubice
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora čisté mobility z pohledu MŽP Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP Ostrava,
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Vize, mise, cíle Vize Mise Cíle
Transkript prezentace:

Konference City Changers Ing. Vít Sedmidubský Ministerstvo dopravy Oddělení dopravní politiky a čisté mobility, Odbor strategie 5. prosince 2017, Ostrava

Dochází k postupné změně myšlení a chování obyvatel Městská mobilita Dochází k postupné změně myšlení a chování obyvatel Města začínají problematice věnovat pozornost MD se snaží podporovat - semináře pro zástupce měst – konzultace na základě certifikované metodiky CDV

Význam a potřebnost zavádění SUMP / změna chování obyvatelstva Zvyšování atraktivity veřejné dopravy Maximální využití stávající dopravní infrastruktury Podpora městské železniční dopravy Doporučení pro samosprávu Výchozí dokumenty (Koncepce veřejné dopravy, Národní strategie cyklistické dopravy) Financování prostřednictvím SFDI Omezování možnosti parkování a zpoplatnění za vjezd Car sharing a nemotorová doprava

Implementace SUMP Podpora jednotlivých druhů dopravy tak, aby došlo k přechodu od IAD k udržitelným druhům dopravy (snížení emisí, hluku atd) Potřeba „zlidštění“ uličního prostoru Veřejná doprava – páteřní trasy + přestupní uzly Cyklodoprava – bezpečné trasy, sdílení kol, parkování kol Pěší doprava – bezpěčná průchodnost městem bez velkých bariér IAD – obchvaty, odvedení mimo centra měst Problémy v zavádění - využít best practice při zavádění SUMP Specifická implementace SUMP v historických částech měst

Evropské projekty v oblasti SUMP Prosperity 3 letý projet v rámci Horizon 2020 (start 09/2016) Cíl: vytvořit národní projekty na podporu SUMP CIVITAS PROSPERITY – 40 aktérů, partneři za ČR – CDV, MD, Hradec Králové. Spolupráce s MMR, MŽP, MZ, MŠMT. Podpora spolupráce mezi městy a ministerstvy na mezinárodní i národní úrovni Národní skupina na podporu SUMP – vytvořit národní program = politický rámec pro SUMP (institucionální, legislativní a finanční podmínky a stimuly) Partnerství Městské mobility (Partnership Urban Mobility) Vychází z Amsterodamského paktu, který definoval městskou agendu Cíl: udržitelná a efektivní městská mobilita Výstup: Akční plán – opatření na místní, regionální a evropské úrovni Zaměřuje se na veřejnou dopravu, aktivní mobilitu, inovace a „smart přístupy“, intermodalitu a víceúrovňovou spolupráci (multi-level governance). MMR spolu s Karlsruhe – koordinátoři PUM Doba trvání: 3 roky (2017-2019)

Stav rozpracovanosti SUMP/SUMF

Stav rozpracovanosti SUMP/SUMF Všech 26 měst nad 40.000, odhad CDV SUMP/SUMF v přípravě SUMP/SUMF dokončen SUMP/SUMF plánován

Komise pro posuzování dokumentů městské mobility Zřízena 03/2017 na Ministerstvu dopravy Členové: MD, MMR, ČVUT FD, CDV Zajištění posouzení SUMP a SUMF měst Posouzení je základním předpokladem pro možnost použít daný SUMP / SUMF pro zdůvodnění projektů v rámci OPD i v rámci IROP Doposud se uskutečnila dvě jednání KPDMM (18.4 a 13.7)

OP Doprava – podpora MHD PO - Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu SC 1.4 - Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci Výstavba a modernizace – metro, tram, tram-train, trolejbusy

Úspory energií v dopravě Doprava spotřebuje zhruba 27 % energie, navíc 95 % z fosilních zdrojů Cesty ke snížení energetické náročnosti dopravy: V případech silnějších přepravních proudů: železniční a vodní doprava, veřejná hromadná doprava. Navíc efektivnější využití elektrické energie Uplatnění alternativních energií v silniční dopravě Větší plynulost dopravy (aplikace telematiky, dopravní infrastruktura) Moderní dopravní park Města = koncentrace dopravních problémů => PUMM (SUMP)

Financování čisté mobility z OPD - dotační program „Rozvoj infrastruktury pro alternativní paliva v silniční dopravě“ Podprogram 1: Podpora rozvoje sítě dobíjecích stanic (70% spolufinancování/ alokace 850 mil. Kč) Akce 1: realizace páteřní sítě dobíjecích stanic Akce 2: realizace doplňkové sítě dobíjecích stanic Podprogram 2: Podpora rozvoje infrastruktury CNG plnících stanic (30% spolufinancování/ alokace 50 mil. Kč) Podprogram 3: Podpora rozvoje infrastruktury LNG plnících stanic (60% spolufinancování/ alokace 100 mil. Kč) Podprogram 4: Podpora rozvoje infrastruktury vodíkových plnících stanic (85% spolufinancování/alokace 200 mil. Kč)

Další souvislosti Studie CDV: Zpracování metodického postupu k celkovému vyhodnocení ve vztahu ke krajině a mikroregionům jako podklad pro koncepční rozhodování – SEA, TIA, územní a krajinné plánování Participace veřejnosti – žebřík participace: Poskytování informace, veřejné slyšení, shromáždění, veřejné projednávání Radnice vysvětlí občanům své důvody Radnice naslouchá občanům Radnice spolupracuje s občany, kulaté stoly Občané sami rozhodují o svých záležitostech

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy vit.sedmidubsky@mdcr.cz http://www.mdcr.cz