Tvorba testových položek a jejich moderace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Určování zeměpisné polohy
Advertisements

Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Komplexní systém hodnocení
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název vzdělávacího materiálu
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Exkurz do historie a kultury Romů
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Význam utkání v sportovních hrách
Příspěvek na konferenci
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Ukládáme svoji práci VY_32_INOVACE_16
Digitální učební materiál
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 9. října 2017
Maturita 2018.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_14 TÉMA: Vlastivěda4
Zlomky Sčítání zlomků..
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
INFORMATIKA - Test č.3 VY_32_INOVACE_07
Mezní stavy materiálu Ivo DLOUHÝ - ÚFM AVČR, Žižkova tel.: Libor PANTĚLEJEV – A3/ tel.:
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Rovnice HRA.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
20.1 Malá násobilka - násobení
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Tvorba testových položek a jejich moderace 1 Tvorba testových položek a jejich moderace Seminář Liberec 12.10.2012 1 1

Východiska semináře a jeho ambice ukotvení praktičnost interaktivnost 2 Východiska semináře a jeho ambice ukotvení praktičnost interaktivnost týmová práce 2 2

Terminologie testová úloha / úkol instrukce k testovým úlohám 3 Terminologie testová úloha / úkol instrukce k testovým úlohám testovací technika testová položka stem (stemová otázka, nedokončený výrok) alternativy distraktory 3 3

4 Příklad XXXX číslo 3: xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx Xxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxx xxx xxx xxx xxxxxx xxxxx xxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx x. 1. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx? 2. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx? A. xxxxxxxxxxx A. xxxxxxxxxxx B. xxxxxxxxxxx B. xxxxxxxxxxx C. xxxxxxxxxxx C. xxxxxxxxxxx D. xxxxxxxxxxx D. xxxxxxxxxxx 4 4

Instrukce k testovým položkám 5 Instrukce k testovým položkám nepodceňovat důležitost instrukcí jasnost, srozumitelnost, jednoznačnost jazyk instrukcí rodný jazyk (mnohdy nelze – ČCJ) cílový jazyk (úroveň nižší než úroveň testovaná - porozumění instrukcím není součástí konstruktu testu) jak instrukce realizovat? (písemně? ústně?) jak se dá porozumění instrukcím podpořit? jak se dá porozumění instrukcím ověřit? 5 5

Text (čtení / poslech) uvádět zdroj autorská práva Creative Commons 6 Text (čtení / poslech) uvádět zdroj autorská práva Creative Commons http://www.creativecommons.cz http://creativecommons.org délka, téma, hustota slovní zásoby 6 6

Testovací techniky výběr ze dvou možností 7 Testovací techniky výběr ze dvou možností výběr z několikanásobné volby otevřené otázky přiřazování správné pořadí shrnutí cloze c-test doplňování vynechaných slov shrnutí s vynechanými slovy opravy chyb v textu přenos informací ….. 7 7

8 Příklad testové úlohy 8 8

V čem je problém? Vstup zakázán! Co tento nápis znamená? 9 V čem je problém? Vstup zakázán! Co tento nápis znamená? A. Ten stroj nefunguje. B. Neotvírejte toto okno. C. Tyto dveře nelze použít. D. Parkování zakázáno. 9 9

V čem je problém? Vstup zakázán! Kde můžeme najít tento nápis? 1010 V čem je problém? Vstup zakázán! Kde můžeme najít tento nápis? A. na stroji B. na okně C. na dveřích D. na autě 10 10

Specifika poslechu východiskový text: poslech nebo tapescript? 1111 Specifika poslechu východiskový text: poslech nebo tapescript? pořadí položek pretestace – stíhají studenti psát i poslouchat? 11 11

Děkuji za pozornost Eva Složilová lektorka a metodička testování 1212 Děkuji za pozornost Eva Složilová lektorka a metodička testování Centrum jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity Komenského nám. 2 601 77 Brno, tel. fax: 549 496 447, e-mail: cjv@rect.muni.cz 12