dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13AMP 9. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled ADA ADA Java Java.
Advertisements

Rozklad čísel na prvočísla
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Radmila Uzlíková Název : VY_42_INOVACE_13_NAROZENINY.
likovna teorija 7, 8, 9 razred
KAJETAN KOVIČ Avtor Mačka Murija in plišastega medvedka Pikija Jakoba, ki je s svojim delom zaznamoval slovensko književnost druge polovice 20. stoletja.
Navodila za informiranje in obveščanje javnosti o kohezijskem in strukturnih skladih v programskem obdobju
ALKALICKÉ KOVY „PŘIŘAZOVAČKA“ K pojmům přiřaď vzorce. 1) Glauberova sůl 2) soda 3) jedlá soda 4) chilský ledek 5) potaš 6) halit 7) sylvín 8) karnalit.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Vznik molekul Jakou strukturu má atom? Co je to molekula? Jak vzniká molekula?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Ing. Ladislav Friedrich, CSc. Prezident Svazu zdravotních pojišťoven ČR Nákupy léčivých přípravků a zdravotnických prostředků do nemocnic.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_79_PRV1
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Elektronická učebnice - II
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Účetní systémy 1 3. přednáška.
zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
standardní alternativní teorie firmy
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
zpracovaný v rámci projektu
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
Rešerše.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kalendář 2009.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Strojní zařízení - Pracovní proces s výztuží
Didaktika likovne umetnosti II
Využívanie ohňa v minulosti a dnes
SOUs Šurany MDS SOU strojárske Šurany
Powerpoint v edukačnom procese
UVOD V RAZUMEVANJE PRAVA metode pravne znanosti
UČENCI OSNOVNE ŠOLE DESKLE
Translation 10/06 Kdo má rád plavání? Who likes swimming?
Elektrolýza Kód ITMS projektu:
Miran LOVRIN, univ.dipl.ing.agr.
IZDELAVA SEMINARSKE NALOGE
SISTEMI VELIKOSTI OBLAČIL IN OZNAČEVANJA
ZKRATKA PROJEKTU ČÍSLO PROJEKTU
NAVODILA ZA IZDELAVO SEMINARSKE NALOGE
NAROČNIK: Republika Slovenija, Ministrstvo za obrambo, Vojkova cesta 55, 1000 Ljubljana Organizacijska enota: Uprava RS za zaščito in reševanje, Vojkova.
Drevesa dogodkov in drevesa odpovedi
Naključna števila import random random.random()
Pedagoški etos in pedagoški eros
Vzgojni načrt v sliki in besedi
Izbira barvnega prostora pri sistemih strojnega vida
Virtualni Šport Mentorja projekta: Sebastjan Šprager in Boris Cigale
Predmeti iz preteklosti
Osnove raziskovanja v managementu in pravu Tema IV: Anketne raziskave
Michael J. Swain, Dana H. Ballard
Jelka Čop Jelka Čop Jelka Čop Jelka Čop.
STUDENÁ VÁLKA M. Kryška.
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Inkluzivní vzdělávání jako multiparadigmatický diskurs u odborné veřejnosti (Nitra, ) Ladislav Zilcher.
Mobilita v rámci bilaterálních dohod
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF 1. Oblikovanje matematičnih pojmov v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju 1. 1 Opredelitev pojma 'pojem' 1.2 Oblikovanje pojmov  Primer: Oblikovanje pojma večkotnik  Izkušnje z večkotniki   1.2.1 Ključni dejavniki pri oblikovanju pojmov Protiprimeri oz. negativni primeri Poimenovanje pojmov in komunikacija o pojmih Motnje pri oblikovanju pojmov Miselna struktura oziroma shema 1.3 Teorija v praksi dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF 1.1 Opredelitev pojma 'pojem' pójem … miselna tvorba, določena z bistvenimilastnostmi, značilnostmi konkretnega ali abstraktnega predmeta, predmetov…; lepo je relativen pojem; pojem časti, hiše, vojne…// kar se da določiti, spoznati zlasti z umom: svoboda ni predmet, ampak pojem (SSKJ, 1994) dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF 1.2 Oblikovanje pojmov  Pri oblikovanju pojmov sta bistvena dva procesa: pridobivanje izkušenj in uvrščanje izkušenj v obstoječe okvire izkušenj. dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

Raznovrstnost izkušenj Ekonomičnost spomina Abstrahiranje - proces ozaveščanja podobnosti naših izkušenj Posebne lastnosti, ki so določene s posamezno pojavno obliko predmetov in pojmov, ponavadi pozabimo Abstrakcija oziroma pojem dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Primer: Oblikovanje pojma večkotnik Slika 1: Oblikovanje pojma trikotnik dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Slika 2: Oblikovanje pojma večkotnik dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Je to večkotnik? Slika 3: Lik? dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Izkušnje z večkotniki Razvrščanje večkotnikov Poimenovanje večkotnikov Izdelovanje večkotnikov (rezanje, oblikovanje štirikotnikov na geoplošči, programsko okolje LOGO…)   to paralel :velikost1 :velikost2 :kot repeat 2[fd :velikost1 rt :kot fd :velikost2 rt 180-:kot] end dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF to paralel :velikost1 :velikost2 :kot repeat 2[fd :velikost1 rt :kot fd:velikost2 rt 180-:kot] end dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Simetrija pri večkotnikih Obseg večkotnika Ploščina večkotnika dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Povzetek dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF 1.2.1 Ključni dejavniki pri oblikovanju pojmov Protiprimeri oz. negativni primeri Slika 4: Pravokotna oblika kot protiprimer kvadratne oblike dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Poimenovanje pojmov in komunikacija o pojmih Besede označujejo pojme. dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Primarni pojmi (npr. trikotnik) Sekundarni pojmi (npr. lik) Če je pojem A primer pojma B, potem je pojem B sekundarni pojem. dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Motnje pri oblikovanju pojmov … so podatki, ki so za pojem nepomembni Slika 5: Računanje do 20 (Vzeto iz Hafner, Mulec, Uran, 1998, str. 118 in 119) dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

Slika 6: Naravna števila Miselna struktura oziroma shema Pojmi in relacije med njimi ter matematična dejstva (izrazi, simboli, formule) oblikujejo shemo. Slika 6: Naravna števila dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Zakaj v shemi ni odštevanja in deljenja? Slika 7: Realna števila dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

Metafora sestavljanke Slika 7: Učenje z razumevanjem dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF Prilagodljivost strukture (Piaget) Stopnje kognitivnega razvoja (nivoji otrokovega mišljenja) dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF 1.3 Teorija v praksi Pojmi v matematiki so abstraktne ideje, ki pa za otroka zaživijo s pomočjo reprezentacij. Pri reprezentacijah oziroma pri oblikovanju matematičnih pojmov pri metodiki matematike sledimo načelu od konkretnega do abstraktnega.  Poznamo: reprezentacije s konkretnim materialom grafične reprezentacije reprezentacije z matematičnimi simboli. (4) dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF

dr. Tatjana Hodnik Čadež, PeF