Historie marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výrobek a jeho životní cyklus
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
úvod pojetí a obsah marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_13.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Piktogram reklama logo
Podnikatelské koncepce
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

HISTORIE MARKETINGU

VÝROBKOVĚ ORIENTOVANÝ MARKETING  Kořeny – starověké civilizace Mezopotámie, Egypt  Zavedení ochranných známek – odlišení zboží na trhu  Středověká Evropa – cechovní značky – orientace zákazníků  Propagace – účast na trzích – vyvolávání reklamních hesel – pouze mluvená řeč

HISTORIE MARKETINGU  Obrat – vznik knihtisku století (Johanes Gutenberg)  První noviny La Gazette – 17. století  Placené komerční sdělení - inzeráty

VÝROBNĚ ORIENTOVANÝ MARKETING  Důsledek průmyslové revoluce – 19. století  Poptávka převažovala nad nabídkou (D > S)  Nebyl tlak na tvorbu propagace (reklamy)  Pouze informativní sdělení

MARKETING ORIENTOVANÝ NA PRODEJ  Rozvoj odvětví - sycení trhu  Růst konkurence  Rozvoj reklamní komunikace  První vizionáři, průmyslníci – Tomáš Bata, Henry Ford

PRVNÍ PRVKY MARKETINGU  Motivace podílem na zisku  Zavedení reklamy v nových médiích (rozhlas, kino)  Zaměření na globální trh  Vydávání firemního časopisu  Účast celebrit v reklamních kampaních  Heslo "Náš zákazník, náš pán"

ZÁKAZNICKY ORIENTOVANÝ MARKETING  Po 2. světové válce  Cílem není prodej, ale zákazník  Informovanost o produktech veřejnosti roste (TV)

MARLBORO FRIDAY 1993  Snížení cen cigaret o 20%  Boj s neznačkovou konkurencí na trhu  Důsledek – spadly akcie Coca Cola a Heinz  Příchod levných (value, generic) produktů  Nepodařilo se vytlačit značkové zboží