Hiblerův zábal v praxi Ladislav Sieger 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energie mechanická Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Proč se tělesa zahřívají při tření?
ENERGIE CO VŠECHNO SKRÝVÁ….
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
VODA A VODNÍ REŽIM V ZEMINÁCH PODLOŽÍ
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Anakonda Velká.
TERMOREGULACE NOVOROZENCE
Teplo jako fyzikální veličina
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
LEDVINY Jak vypadají, kde jsou uloženy, jejich funkce, selhání ledvin, možnosti léčby při selhání ledvin.
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. poškození chladem.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Tón, jeho výška a barva.
DYNAMIKA HARMONICKÉHO POHYBU.  Vychýlíme-li kuličku z rovnovážné polohy směrem dolů o délku y, prodlouží se pružina rovněž o délku y.  Na kuličku působí.
Reakce a adaptace oběhového systému na zátěž
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Převody jednotek objemu,
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Energie Sportovec posnídal pět 50g makových buchet. Vypočítejte kolikrát musí vzepřít činku o hmotnosti 20 kg, aby spálil veškerou přijatou energii. Délka.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Aerobní zdatnost Školení trenérů licence A
Kmitavý pohyb matematického kyvadla a pružiny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Laboratoře TZB Cvičení – Měření kvality vnitřního prostředí
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Gravitační pole – úloha h) Zuzana Vlasáková, 8.A.
Fyzikální veličiny.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Měření teploty Pavel Konečný Modulární systém dalšího vzd ě lávání pedagogických pracovník ů JmK v p ř írodních v ě dách a informatice CZ.1.07/1.3.10/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Satelitní měření polohy
TEPELNÁ PORANĚNÍ Prezentaci Bc. Zuchové a Mgr. Novotné Ph. D
Témata a metodiky měření Králický Sněžník
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Termika, molekulová fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Vypracoval: Michal Horejš Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie
Hiblerův zábal v praxi Ladislav Sieger 2006.
VY_32_INOVACE_M7.10 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_41_AZ- kvíz
Výpisky z fyziky − 6. ročník
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Vytápění Teplo.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
STRUKTURA A VLASTNOSTI
Zmrazování Ground Freezing
Návrh metodiky výpočtu příspěvku resuspenze ke koncentracím PM10
Třída 3.A 18. hodina.
Třída 3.A 10. hodina.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Odpor.
Transkript prezentace:

Hiblerův zábal v praxi Ladislav Sieger 2006

Monitorování provedeno v únoru ve Vltavě při teplotě vzduchu 3°C a teplotě vody 1,5°C na vlastní žádost otužilkyně jako součást jejího tréninku. Běžně při svých zimních trénincích byla ve vodě 30 minut bez asistence kohokoliv jiného. Předem byl nacvičen postup při Hiblerově zábalu.

Měřená osoba Otužilkyně Věk 42 let Výška 160 cm Hmotnost 86 kg BMI 32 kg*m-2

Souhrnná data

Typické průběhy teploty jádra při podchlazení Pokles teploty o 0,3°C Teplota vody 16°C

Typické průběhy teploty jádra při podchlazení Pokles teploty o 0,3°C Teplota vody 16°C

Typické průběhy teploty jádra při podchlazení Pokles teploty o 0,3°C Teplota vody 16°C

Typické průběhy teploty jádra při podchlazení Rychlost dropoutu je větší jak rychlost prochládání Pokles teploty o 0,3°C Teplota vody 16°C

pokles 5 °C/h

pokles 5 °C/h pokles dalších 45 minut

pokles 5 °C/h postavení do vertikální polohy pokles dalších 45 minut

pokles 5 °C/h chybí jasný dropout pokles dalších 45 minut postavení do vertikální polohy pokles 5 °C/h pokles dalších 45 minut chybí jasný dropout

Hiblerův zábal - postup

Typický pokles tepové frekvence při podchlazení

W1 = W2 Q = m c T 8 litrů x 35°C ~ 106 J 50 kg x 5°C ~ 106 J Spotřeba vody pro Hiblerův zábal W1 = W2 Q = m c T 8 litrů x 35°C ~ 106 J Voda 80°C ochlazena na 45 °C → teplotní rozdíl 35°C 50 kg x 5°C ~ 106 J Člověk 80 kg → 50 kg vody, kterou je třeba ohřát

Závěr: Velikost drop outu závisí na teplotě vody. Pohybuje se od 0,5 - 6,0 °C/h pro teploty od 20 - 0°C. Množství potřebné horké (80°C) vody se pohybuje okolo 5-10 litrů. Délka aktivního rozehřívání nebude obvykle kratší jak 2 hodiny. Maximální rychlost rozehřívání nemůže být větší jak 6°C/h. Vychází to z maximálního bezpečného teplotního gradientu při rozehřívání aniž by došlo k teplotnímu poškození organismu. Kontrolovat vlastní dlaní mezi tělem postiženého a prolévanými vrstvami teplotu, aby nedošlo k popálení kůže.

Hiblerův zábal je velice dobrá alternativa aktivního rozehřívání v improvizovaných podmínkách

Jde to i jinak