MŠ,ZŠ,SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí SOU Zahradník SOU Elektrikář SPŠ Informační technologie
Charakteristika školy Různé druhy postižení Primárně těžké sluchové vady Mateřským jazykem je jazyk znakový Český jazyk- jazyk cizí
Specifika výuky Čtení s porozuměním – problematické Menší slovní zásoba Pro naše potřeby vyžaduje textová část značné úpravy
Cíl Seznámit žáky s jiným druhem postižení Ověřit kvalitu vnímání prezentovaných „konfliktů“ Motivovat k cílevědomosti, k překonávání překážek
Kde jsme ověřovali Český jazyk Občanská nauka Dějepis Ve všech třídách mimo maturitní ročníky
Co jsme použili Modelové situace – téměř všechny Příklady dobré praxe – vybrané příběhy Hodina s pomůckami pro ZP
Reakce Dobrá pozornost Spontánní odezva Empatie Rozdílné vnímání chyb u různých stupňů sluchového postižení (Asistentka není služka, Jízdenková pokladna) Odlišná úroveň tlumočení
Top videosekvence Vy mluvíte rukama ? Hrozný život Nákup Dana a Petra aneb Tiché herečky Dana aneb Učitelka na vozíku