Plazi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
Advertisements

Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu VY_32_INOVACE_bio_zoo20 Označení materiálu zoo20_plazi_Reptilia.ppt Název školy Gymnázium Kladno.
Plazi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
Rozmnožování nižších obratlovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření16.
OBOJŽIVELNÍCI ZNAKY, ANATOMIE. Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Michal Krtička Datum :
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Plazi – svědkové dávných věků V – CH - D 1. Napiš vše, co znáš a víš.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
zpracovaný v rámci projektu
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Třída: Plazi (Reptilia)
zpracovaný v rámci projektu
Plazi Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
DINOSAUŘI Vojtěch Wolfel ″.
Vznik a vývoj života.
PLAZI.
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_P7-001 PLAZI - VÝVOJ Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Strunatci obratlovci.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Obojživelníci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem obojživelníků. Materiál je.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Kladruby
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
ZÁSTUPCI PLAZŮ 7. ročník, ZŠ Londýnská.
4.Třída: Obojživelníci.
Třída: RYBY.
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
PLAZI 7. třída.
OBRATLOVCI – opakování
Základní skupiny živočichů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Třída: PTÁCI.
ČELISTNATCI Třída:PLAZI.
PLOŠTICE.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
Obojživelníci.
Nadtřída: ČELISTNATCI
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
1. 1.
KOSTRA.
Želvy a krokodýli.
SAVCI ZÁKLADNÍ ZNAKY A ROZDĚLENÍ.
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Plazi

Plazi Přizpůsobení životu na souši Suchou kůži pokrývají šupiny, štítky nebo kostěné desky Dýchají plícemi Proměnlivá teplota těla Srdce má dvě síně a dvě komory https://www.aboutanimals.com/reptile

Rozmnožování plazů Vnitřní oplození Většinou kladou vejce, někteří jsou živorodí, někteří vejcoživorodí Vejce: pevný obal (skořápka, kožovitá blána), bílek, žloutek http://skolakov3c.sweb.cz/PRVOUKA/PLAZI/?C=N;O=D

Plazi Rozdělení: Ještěři Hadi Želvy Krokodýli

Vývoj plazů Vyvinuli se asi před 300 milióny let z obojživelníků – krytolebců Přestali klást vajíčka do vody – zárodek chránil pevný obal Zdokonalilo se srdce, plíce, mozek Přizpůsobily se končetiny Ryboještěři Ptakoještěři Veleještěři - dinosauři

Tyrannosaurus Délka až 16 m, výška 6m Dravý https://www.newdinosaurs.com/tyrannosaurus/

Apatosaurus = brontosaurus Býložravý 21 – 23 m https://www.newdinosaurs.com/apatosaurus/

Triceratops Délka 9m, výška 3m Býložravý https://www.newdinosaurs.com/triceratops

Brachiosaurus Délka 26 m, výška 13 m Býložravý https://www.livescience.com/25024-brachiosaurus.html