Charakteristika, základné formy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvoj klíčových kompetencí v zájmovém a neformálním vzdělávání
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Geografie cestovního ruchu
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketingová komunikace
KOMUNIKAČNÍ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Nástroje komunikačního mixu
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Marketingová komunikace (promotion)
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Vítejte na Marketingu.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
ODBYT registračné pokladnice: kontrola stavu hotovosti
FARMA SLOVENSKÉ POKLADY S.R.O
Hotovostný platobný styk
Popularizácia v CENTRE
Projekt ako ekonomická kategória
SOČ 3. roč. v prípade, že máme problém, aký výskum ku svojej teoreticke časti použijeme, môžeme vykonať sociologický, psychologický alebo edukačný (napr.
Reklamné a propagačné materiály ACE
Marketing 2 PODNADPIS VYPRACOVAL: ING.MIRIAM PENTRÁKOVÁ apríl 2014
Marketingový mix Ing. Katarína Ujháziová
Využitie marketingu v médiách
a mnoho ďalších odborníkov zo SR, ČR a Poľska s podnetnými témami Na konferencii vystúpili primátor mesta Banská Bystrica Mgr. Peter Gogola, prof.
Čo je informatika? Je všeobecne veda o informáciách.
POWERPOINT Tvorba prezentácií Mgr. Gabriela Zbojeková, ZŠ Turzovka.
Ceny a cenová politika 1. Ekonomická podstata ceny
ORIENTÁCIA NA ZÁKAZNÍKA
Úloha Internetu v živote školáka ...
Prezentácie Základná škola Bernolákovo Informatika
Public relations v hoteli – prípadová štúdia
Elektronické bankovníctvo
Ochrana spotrebiteľa a elektronický obchod
Ako napísať životopis a motivačný list
Veľkoobchod a marketingové rozhodnutia veľkoobchodníkov
Mobilný marketing Nová forma so zákazníkom prostredníctvom mobilného telefónu. Skutočný one-one-marketing dokáže urobiť z mobilného telefónu to najúčinnejšie.
INFOBOD KOŠICE HUSK 0801/072 Projekt
MARKETINGOVÝ MIX PRODUKT CENA DISTRIBÚCIA KOMUNIKÁCIA ĽUDIA
Tematický celok: „Človek a komunikácia“
Veronika Andilová & Alexandra Čelovská
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Charakteristika, základné formy Propagácia Charakteristika, základné formy

Propagácia - zameriava sa na informovanie zákazníkov a ovplyvňovanie ich správania s cieľom predať produkty.

Reklama Osobný predaj Podpora predaja Práca s verejnosťou Formy propagácie: Reklama Osobný predaj Podpora predaja Práca s verejnosťou

REKLAMA je prezentácia produktov, zameraná na sprostredkovanie informácií, vyvolanie určitej predstavy, dojmu a pod.

Úlohy reklamy

Výhody a nevýhody reklamy Oslovuje široký okruh spotrebiteľov Umožňuje pútavé propagovanie produktu (pomocou pútavého zvuku, farieb, písma...) Nevýhody: Je neosobná Je to jednosmerná komunikácia, spotrebitelia jej nemusia venovať pozornosť Podnik nevie hneď zistiť jej účinnosť

Ciele reklamy Ekonomické ciele – sú zamerané na zvýšenie objemu predaja produktu, na časové rozloženie objemu predaja a pod. Komunikačné ciele – sú zamerané na sprostredkovanie informácií, vyvolanie predstavy, podporu túžby vlastniť produkt a pod.

Reklama musí byť: Pravdivá má poskytovať skutočné informácie o produkte, nepravdivá reklama vyvolá negatívny účinok Pôsobivá (účinná) informuje a motivuje k nákupu Hospodárna – vynaložené prostriedky na reklamu majú byť primerané očakávanému výnosu

Reklamné prostriedky a reklamné nosiče inzeráty Plagáty, reklamné nápisy, reklamné pútače Televízne a rozhlasové šoty Reklamné filmy, reklamné fotografie Reklamné listy, prospekty, letáky, katalógy a i. Reklamné nosiče (médiá) Denná a týždenná tlač, časopisy, špeciálne inzertné noviny zlaté stránky, internet... Steny na plagáty, dopravné prostriedky, reklamné tabule, bilbordy, banery, výklady, balóny... Televízia, rozhlas Kiná, divadlá, podujatia Pošta, prílohy tlače a časopisov, internet

Podpora predaja (sales promotion) Predstavuje krátkodobé podnety, ktoré zvýšia nákup alebo predaj produktov. Na podporu predaja podnik používa rôzne akcie: - Prezentácia tovaru priamo v predajni, Stojany s tovarom, Oslovenie zákazníka v predajni, Ochutnávky, spotrebiteľské súťaže, Kupóny, zľavy, vernostné karty, programy Vzorky zdarma, darčeky ...

Práca s verejnosťou Jej cieľom je informovať verejnosť o podniku, vytvárať a rozvíjať dobré vzťahy s verejnosťou, budovať pozitívny imidž podniku, pravdivo vysvetľovať udalosti, ktoré ohrozujú dobré meno podniku ...

Práca s verejnosťou využíva Tlačové konferencie Správy v tlači Deň otvorených dverí Príspevky na charitatívne ciele Podporu vedeckých projektov Podporu ochrany životného prostredia Športový a kultúrny sponzoring Zakladanie nadácií a iné

Osobný predaj (personal selling) Je dvojstranná komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim. Výhodou je: osobný kontakt so zákazníkom a okamžitá spätná väzba. Vhodný je pri predaji tovarov, ktoré vyžadujú vysvetlenie a poradenstvo (kozmetika, vysávače, kamery...) Základnou formou sú návštevy zákazníka v domácnosti.