Vzájomná poloha kružnice a priamky 8.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha dvou kružnic
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vzájemné polohy 8. ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
THALETOVA VĚTA.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha kružnice a přímky
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá konstrukcí rovnoběžníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci konstruují rovnoběžníky. Speciální.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Středová souměrnost.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Osová souměrnost.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Vzájemná poloha dvou kružnic
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Konstrukce trojúhelníku
Lineárna funkcia a jej vlastnosti
Súmernosti 7.ročník ZŠ Mgr. Zuzana Blašková ZŠ Staničná 13, Košice.
Pre 8. ročník CABRI Geometria II.
Priama úmernosť ISCED 2.
III. část – Vzájemná poloha přímky
AZ KVÍZ Matematika – 9. ročník
Prezentácia z fyziky Radka Hrnčiarová.
Vzájomné polohy rovín a priamok
T.Zamborská L.Nedbalová 8.A
Vzájomná poloha dvoch kružníc
Čo je schované v elektrických batériách
Bc. Milada Kazdová Školiteľ: PaedDr.Miroslav Tisoň, PhD.
Konstrukce trojúhelníku
Poznámky z teórie kriviek a plôch Margita Vajsáblová
PaedDr. Jozef Beňuška
Pre 8. ročník CABRI Geometria II.
Objemy a povrchy hranatých a rotačných telies
VZÁJOMNÁ POLOHA PRIAMKY A KRUŽNICE
Výška trojuholníka.
Príklady rovnomerného pohybu po kružnici
2.,3. roč. ZŠ Mgr. Jana Harnasová
Analytická geometria kvadratických útvarov
IV. část – Vzájemná poloha dvou
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
Vzájemná poloha dvou kružnic
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Vzájomná poloha kružnice a priamky 8.ročník

Obsah Zadanie úlohy Nesečnica Dotyčnica Sečnica Zhrnutie Vlastnosť dotyčnice Zadanie domácej úlohy Záver

1. Zadanie úlohy Je daná kružnica k(S, r) a priamka p. Budeme skúmať vzájomnú polohu kružnice k a priamky p. Táto závisí od vzdialenosti stredu S kružnice k a priamky p. Označme vzdialenosť bodu S od priamky p písmenom v.

2. Nesečnica Ak má priamka p od stredu kružnice vzdialenosť v>r , tak priamka kružnicu nepretína a priamka p sa nazýva nesečnica kružnice k.

3. Dotyčnica Ak má priamka p od stredu kružnice vzdialenosť v=r , tak má priamka s kružnicou jediný spoločný bod a priamka p sa nazýva dotyčnica kružnice k. Spoločný bod p a k je bod dotyku.

4. Sečnica Ak má priamka p od stredu kružnice vzdialenosť v<r, tak má priamka a kružnica dva spoločné body a priamka p sa nazýva sečnica kružnice k.

5. Zhrnutie

6. Vlastnosť dotyčnice Príklad : Narysujte kružnicu k(S, 3 cm). Na kružnici zvoľte bod T. Zostrojte dotyčnicu, ktorá má s kružnicou k bod dotyku T. Rozbor : Načrtneme kružnicu k a na nej bod T. Priamku, ktorá prechádza bodom T a je kolmá na úsečku ST ( kolmá preto, že vzdialenosť bodu od priamky je na kolmici), označme t. Priamka t je dotyčnicou kružnice k a prechádza bodom T.

Dotyčnica ku kružnici je vždy kolmá na polomer kružnice. Pokračovanie Konštrukcia : 1. k, k(S, 3 cm) 2. T, T k 3. ST 4. t, t = ST Priamka t má s kružnicou jediný spoločný bod T. Priamka t je dotyčnica kružnice k v bode dotyku t. Zapamätajte si Dotyčnica ku kružnici je vždy kolmá na polomer kružnice.

7. Zadanie domácej úlohy Narysujte štyri navzájom rovnobežné priamky a, b, c,d. Vzdialenosť medzi každými dvoma susednými priamkami je 1 cm. Na priamke a zvoľte bod S. Narysujte kružnicu k(S, 2 cm). Určte vzájomné polohy priamok a, b, c, d a kružnice k. Daná je kružnica k(O, r=3,5 cm) a priamky m, n, o, p. Odmerajte vzdialenosť každej priamky od stredu O kružnice k a porovnaj- te ju s polomerom. Pomenujte polohu každej z priamok vzhľadom na kružnicu k.

Ďakujem za pozornosť