Poznávání nerostů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mineralogický systém.
Advertisements

VLASTNOSTI NEROSTŮ 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Opakování učiva o nerostech I. část
Opakování učiva o nerostech II. část
Testík znalostí z mineralogie
MINERALOGIE Fotografie minerálů.
RISK Minerály.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
MINERALOGIE II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s chemickým složením a použitím nerostů. Materiál je plně.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MINERÁLY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CZ.1.07/1.1.10/
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
Nerosty Markéta Smetanová
UHLIČITANY Ec.
MINERALOGIE 2 * Krystal a jeho podoby * Krystalová mřížka
Geologie věda o zemi.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Technicky významné kovy
Krystalové mřížky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Tvary nerostů Krystaly (dostatek místa) Drůzy (málo místa)
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
nejdůležitější minerály
Název Minerály 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra.
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Př_135_Mineralogie_Využití nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
4.B Vodnaté oxidy; 5.Uhličitany Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_03 TEMA:
Halogenidy, sulfidy Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (zástupci) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
MINERÁLY základní stavební jednotky neživé přírody dají se vyjádřit chemickým vzorcem (prvky, sloučeniny) z minerálů jsou složeny horniny většinou vytváří.
Název sady materiálů: Přírodopis 9 Název materiálu: VY_32_INOVACE_Př_9_1802_Přehled_nerostů_II._ sulfidy_oxidy Autor: RNDr. Josef Snopek Anotace: projekce.
Využití solí Chemie 9. třída.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
Horniny versus nerosty
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
5)Uhličitany, 6)dusičnany, 7)sírany, 8)fosforečnany
5)Uhličitany, 6)dusičnany, 7)sírany, 8)fosforečnany
3)Sulfidy a 4)oxidy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_P9-003 MINERALOGIE 3 – HALOGENIDY A UHLIČITANY
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
5. Uhličitany.
Dělení nerostů Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Atlas minerálů.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_52_INOVACE_16 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová Využití.
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola Rosice, okres Chrudim
část pevná, část polotekutá
VLASTNOSTI NEROSTŮ Opakování na test.
Poznávačka minerály.
MINERALOGIE.
Třídění podle chemického složení
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Transkript prezentace:

Poznávání nerostů

Síra S

Galenit PbS

Sfalerit ZnS

Pyrit FeS2

Antimonit Sb2S3

Chalkopyrit CuFeS2

Sůl kamenná = halit NaCl

Fluorit CaF2

Krevel Fe2O3

Safír Rubín

Křemen SiO2

Magnetit Fe3O4

Cínovec SnO2

Opál SiO2 . nH2o

Hnědel Fe2O3 . nH2o

Bauxit Al2O3 . nH2O

Kalcit CaCO3

Ocelek FeCO3

Magnezit MgCO3

Dolomit CaMg(CO3)2

Azurit, Malachit

Chilský ledek NaNO3

Sádrovec CaSO4 . 2H2O

Modrá skalice CuSO4 . 5 H2O

Apatit

Živec

Kaolinit

Slídy

Granát

Mastek

Jantar