Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu CZ. 1. 07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_V_1_11_Existenční vazba there is/are Šablona číslo: V Sada číslo: 1 Autor: Mgr. Bronislava Hašpicová Pořadové číslo DŮM: 11
Anonace V této prezentaci vysvětluji zákonitosti používání vazby there is/are v otázce a záporu v různých gramatických časech. Autor Mgr. Bronislava Hašpicová Klíčová slova Podmět, přísudek, ostatní větné členy, slovosled Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – anglický jazyk
Tato vazba se používá, jestliže chceme vyjádřit, že něco někde je, existuje. Usnadní slovosled anglické věty. Vždy je na začátku věty a příslovečné určení místa musí být na konci věty. There is a car In the steet.
Pro číslo množné má tato vazba tvar There are There are not people. Are there your parents? There are three books on the desk.
Zápor v čísle jednotném: There is not any child in the garden. Zápor v čísle množném: There are not many people in the shop.
Otázku tvoříme inverzí v rámci vazby: Is there any photo on the wall? Are there any stars on the sky?
Krátké odpovědi: Yes, there is. No, thre is not. Yes, there are. No, there are not.
Použitá literatura: Hastings, B., Uniňska, M., Maturita Activator. United Kingdom: PEARSON LONGMAN, 2008 Kerr, P. , Straigtforward. Oxford: MACMILLAN EDUCATION, 2005 Umiňska, M., Kratz, C., Solutions. Oxford: , 2008 Navrátilová, H., Angličtina – cvičebnice středoškolské gramatiky. Třebíč: PETRA VELANOVÁ, 2009 Wilke, S., Traditional Teaching, USA: MH TEACHERS PUBLISHING, 2005 Quirk, L., Longman Dictionary of Contemporary English. United Kingdom: PEARSONS LONGMAN, 2000 .