Prevence syndromu vyhoření Mgr. Zuzana Faldýnová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Sabina Vaňková.  Duševní hygiena - obor zabývající se rozvojem a podporou duševního zdraví  psychohygiena je zaměřena na vytváření optimálních podmínek.
Vykazování ošetřovatelské péče v pobytových zařízeních sociálních služeb 25. února 2015 Ing. Iva Merhautová, MBA.
Kostelec nad Černými lesy příspěvková organizace zřízena Městem Kostelec nad Černými lesy Kontakty: tel: webové.
Syndrom vyhoření – burn-out. Syndrom vyhoření soubor typických příznaků vznikajících u pracovníků pomáhajících profesí v důsledku nezvládnutého chronického.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
TĚLESNÉ A DUŠEVNÍ ZDRAVÍ Rodinná výchova 7.tř. Mgr. Renata Šimková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zdravá škola Křižánky Dotace Kraje Vysočina – MA 21, Zdraví 21
Provázanost zdravotních a sociálních služeb v péči o umírající
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hyperkinetické poruchy chování. Add, adhd.
Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Inf Počítač a lidé s handicapem
Účetnictví – význam informací
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
Zákon o sociálním podnikání
Syndrom vyhoření Burn-out
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Didaktika sportovních činností
Služby následné péče.
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Obchodní plán projektu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Pedagogika školního sportu
Vývojová psychologie Prenatální období.
Životní cyklus.
Mgr. Markéta Dobiášová lektorka programu „Vlastním směrem“
Psychologie test.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
OSOBNOST.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní stres
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Když vás potká vyhoření
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Podpora samostatného bydlení
Diagnostika, poradenství HTF 2013
Terénní krizová služba
Transkript prezentace:

Prevence syndromu vyhoření Mgr. Zuzana Faldýnová Jak pomáhat a nevyhořet Podpora transformace v Moravskoslezském kraji III CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0001920 Prevence syndromu vyhoření Mgr. Zuzana Faldýnová

psychický stav spojený s prožitkem vyčerpání, který se vyskytuje u lidí v profesích zahrnujících kontakt s druhými lidmi. výsledek procesu, v němž lidé velice intenzívně zaujatí určitým úkolem nebo ideou ztrácejí své nadšení vychází z chronického stresu Syndrom vyhoření

Fáze syndromu vyhoření Nadšení Stagnace Frustrace Apatie Vyhoření Fáze syndromu vyhoření

Černá díra Co vysává moji energii? Jak reaguji na energetické vysavače? Které černé díry mohu ovlivnit ? Jaký postoj můžu zaujmout k černým dírám, které ovlivnit nemohu? Černá díra

Vnější rizikové faktory syndromu vyhoření tempo současné společnosti kontakt s lidmi v rámci profese nutnost čelit chronickému stresu; akutní stres k vyhoření nevede vysoké požadavky na výkon, nízká autonomie pracovní činnosti, monotónnost práce vyšší skóre životních událostí permanentně prožívaný časový tlak

Vnitřní rizikové faktory syndromu vyhoření soutěživost, orientace na výkon, workoholismus vysoká empatie, obětavost, zájem o druhé střední až vysoká senzitivita nízká asertivita vysoký perfekcionismus, pedantství, neschopnost relaxace, neschopnost odpouštět negativní emotivita, depresivní ladění, úzkostné, fobické a obsedantní rysy nízké nebo nestabilní sebehodnocení externí lokalizace kontroly nízká frustrační tolerance a nízká odolnost

Protektivní faktory syndromu vyhoření schopnost relaxovat dostatečná asertivita pocit smyslu vlastního života zdravá sebeúcta schopnost přijímat věci takové jaké jsou interní lokalizace kontroly schopnost odpouštět umění žít tady a teď sociální opora, pěstování vztahů samostatnost a pestrost práce

Fyzické symptomy syndromu vyhoření únava bolesti hlavy poruchy spánku celkové napětí bolesti svalů poruchy tlaku

Psychické symptomy syndromu vyhoření pocit marnosti, zbytečnosti pocit duševního vyčerpání ztráta motivace oploštění emocionality útlum spontaneity, kreativity podrážděnost sebelítost, pocity neuznání

Sociální symptomy syndromu vyhoření útlum sociability snížení empatie redukce kontaktů s druhými negativní postoje k druhým narůstání konfliktů

Protistresové strategie Poznejte svoje stresory. Redukujte působení stresorů uplatňováním hranic – vůči času, druhým lidem.. Zaujměte aktivní postoj ke stresovým situacím. Poznejte svoje motivy – potřeby a touhy Dbejte na uspokojování svých potřeb. Korigujte svoje iracionální představy. Pěstujte zdravý životní styl – dostatek spánku, pohybu, zdravé stravy.. Pečujte o vztahy s druhými lidmi.

Protistresové strategie Mějte před očima životní cíle a priority. Používejte některou z technik odbourávání stresu – autogenní trénink, relaxace, imaginace, meditace, jóga... Rozvíjejte kompetence, které nepomáhají zvládat stres – asertivita, schopnost řešit konflikty, zaměření na přítomný okamžik Pracujte na svém pozitivním sebehodnocení.