Průběh a evaluace poradenství – analytické výstupy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Podpora meziobecní spolupráce
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Evaluace pilotního šetření a možnosti zavedení prvků švédského modelu v ČR Jiří Vyhlídal, Iveta Zelenková (FSS MU) Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Produkt : Vzdělávání a metodika práce poradců pro zaměstnanost Rozvojové partnerství 0002 Mikrobus.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Regionální individuální projekt „Program aktivizace a podpory uchazečů a zájemců o zaměstnání se zdravotním omezením v Královéhradeckém kraji“
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Průzkum trhu.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
Krátce bez práce Závěrečná krajská konference Projekt Krátce bez práce, reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ , je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Poradenství poskytované úřady práce.  Poradenství pro zaměstnavatele  Výběr uchazečů  Poskytování informací  Další  Poradenství pro nezaměstnané.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
1. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH – VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ.
Rozvoj sociálních služeb v Pardubickém kraji Evaluace projektu rozvoj metod sociální práce a tvorba kritérií efektivity služeb.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Ing. Dagmar Prošková.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní plán inkluze + OP VVV
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Informační seminář Projekt Dejte práci šanci
QUALITAS PRO PRAXIS 2 Reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_007/
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH – Výstupy z Dotazníkového ŠETŘENÍ
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Setkání kariérových poradců
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Průběh a evaluace poradenství – analytické výstupy Mgr. Martin Úlovec Praha 08.12.2017

Datové zdroje a background Kvantitativní data: Monitorovací data (klientské listy) – záznam průběhu schůzky kariérovým poradcem Evaluační dotazníky – vyhodnocení schůzky klientem (koncept satisfaction survey) Kvalitativní data: Follow-up dotazování (opakované dotazování klientů) - zpětné hodnocení schůzky s kariérovým poradcem, monitoring aktivit klientů po absolvování schůzky, realizace a naplňování cílů definovaných ve spolupráci s kariérovým poradcem v rámci schůzky Interview s tvůrci politik, se zástupci regionálních center a partnery projektu

Metodologie Cílová skupina: osoby s nižším stupněm dosaženého vzdělání / nízkou kvalifikací Příprava research designu a dotazovacích nástrojů ve spolupráci s koordinátorem (Vlámské ministerstvo školství), evaluátorem projektu (UCL Institute Of Education) a participujícími zeměmi (Vlámsko, Česká republika, Island, Nizozemí, Litva a Slovinsko) Klienti získáni ve spolupráci s úřady práce ve vybraných regionech (Ústecký a Olomoucký kraj) a Agenturou pro sociální začleňování Kvantitativní data: Dvoufázový sběr kvantitativních dat: Vlna I (leden – květen 2016) Vlna II (březen 2016 – duben 2017) Monitorovací data – průběh rozhovoru s klientem zaznamenán poradcem (standardizovaný formulář v tištěné podobě) Evaluační dotazník – vyhodnocení schůzky klientem / ve spolupráci s poradcem (standardizovaný formulář v tištěné podobě) Většina klientů absolvovala pouze jednu schůzku Kvalitativní data: Follow-up dotazování proběhlo v období únor – červen 2017 Opakované dotazování prostřednictvím telefonu formou polostrukturovaného rozhovoru Osoby bez vzdělání, menšiny Nutný zkušený konzultant, který porozumí problémům cílové skupiny a dokáže se vypořádat s krizovými situacemi. Kontakt klienti získali na ÚP, klienti často žijí v místech s omezenou hromadnou dopravou, nemají fin. Prostředky

Fáze sběru dat a související překážky Práce s cílovou skupinou s nízkým dosaženým vzděláním / nízkou kvalifikací může být poměrně problematická – nízká motivace ke spolupráci, problém s oslovováním cílové skupiny a omezený přístup V rámci první fáze sběru dat problém s hledáním a získáváním klientů - vzorek respondentů nebyl dostatečně velký pro detailnější analýzu sesbíraných dat Intenzivní spolupráce s lokálními úřady práce a Agenturou pro sociální začleňování v rámci sociálně vyloučených lokalit (v průběhu druhé fáze sběru dat zajištěn dostatečný počet klientů) Problém s využíváním samovyplňovacích dotazníků (SAQ) v rámci této cílové skupiny – v některých případech nutná asistence poradců, omezení ve vazbě na preferovanou podobu dotazovacího nástroje (elektronický dotazník X papírový dotazník) V některých případech problém s inkonzistencí dat při propojování datových zdrojů  vyšší požadavky na kontrolu dat a zajištění validity Problém s opětovným oslovováním klientů v rámci follow-up rozhovorů – nízká ochota klientů, problém s jejich kontaktováním (žádná reakce, kontakt již nebyl aktuální) Osoby bez vzdělání, menšiny Nutný zkušený konzultant, který porozumí problémům cílové skupiny a dokáže se vypořádat s krizovými situacemi. Kontakt klienti získali na ÚP, klienti často žijí v místech s omezenou hromadnou dopravou, nemají fin. Prostředky

Demografický profil klientů Nístroje – např. Karty

Demografický profil klientů Nístroje – např. Karty

Předchozí zkušenost s poradenstvím Nístroje – např. Karty

Dosažení stanovených cílů a bariéry - sebeevaluace Konstrukce indexu reflektujícího možnost dosažení stanovených cílů prostřednictvím sebeevaluace Využití sady dichotomických postojových otázek Nístroje – např. Karty

Postoje ke vzdělávání a učení Nístroje – např. Karty

Stanovené cíle ve vzdělávání a učení Nístroje – např. Karty

Důvody pro vyhledání služeb kariérového poradenství Nístroje – např. Karty

Průměrná délka schůzky s klientem Průměrná délka schůzky delší v Olomouckém kraji – ve srovnání s Ústeckým krajem je průměrný rozdíl v délce rozhovoru cca 13 min Srovnání průměrné délky rozhovoru indikuje rozdíl v přístupu klientů, jejich sdílnosti a úrovni proaktivního přístupu v rámci rozhovoru s poradci Nístroje – např. Karty

Zaměření schůzky a diskutovaná témata Nístroje – např. Karty

Evaluace kompetencí kariérových poradců Nístroje – např. Karty

Evaluace efektivity a dopad poskytovaných služeb kariérového poradenství Nístroje – např. Karty

Celková spokojenost s poskytovanými službami kariérového poradenství Nístroje – např. Karty

Follow-up dotazování V rámci projektu GOAL bylo opakovaně dotázáno 18 klientů (s odstupem 9 až 13 měsíců po rozhovoru s kariérovým poradcem) Téměř všichni dotázaní klienti hodnotili rozhovor s poradcem pozitivně – získali informace o dalších možnostech vzdělávání a získání kvalifikace a informace týkající se hledání zaměstnání, rozhovor s poradcem jim umožnil definování cílů ve vazbě na vzdělávání / získání kvalifikace / hledání zaměstnání Z hlediska dosažení stanovených cílů nicméně pokročila pouze malá část opětovně oslovených klientů Doporučení: Ačkoliv klienti během schůzky s poradcem získali užitečné informace a rady týkající se vzdělávání a uplatnění na trhu práce a stanovili si konkrétní cíle, většina klientů v rámci jejich naplňování nijak nepokročila potřeba průběžných konzultací, odborné pomoci a vedení vedoucí k naplnění stanovených cílů

Děkuji za pozornost martin.ulovec@nuv.cz