Technológia anorganických látok

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výroba surového železa
Advertisements

4.B Vodnaté oxidy; 5.Uhličitany Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jak se získávají kovy z rud, od železné rudy k oceli Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing., Bc. Jitka Moosová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceTechnické.
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
NÁZVOSLOVÍ. Názvosloví Oxidační číslo  formální náboj, který by byl na atomu, pokud bychom elektrony vazeb přiřadili atomu s vyšší elektronegativitou.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
CHEMICKÉ PRVKY vlastnosti kovů. ZASTOUPENÍ PRVKŮ V PŘÍRODĚ  v současné době asi 115 známých prvků  asi 90 prvků se vyskytuje v přírodě, zbytek je uměle.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Oxidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová CaO-hašené vápno skleníkový jev fotosyntéza.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 C HEMIE Hydroxidy – 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Alkyny.
Svařování plamenem 1 VY_32_INOVACE_22_434
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu Kyseliny
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Výpočet procentového složení sloučenin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hořčík, vápník Autor: Mgr. Alena Víchová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Prvky skupiny železa 2. ročník.
Kyselina octová Viktória Svetkovská.
Voda a jej kontaminácia
Poznáme 3 hlavné zdroje: Ropa Uhlie Zemný plyn
Hnojivá a ich využívanie
Zvuk Kód ITMS projektu:
3. Ako si môžeme vyčistiť kovovú lyžičku od hrdze
Sacharidy.
TOPENIE A TUHNUTIE.
DÔKAZOVÉ REAKCIE Dôkazy niektorých chemických látok v učive chémia 8.ročník ZŠ Autor: Jozef Jankovič.
Vstrekovanie paliva.
Elektrolýza Kód ITMS projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Molová hmotnosť M.
Rýchlosť chemických reakcií
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
Rozdelenie kovov Kovy delíme na: železné, neželezné (ľahké a ťažké),
Vápenec.
Kyselinotvorné a hydroxidotvorné oxidy
9. ročník Mgr. Hilda Petríková
Keramika – užitná a umelecká
Vznik chemickej väzby..
Prečo rastliny rastú a starnú?
01 VY_32_INOVACE_B–06–01 Název a adresa školy:
Poznávačka minerály.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VÝSKYT ryzí - meteority ( s niklem)
Významné oxidy CO2 CO SO2 SiO2 CaO Al2O3.
Transkript prezentace:

Technológia anorganických látok Výroba Fe, Na2CO3, O2, N2, CaO, Ca(OH)2 Radovan hlaváč 3.F 2011/2012

Predslov Prečo som si túto tému vybral: Zaujala ma tým že sa konkretizuje na určité chemické látky, ktoré sú v dnešnom živote potrebné Možnosť oboznámenia o vás o daných látkach Optimálnou náročnosťou

Železo Základné fyz. a chem. vlastnosti: Farbou striebrosivý Protónové číslo 26 Hustota 7,874 kg·dm−3 Tt = 1537°C Tv = 2860°C Železo je jedným z najrozšírenejších prvkov v zemskom telese (5 hm. %).

Výskyt v prírode Minerály, z ktorých sa železo priemyselne vyrábe hematit  limonit magnetit Siderit Minerál, ktorý tiež obsahuje Fe pyrit Železo vďaka svojej reaktivite sa v príode nachádza vo forme zlúčenin. Je vzácne nájsť železo len vo forme čiste, nezlúčenej. Na vzduchu železo podlieha korózii.

Fe minerály limonit hematit magnetit Siderit Fe2O3.nH2O Fe2O3c Fe2+Fe3+2O4 Siderit FeCO3

Fe v priemysle Železo sa vyrába vo vysokých peciach tavením hornín obsahujúcich Fe s prímesami koksu a vápenca Z pece sa odlieva surové železo sivé surové železo biele surové železo špeciálne surové železo Oceľ Liatina

Iné redoxné reakcie za vzniku Fe + využitie Fe Thermit... 2 Al + Fe2O3 → 2 Fe + Al2O3 Termoreakcia dosahuje viac ako 3000°C Využitie Fe Najpoužívanejší kov Na výroby strojov, konštrukcie budov, rôznych predmetov dennej potreby

Kyslík a dusík Kyslík a dusík sú najviac zastúpené plyny v našej atmosfére O2 tvorí skoro 21% N2 tvorí viac ako 70 % Kýslík je dôležitý pre život Dusík je dôleitý v priemysle

N2 a O2 v priemysle Tieto plyny sa vyrábajú frakčnou destiláciou skvapalneného vzduchu Kyslík používajú potápači, horolezci, zdravotné účely, v zváracích agregátoch na dosiahnutie vyššej teploty a vďaka svojím oxidačným vlastnostiam má široké využitie Dusík sa používa ako inertná atmosféra, na uschovanie org. látok, na výrobu amoniaku a výbušnín

... v tekutom stave Dusík kyslík

Hasené a pálené vápno Tieto chemické látky sú dôležité pre nás hlavne v stavebníctve V priemysle sa vyrába pálením vápenca oxid vápenatý (palené vápno) vo vápenkách CaCO3 → CO2 + CaO Jeho hasením vodou vzniká hydroxid vápenatý, ktorý za prístupu oxidu uhličitého tvrdne na uhličitan vápenatý a vďaka tejto vlastnosti sa pridáva do zmesi s pieskom ako stavebná látka CaO + H2O → Ca (OH)2 Ca(OH)2 + CO2 → CaCO3 + H2O

Sóda Solvayov spôsob Leblancov spôsob Sóda sa priemyselne vyrába Solvayovým a Leblancovovým procesom Solvayov spôsob CaCO 3 → CaO + CO 2 NaCl + NH4HCO3 → NaHCO3 + NH4Cl 2NaHCO3 → Na2CO3 + H2O + CO2 Ca(OH)2 + 2 NH4Cl → CaCl2 + 2 NH3 + 2 H2O Leblancov spôsob 2 NaCl + H2SO4 → Na2SO4 + 2 HCl Na2SO4 + CaCO3 + 2 C → Na2CO3 + 2 CO2 + CaS

Záver Som rád že som vám mohol pripomenúť aké sú tieto látky dôležité v dnešnom živote Dúfam že sa vám práca páčila

Ďakujem za pozornosť