Čierne ovce Európskej únie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Atmosféra Opakování – znáte z P: vzdušný obal Země
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Výživa buňky.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Atmosféra Filip Bordovský.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
její znečištění a důsledky
Vznik a vývoj atmosféry Země
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Země a život, vývoj života
Přechod rostlin na souš
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Význam vody pre život Erika Strihanová II. A.
Martin Knap Kvarta B Gymnázium sv. Jána Bosca
PRÍRODNÉ LÁTKY CUKRY TUKY BIELKOVINY.
Ekologické problémy sveta
Globálne ekologické problémy
ODPADY.
Ako zachrániť Zem Globálne ekologické problémy
HUSTOTA PLYNOV 6.ročník.
Mgr. Katarína Hlavatovičová
VODA a jej význam v prírode.
PROKARYOTICKÉ ORGANIZMY
Kočtúchová, Šubová, Dzuriaková, Vyšňan, Račková
OZÓN, SKLENÍKOVÝ EFEKT, KYSLÉ DAŽDE
Kto bude milionárom? Ja, ty, on, alebo ona?.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ATMOSFÉRA Plynný obal Země
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

Čierne ovce Európskej únie http://i.pravda.sk/06/093/skcl/P1215d4bd_EU.jpg (10. 5. 2012) http://kresby.filipovi.cz/temp/black_sheep_white_crows.jpg (10. 5. 2012) Príčiny zmeny klímy

Atmosféra vzdušný obal Zeme http://astro.wz.cz/astro/soustava/slunce/korona_big.jpg (4. 3. 2012) vzdušný obal Zeme

Zloženie vzduchu 1 % iné plyny 21 % kyslík ● vodná para ● oxid uhličitý ● vzácne plyny 78 % dusík

Význam častí vzduchu Dusík Kyslík http://nd02.jxs.cz/548/548/c8576951c2_59539876_o2.jpg (4. 3. 2012) http://thumbs.dreamstime.com/thumb_505/12743861762ij737.jpg (4. 3. 2012)

Význam dusíka ● výživa človeka – súčasť bielkovín (proteíny), ● proteíny – podporujú imunitný systém organizmu. http://nd02.jxs.cz/548/548/c8576951c2_59539876_o2.jpg (4. 3. 2012) http://www.kardioklub.biznisweb.sk/domain/kardioklub/files/zo-zivota/o-bielkovinach/bielkoviny.jpg (4. 3. 2012) http://www.kardioklub.biznisweb.sk/domain/kardioklub/files/zo-zivota/o-obezite/pyramida.gif (4. 3. 2012)

Význam kyslíka ● nevyhnutný pre život organizmov: rastliny živočíchy človek http://thumbs.dreamstime.com/thumb_505/12743861762ij737.jpg (4. 3. 2012) http://thumbnail056.mylivepage.com/chunk56/1579865/1512/small_Stvorlistok.gif.jpg (4. 3. 2012) http://kory.wbl.sk/zoo.gif (4. 3. 2012) http://nd05.jxs.cz/685/289/c00a0517a6_79777312_o2.gif (4. 3. 2012)

Najväčšie zdroje kyslíka ● tropické dažďové lesy – pralesy, ● monzúnové lesy. http://thumbs.dreamstime.com/thumb_505/12743861762ij737.jpg (4. 3. 2012) http://nd03.jxs.cz/367/080/f9041729cf_65814205_o2.jpg (4. 3. 2012) http://files.zemekruh.webnode.sk/200000009-e6104e70a3/6751.jpg (4. 3. 2012) http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/273296_100002992304198_633080587_n.jpg (4. 3. 2012)

Zloženie atmosféry http://m1.aimg.sk/tahaky/g_25106_3494.jpg (4. 3. 2012) http://www.oskole.sk/userfiles/image/Zofia/Okt%C3%B3ber/Geografia/atmosfera,%20zaklad_%20matur__html_31e38baf.jpg (4. 3. 2012)

Ozónová vrstva http://www.meteo.sk/meteosk2009-cutted/ozon_img1.png (4. 3. 2012) http://3.bp.blogspot.com/-MPcy1TtciN0/To-vW4626zI/AAAAAAAAAQg/GIYUqlSNG2U/s1600/120..jpg (4. 3. 2012) http://www.kstst.sk/pages/vht/imgfer/slnani.gif (4. 3. 2012) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7c/160658main2_OZONE_large_350.png/220px-160658main2_OZONE_large_350.png (4. 3. 2012)

Funkcie atmosféry ● poskytuje kyslík – potrebný na dýchanie organizmov, ● význam pri fotosyntéze – rastliny, ● ochranná funkcia – ozónová vrstva – ochrana pred UV žiarením + UV- A žiarenie – vitamín D, ● zabezpečuje kolobeh vody – zachytáva odparenú vodu nad oceánmi a vzdušným prúdením ju prenáša nad pevninu. http://www.oskole.sk/userfiles/image/Zofia/Okt%C3%B3ber/Geografia/atmosfera,%20zaklad_%20matur__html_m4970fb56.jpg (4. 3. 2012) http://www.bezeckepotreby.sk/uploads/fck/image/Top_6_Reasons_Why_Deep_Breathing_Will_Increase_Your_Weight_Loss.jpg (4. 3. 2012) http://www.oskole.sk/userfiles/image/Zofia/August/Ekol%C3%B3gia/Fotosynt%C3%A9za%20II,%203_%20ro%C4%8Dn%C3%ADk,%20S%C5%A0_html_m45c6f1a.png (4. 3. 2012) http://www.ruvzvt.sk/images/slnko1.jpg (4. 3. 2012) http://hry-vodplan.sazp.sk/img/kolobeh.png (4. 3. 2012)

Znečisťovanie atmosféry 2 spôsoby: ● prírodné zdroje a procesy: - vulkanická činnosť, - rozklad organických látok. ● umelé zdroje – činnosť človeka: - výroba energie, - hutníctvo a metalurgia, - chemický priemysel, - doprava, - stavebná činnosť. http://www.gify.nou.cz/r_mix.htm# (4. 3. 2012) http://predmety.skylan.sk/plyny/odpad.gif (4. 3. 2012) http://ssjh.sk/aix/img/jaderna-elektrarna-dukovany-cez-580x384.jpg (4. 3. 2012) http://www.infoescola.com/wp-content/uploads/2010/12/metalurgia.jpg (4. 3. 2012) http://www.slovnaft.sk/repository/408910.jpg (4. 3. 2012) http://www.hybrid.cz/obrazky/peking-doprava.jpg (4. 3. 2012) http://api.ning.com/files/v5tzdBlHwGrjv3sHOnmioYJRUGiCxbuRkWQl5zANhMz7ESnNk1YgZfMXNpRDhC7ECGROOQwa4VAkMOo9VPO*tOfmFgdbA5D7/Ecorium_stavebnictvo5.jpg?width=737&height=522 (4. 3. 2012)

Antropogénne príčiny zmeny klímy Priemyselná činnosť Produkuje: ● dym, ● sadze, ● popolček, ● nebezpečné látky. http://www.uspornaziarovka.sk/product_images/uploaded_images/smoke.jpg (4. 3. 2012) http://www.energie-portal.sk/files/Priloha/dreamstime_9762787_220.jpg (4. 3. 2012)

Antropogénne príčiny zmeny klímy Doprava http://i.pravda.sk/09/103/skcl/P232ebebc_dopravaV.jpg (4. 3. 2012) http://valdevia.sk/wordpress/wp-content/gallery/doprava/01.jpg (4. 3. 2012) http://nd04.jxs.cz/776/998/a9c0c0bdab_68653389_o2.jpg (4. 3. 2012)

Antropogénne príčiny zmeny klímy Priemyselná činnosť a doprava Smog ● je zmes: - hmly, - prachu, - plynov. ● ohrozuje najmä priemyselné oblasti, kde prírodné podmienky zabraňujú dobrému prúdeniu vzduchu. http://www.knowabouthealth.com/wp-content/uploads/2010/07/smog-1.jpg (4. 3. 2012) http://ecofrengogreen.blogspot.com/2011/01/smog-pollutions.html (4. 3. 2012) http://1.bp.blogspot.com/_zysza-8xra4/TSvkC1PoiZI/AAAAAAAAC28/HWMGcOJSwlI/s1600/beijing_smog.jpg (4. 3. 2012)

Antropogénne príčiny zmeny klímy Poľnohospodárska činnosť Dobytok: ● produkcia metánu → vzniká pri trávení potravy, ● metán → podľa vedcov prispieva k otepľovaniu Zeme. Rastliny: ● produkcia bioplynu, ● proces rozkladu. http://termtud.akg.hu/okt/8/4/metan.jpg (4. 3. 2012) http://zsdo.cz/galerie/vrata/11.jpg (4. 3. 2012) http://matejsykora.blog.sme.sk/blog/2901/43663/kompost3.jpg (4. 3. 2012)

Čím viac jeme mäso, tým sa viac podieľame na zvyšovaní skleníkových plynov http://www.youtube.com/watch?v=zIforUNXrUQ (0.39) http://www.youtube.com/watch?v=zIforUNXrUQ (10. 5. 2012)

Antropogénne príčiny zmeny klímy Skládky odpadov ● najmä – nelegálne skládky http://www.biospotrebitel.sk/foto-galeria/img/nelegalna-skladka-1.jpg (4. 3. 2012) http://hledani.gnosis9.net/img/skladka.jpg (4. 3. 2012)

Antropogénne príčiny zmeny klímy Spaľovanie odpadov Horenie porastov http://krimi.cas.sk/clanok/216298/pri-trnave-horela-skladka-odpadu-hasicom-robil-problem-mraz.html (4. 3. 2012) http://www.ziar.sk/section/images/spalovanie_odpadu.jpg (4. 3. 2012) http://www.dosthusty.cz/img_res/6893ba14e0e1c55df8fa33b00c4938c6/468x312/australiafire1.jpg (4. 3. 2012) http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/images/cache/article_big/fotogaleria/aktuality_z_mesta/zivotne_prostredie/ministerstvo_varuje_pred_jarnym_vypalovanim_travy/vypalovanie_travy.jpg (4. 3. 2012)

Ďakujem za pozornosť