Užitá tvorba? Co je to! To jsou všechny produkty, výtvory, které užíváme v běžném životě – nábytek, doplňky, nádoby, textilie, interiér (malba, tapety,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Nová inspirace pro Váš interiér
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Kultura Zabývající vědy jsou etnografie, antropologie, kulturologie.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Prostřední Bečva Stručný průvodce jednou z nejhezčích obcí Valašska.
Románský sloh.
Josef Lada ( – ) autor: Kateřina Marková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
5. Nástin historického vývoje RD
Secese přelom 19. a 20. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Hádej obrázek – měřidla délky
Design.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Alois Moravec Osobnosti Chyšecka. Narodil se v rodině vesnického učitele v Chyškách u Milevska 5. ledna Jeho otec se jmenoval Josef Moravec a matka.
Design tužkou a ve 3D Současný český design (Daniel Piršč) VY_32_ZAZNAM_Design1r0113 Hana Děcká.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Tajemství abstraktní malby III.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Dej 2 Secese Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Moravskoslezský kraj - procvičování
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
M A N Ž E L S K Á R E A L I T A Moje žena a já, chodíme dvakrát týdně na večeři do nějaké dobré restaurace. Nejdřív si dáme nějaký aperitiv a potom obvykle.
Design tužkou a ve 3D Současný český design (Lucie Koldová) VY_32_ZAZNAM_Design1r0112 Hana Děcká.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Úvod do estetiky estetika.
Design tužkou a ve 3D úvod, terminologie Hana Děcká
KUBISMUS.
52_INOVACE_ZBO2_3364Ho Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ZŠ Řevnice Školní Řevnice
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_076 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_32_Inovace_21C_popis uměleckého díla.
STARÉ ŘECKÉ BÁJE A POVĚSTI. Staré řecké báje a pověsti v knize Eduarda Petišky Obsah knihy: Kniha je zpracováním mýtů starého Řecka. Podobně jako většina.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_080 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
VY_52_INOVACE_58_Průmysl ČR 2
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
1.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Romové a výtvarné umění
Japonská Šumava expresionismus.
Úklidové čistící prostředky I.
Top internetové fotografie roku
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Renesance Vlastivěda 4. ročník
Historické památky Zlínského kraje
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Hra na architekty V matematice jsme dostali za úkol zpracovat pokoj
Šimon Vohradský MT DESIGN.
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
STARÉ ŘECKÉ BÁJE A POVĚSTI
SŠ oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec
Lidové umění a užitá tvorba 1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Užitá tvorba? Co je to! To jsou všechny produkty, výtvory, které užíváme v běžném životě – nábytek, doplňky, nádoby, textilie, interiér (malba, tapety, dekorační látky) exteriér (fasáda, doplňky, okna, krytina), umělecké předměty, oděv … V našem případě si klademe otázku, jak lidové umění ovlivňuje tvorbu současných či minulých architektů, designérů, umělců, výtvarníků, návrhářů či řemeslníků?

Nejlépe se učí z ukázek: http://www.marianne.cz/clanek/5617/tapet u_do_bytu_podivejte_se_na_nove_trend y.html http://www.ceskatelevize.cz/porady/11246 01187-bydleni-je-hra/412236100081009/

Hledejte, bádejte, studujte! Vyhledejte architekty, umělce, kteří jsou proslulí svou tvorbou inspirovanou lidovým uměním Já: http://www.jurkovic.cz/

Maměnka a Libušín (Pustevny) Typický příklad architekta, který se nechal krááásně unést krásou lidové tvořivosti…  Maměnka a Libušín (Pustevny)

Nemá to chybu!!! – zastavení křížové cesty na Hostýně: -další skvosty v Luhačovicích, Brně, Novém Městě n. Metují…

Kdo je to?

Hádej! Hrusice, Dobrý voják Švejk, Velká kniha říkadel, Říkadla našeho Kadla…

- a ještě jeden úkol: Najděte výrobky, nástroje, nábytek typický pro Tvůj rodný kraj!

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mikol%C3%A1%C5%A1_Ale%C5 %A1#mediaviewer/File:Ales_Portrait.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Lada#mediaviewer/File:%C5 %98%C3%AD%C4%8Dany_- _sm%C4%9Brovka_na_Hrusice_-_Mike%C5%A1_-_1c.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Lada#mediaviewer/File:Hru sice_CZ_Josef_Lada_bust_323.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Pustevny#mediaviewer/File:Pustev ny,_Libu%C5%A1%C3%ADn_(vlevo)_a_Mam%C4%9Bnka.JP G http://cs.wikipedia.org/wiki/Mikol%C3%A1%C5%A1_Ale%C5 %A1#mediaviewer/File:Mikolas_ales_zizka.jpg

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Host%C3%BDn#mediaviewer/File:Host%C3%B Dn,_k%C5%99%C3%AD%C5%BEov%C3%A1_cesta_04.jpg