Seminář k finančnímu vypořádání dotací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Alena Zítková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.03 Ročník3. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Účetní dokumentace a její náležitosti
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář k finančnímu vypořádání dotací
Odpisové plány Inventarizační zpráva
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Správa dokumentů v mezioborových souvislostech
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Digitální učební materiál projektu CZ.1.07/1.5.00/
Občanské soudní řízení I.
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Didaktický rozbor 2. tematického celku
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Dotační program na podporu jednotek sboru dobrovolných hasičů pro rok 2018 Blanka Procházková.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Právní úprava účetnictví, dokumentace
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Program na podporu lesních ekosystémů
Občanské soudní řízení I.
Realizace a vyúčtování malého projektu
Občanské soudní řízení I.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Dotační program – Zdravé municipality JMK 2019
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Seminář k finančnímu vypořádání dotací poskytnutých v rámci dotačních programů: Podpora rozvoje v oblasti kultury a památkové péče v roce 2017 Muzejní noci a noci kostelů v Jihomoravském kraji v roce 2017 Podpora památek místního významu v Jihomoravském kraji v roce 2017

Důležité termíny podání písemných žádostí o změnu akce do 30.10.2017 změny rozpočtu, převody mezi investicemi a neinvesticemi, změny účelu dotace, termínu čerpání dotace apod. čerpání dotace od 01.01.2017 do 31.12.2017 musí být zaúčtováno a celé uhrazeno, daňový doklad ne jen záloha vrácení nevyčerpané části dotace a předložení vypořádání do 31.01.2018 nepostačuje předání k poštovnímu doručení

Náležitosti finančního vypořádání dotace

Závěrečná zpráva (ZZ): čl. IV. odst. 16 a čl. V. odst. 4 smlouvy, označení příjemce a název projektu, vč. názvu akce, popis realizované akce ve výsledném provedení, celkové vyhodnocení splnění účelu a přínosu akce (projektu), související fotodokumentaci, prohlášení o správnosti a pravdivosti, příp. čestné prohlášení o snížení uznatelných výdajů akce v rozmezí 30 – 70 %, (netýká se PPMV) podpis osoby oprávněné jednat za nebo jménem příjemce (příp. více oprávněných osob – dle smlouvy), datum a příp. razítko.

2. formulář Finanční vypořádání dotace (FV): čl. IV. odst. 15 a čl. V. odst. 4 smlouvy, ke stažení http://dotace.kr-jihomoravsky.cz - Dotační oblast Kultura a památková péče u jednotlivých programů, podpis osoby oprávněné jednat za nebo jménem příjemce (příp. více oprávněných osob – dle smlouvy), datum a příp. razítko.

Pokyny k vyplnění formuláře FV (čl. IV. odst. 15 smlouvy ) Název dotačního programu: - vypsat dle čl. I. odst. 2 smlouvy (RKPP, MNNK, PPMV) Název akce: - vypsat dle čl. I. odst. 1 smlouvy Celkové výdaje na akci: = celkové uznatelné výdaje akce (vycházet ze schváleného rozpočtu žádosti!) Osoba odpovědná za vypořádání dotace: - za FV odpovídá osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, nicméně je vhodné dále uvést i osobu, která vypořádání přímo provádí spolu s kontaktem na ni

Soupis dokladů vztahující se k realizaci akce: = soupis všech prvotních účetních dokladů a dalších dokladů prokazujících vznik uznatelných výdajů akce (dotace, spoluúčast, další) Číslo účetního dokladu v účetní evidenci: Vámi přidělené evidenční číslo (např.: PF1, VPD1 apod.) Číslo prvotního účetního dokladu: - číslo uvedené na dokladu dodavatelem (např.: 16003 apod.) Název dokladu: - resp. typ dokladu (např.: faktura, paragon, výdajový pokladní doklad) Účel platby: - např. propagace, ozvučení, stavební práce apod.

Z toho částka hrazená z dotace JMK: Částka v Kč (bez DPH)*: - částka uvedená na dokladu, resp. uplatňovaná částka (= uznatelná část faktury), a to buď s nebo bez DPH: * s DPH - neplátce DPH - plátce DPH, který nemá nárok na odpočet DPH (zákon 235/2004 Sb.) * bez DPH - plátce DPH Z toho částka hrazená z dotace JMK: - celá částka uvedená na dokladu či její část (nemusí být poměrná), - pokud není doklad hrazen z dotace, tak do kolonky nic neuvádíme.

Dokladování a zaúčtování dotace

Zaúčtování dotace (čl. IV. odst. 11 smlouvy) obecně platné předpisy, zejména: zákon č. 563/1991 Sb. , o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů účetnictví zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů daňová evidence, nicméně doklady musí splňovat náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona č. 563/1991 Sb. , o účetnictví řádné a oddělené sledování čerpání dotace: - účetnictví analytické členění nebo ORG, ÚZ apod., - daňová evidence zvláštní sloupeček v peněžním deníku, - odděleně se sleduje dotace nikoliv jen akce,

§ 11 Účetní doklady  Účetní doklady jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat  a) označení účetního dokladu,  b) obsah účetního případu a jeho účastníky,  c) peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství,  d) okamžik vyhotovení účetního dokladu,  e) okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem podle písmene d),  f) podpisový záznam podle § 33a odst. 4 osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování.  Účetní jednotky jsou povinny vyhotovovat účetní doklady bez zbytečného odkladu po zjištění skutečností, které se jimi zachycují, a to tak, aby bylo možno určit obsah každého jednotlivého účetního případu způsobem podle § 8 odst. 5. 

Označení dokladů hrazených z dotace JMK (čl. IV. odst. 12) řádné vedení a viditelné označení originálních účetních dokladů prokazujících čerpání dotace Hrazeno z dotace RKPP (MNNK, PPMV) JMK 2017 ve výši … Kč na základě smlouvy č. ……., k vypořádání se dokládají pouze kopie dokladů! označeny musí být veškeré doklady vztahující se k položce hrazené z dotace – smlouvy (příp. související dodatky), objednávky, faktury, VPD, PPD, paragony, výpisy z b.ú., a to tak, aby byl originální doklad znehodnocen, jeden účetní případ lze hradit z více zdrojů (z dotace MK, ze sponzorského daru apod.).

Dokladování (čl. IV. odst. 15 smlouvy) kopie všech prvotních účetních dokladů a dalších dokladů prokazujících: - čerpání dotace - použití vlastních finančních zdrojů do výše uvedené ve smlouvě (= spoluúčast) zbylé uznatelné výdaje do výše schváleného rozpočtu postačí doložit soupiskou v tabulce finančního vypořádání k jednotlivým položkám je třeba doložit všechny související doklady: 1. smlouvy nebo objednávky, vč. příloh 2. faktury vč. příloh, dodacích listů; paragony 3. doklady o zaplacení - bankovní výpisy nebo výdajové pokladní doklady příp. příjmové

Neuznatelné výdaje společné, pouze RKPP, rozdíl v PPMV a MNNK úhrada mezd a souvisejících odvodů (zejm. sociální a zdravotní pojištění zaměstnanců příjemce, daně), úhrada výdajů na pohoštění a stravování (mimo výdajů na stravování pro účastníky vystoupení souborů dětí a mládeže ve věku do 26ti let – nutné doložit prezenční listinou s uvedeným rokem narození), PPMV b) úhrada výdajů na pohoštění a stravování, peněžní a věcné dary (mimo výdajů na věcné ceny v soutěžích, které jsou součástí akce, kde cena za 1 kus nepřesahuje částku 500,- Kč - např. kytice, diplomy, medaile, drobné upomínkové předměty), PPMV c) peněžní a věcné dary, odpisy dlouhodobého majetku, nákup nemovitostí, úhrada cestovních náhrad dle zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů,

Neuznatelné výdaje g) úhrada daně z přidané hodnoty v případě, že žadatel má právo na její odpočet, h) nákup technických zařízení vč. mobilních telefonů a souvisejících poplatků vč. hovorného, úhrada poštovného, i) úhrada externě zajišťovaných účetních, právních a dalších poradenských služeb, j) úhrada úvěrů a půjček, penále, pokuty, správní a místní poplatky, pořízení dlouhodobého hmotného majetku – pořizovací cena nad 40 tis. Kč a doba použitelnosti delší než 1 rok (včetně výdajů s pořízením souvisejících), PPMV + MNNK l) investiční výdaje (pořízení investičního majetku) l) pořízení dlouhodobého nehmotného majetku – pořizovací cena nad 60 tis. Kč a doba použitelnosti delší než 1 rok (včetně výdajů s pořízením souvisejících),

Neuznatelné výdaje m) náklady na pořízení drobného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku v případě, že tyto náklady přesáhnou 20 % z celkové výše požadované dotace (vyjma pořízení krojů a materiálu na výstavy), n) netýká se PPMV a MNNK n) dotace jiným fyzickým nebo právnickým osobám.

Nejčastější chyby či nedostatky

Nejčastější „chyby“ ZZ a tabulka FV: a) nedodržení rozpočtu přiloženého k žádosti - pokles předpokládaných uznatelných výdajů akce o více jak 30% oproti žádosti bez doložení čestného prohlášení (netýká se PPMV), b) podpis na ZZ a FV - chybí, - podepíše se jiná osoba než osoba oprávněná jednat za nebo jménem příjemce, - chybí podpis další oprávněné osoby (dle smlouvy),

Nejčastější „chyby“ 2. doklady: a) „Hrazeno z dotace RKPP/MNNK/PPMV JMK ve výši… Kč na základě smlouvy č….“: - neuvedeno vůbec nebo až na kopiích, - chybně uvedeno úplně na všech dokladech, - uvedena špatná výše dotace apod., b) úplnost dokladů: - nesplňují veškeré náležitosti účetního dokladu, údaje jsou neúplné, špatně čitelné, nesprávné, špatný název a sídlo organizace

Nejčastější „chyby“ - špatně uvedený název a adresa organizace (musí být uvedeno dle rejstříku spolků, OR) - nejsou uhrazeny v termínu apod. - není doložena prezenční listina nebo seznam účinkujících do 26- ti let, popř. není uveden ročník narození těchto účastníků v případě, že je občerstvení nárokováno jako uznatelný výdaj

Nejčastější „chyby“ 3. propagace (čl. IV odst. 18 smlouvy): - bližší info viz http://dotace.kr-jihomoravsky.cz - Dokumenty - nesplňuje Pravidla pro publicitu a Manuál jednotného vizuálního stylu - smlouva uděluje souhlas s použitím loga poskytovatele, nicméně pokud není ještě podepsána lze o souhlas požádat formou žádosti – formulář: http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=2650&TypeID=2 - logo ve správném formátu k úpravě lze zaslat na požádání - propagační materiály musí obsahovat: a) logo Jihomoravského kraje, b) informativní text o spolufinancování z finančních prostředků (např.: Podpořil Jihomoravský kraj, Spolufinancováno Jihomoravským krajem).

Nejčastější „chyby“ V případě, že akce splňuje zároveň i následující podmínky: dotace je vyšší než 50.000 Kč, jejím obsahem je rekonstrukce nemovitého majetku, financování infrastruktury nebo stavebních prací, jsou k propagaci projektu povinné následující nástroje a prostředky: reklamní panel nebo informační tabulka, b) pamětní tabulka nebo deska.

Děkujeme za pozornost Kontakty: Mgr. et Mgr. Simona Zezulová zezulova.simona@kr-jihomoravsky.cz tel.: 541 652 370 Bc. Dana Mičánková micankova.dana@kr-jihomoravsky.cz tel. 541 652 340 Mgr. Luděk Král kral.ludek@kr-jihomoravsky.cz tel.: 541 652 225