Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
KRUŽNICE.
Geometrie pro počítačovou grafiku
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Práce s bodem a vektorem.
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
polohový vektor, posunutí, rychlost
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Kružnice – řešené příklady
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Kuželosečky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
 Intervaly obyčejně zobrazujeme na číselné ose jako úsečky, krajní body volíme podle toho, zda je interval uzavřený nebo otevřený. Pokud je interval.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
S omezeným definičním oborem
Parametrické vyjádření přímky v rovině
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2.3 JEDNOTKOVÁ KRUŽNICE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. 2 GONIOMETRIE
Trigonometrie ve slovních úlohách
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2.4 Funkce sinus a kosinus na JK 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
3 ANALYTICKÁ GEOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
LOGO Chemické látky Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
2.8 Základní goniometrické rovnice
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_15
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
2.4 Odmocniny Mgr. Petra Toboříková.
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
Příklady s lineární funkcí
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Pravoúhlá soustava souřadnic
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234 ANALYTICKÁ GEOMETRIE 3.3 Střed úsečky Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234

Urči střed úsečky na číselné ose, kde: a B SAB střed úsečky je průměrnou hodnotou krajních bodů

Urči střed úsečky AB, kde : a SAB A spočítáme průměry obou souřadnic

Pro střed úsečky AB, kde a platí:

Př.: Urči střed úsečky, pokud platí : x y A B

Př.: Urči střed úsečky, pokud platí :

Př.: Urči souřadnice bodu tak, aby S byl střed úsečky:

Př.: Urči souřadnice bodu tak, aby S byl střed úsečky:

Zdroje obrázky soustavy souřadnic byly vytvořeny v softwaru GeoGebra a pomocí prostředků softwaru MS PowerPoint