TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tázací dovětky- Question Tags
Advertisements

QUESTION TAGS (dovětky).
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Záporné otázky.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Question tags VY_22_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátého ročníku v prezentaci se seznámí s tvořením minulého času v otázce tvoření kladných a záporných odpovědí.
Časování slovesa „to be“ - být
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have got- question Název sady: Project 1 Číslo projektu:
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_10_.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Sloveso být – přítomný čas
VY_32_Inovace_ Present simple - question
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_42_going to Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Present simple and present continuous
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
Autor: Bc. Lucie Ševčíková Datum: Název: VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7g_21
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Modal verbs.
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Present simple Negative +question
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS

Tázací dovětky jsou krátké otázky připojované na konec oznamovací věty ( např. aren´t you?, haven´t it?, don´t they? ). Má-li dovětek na konci skutečně funkci otázky, má stoupavou intonaci. Př. Caroline: Nick is Swiss. Daniel: No, he´s French, isn´t he? ( = I though he is French, but am I wrong? )

Jestliže však nemá funkci skutečné otázky, ale právě jen dovětku, má klesavou intonaci a slouží jen jako konverzační obrat ( ve smyslu českého „že ano? / že ne?“ ). Účelem dovětku není zjistit nějakou informaci. Př. That was a boring programme, wasn´t it? ( = I think that was a boring programme ).

Tvar slovesa v dovětku se řídí tvarem slovesa ve větě: to be: You are from America, aren´t you? To have: Lucy has got a brother, hasn´t she? Významové sloveso: They live in Prostějov, don´t they? Mike plays handball, doesn´t he?

Způsobová slovesa: You can drive, can´t you? We must go, musn´t we? Vazba there is, there are: There is a picture, isn´t there? Různé časy: Mary was ill, wasn´t she? Mark passed his exam, didn´t he? It will snow today, won´t it? They would read more, wouldn´t they?

Po kladné oznamovací větě následuje záporný dovětek: I´m right, aren´t I? (NIKOLI am´t I?) They were at school, weren´t they? Monica speaks three languages, doesn´t she? We know your address, don´t we? You have to go, haven´t you? You had an accident, didn´t you?

Po záporné větě oznamovací následuje kladný dovětek: Paul wasn´t angry, was he? You don´t like squash, do you? Fred didn´t watch TV, did he? It won´t rain, will it? They haven´t visited Norway, have they? Your dad can´t cook, can he?

Použitá literatura: COE, Norman – HARRISON, Mark – PATERSON, Ken: Oxford Practise Grammar. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2008, ISBN 978-0-19-457975-9.