E-learning na PdF UP úvodní seznámení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning na PdF UP úvodní seznámení Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci 2009 Ing. Jiří Štencl Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám
Advertisements

Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
1 Virtuální Univerzita třetího věku. 2 Seniorské vzdělávání Univerzita třetího věku (U3V) je součást Celoživotního vzdělávání, organizované veřejnými.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Vzdělávací portál Vzdělávací portál.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
2. cvičení z KIV/ZI Webnet. Náplň cvičení Univerzitní www stránky Portál a STAG Webmail Koleje, menzy a knihovna Diskový prostor.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Nabídka služeb Institutu inovace vzdělávání na ak. rok 2009/2010
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Školení pro editory předmětů v CourseWare ZČU Jan Valdman,
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Pasivní bankovní operace -přímé bankovnictví
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
První informativní setkání
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Internet.
Biologie - pokyny ke zkoušce
Inf Počítač a lidé s handicapem
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Aplikace Monitorovací systém
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Logistika a Supply Chain Management
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Problematika studentů se sluchovým postižením na VŠ
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Software počítače 1 - opakování
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Inf Ovládání operačního systému
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Vliv změn ve Studijním a zkušebním řádu na registrace a zápis studentů
Gymnasium Jižní Město Praha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Novinky v Záznamníku učitele
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Stahování eBooks ~ Podrobný průvodce prvním stahováním
Uživatelská příručka DuoTrainin
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
E-learning na PdF UP úvodní seznámení
Cisco Networking Academy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
E-learning na PdF UP úvodní seznámení
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Máte zájem o více informací?
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Portál - role studenta v informačním systému STAG
Transkript prezentace:

E-learning na PdF UP úvodní seznámení Ing. Jiří Štencl Pedagogická fakulta UP Žižkovo nám. 5 771 40 Olomouc telefon: 585 635 040 e-mail: unifor.pdf@upol.cz WWW: http://www.upol.cz/fakulty/pdf/e-learning/ Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci 2011

Obsah prezentace stručný úvod do distančního vzdělávání a e-learningu seznámení se studijním informačním systémem LMS Unifor Upozornění: Tato prezentace není, nechce a ani nemůže být vyčerpávajícím popisem problematiky e-learningu. Naopak, mnoho témat a pojmů z této oblasti bylo vypuštěno, a to zcela záměrně. Jejím cílem je pouze a jen poskytnout základní informace potřebné k úspěšnému zahájení studia prostřednictvím e-learningu. Případný zájemce o hlubší seznámení s problematikou nalezne odkazy na některé informační zdroje na konci této prezentace.

Proč e-learning ? Dnešek je dobou „e“ e-mail, e-shop, e-banking, e-business ... Před informačními a komunikačními technologiemi (ICT) se neschováme mobilní telefony, CD, DVD, Internet, digitální foto/video ... ICT je využít ke vzdělávání studovat je možno i jinak než pouze z knih ... Multimédia vládnou světem více médií = zapojení více lidských smyslů ...

Distanční vzdělávání (DiV) Multimediální forma řízeného studia, v němž jsou vyučující a konzultanti v průběhu vzdělávání trvale nebo převážně odděleni od vzdělávaných distanční texty strukturované (orientace v textu, dávkování studia ...) problémové (úkoly, cvičení, případové studie ...) graficky upravené (hlavní a popisný sloupec ...) multimediální prvky (CD, DVD, rozhlas, TV, PC, Internet ...) studijní opory - v širším slova smyslu veškeré studijní a informační zdroje, které jsou speciálně připravené a využívané v distančním vzdělávání

Distanční vzdělávání (DiV) Hlavním objektem procesu je studující, hlavním subjektem procesu je vzdělávací instituce - nikoli učitel Tutor „polidšťuje“ proces DiV nepředává informace (neučí), ale motivuje a vede sleduje pokrok ve studiu a pomáhá řešit problémy zadává a hodnotí práci studujících (písemné úkoly apod.) (výjimečně) též může plnit funkci zkoušejícího pečuje pouze o určitou dílčí skupinu studujících se kterou se schází na tutoriálech

Distanční vzdělávání (DiV) Tutoriál společné setkání studujících s tutorem (prezenční část DiV) účast je obvykle nepovinná, avšak doporučovaná náplň tutoriálu vzájemná diskuse mezi studujícími a tutorem skupinové řešení problémů konzultace k písemným úkolům (obsah, forma, hodnocení ...) osvojení si speciálních dovedností, které nelze získat distanční formou (např. laboratorní práce) poskytování doplňkových informací a další Zkouška ověřování znalostí studujících (prezenční) podmínkou vykonání je obvykle vypracování zadaných úkolů

E-learning aktuálně Multimediální podpora vzdělávacího procesu, spojená s moderními informačními a komunikačními technologiemi, jejichž úkolem je zkvalitnění vzdělávání. využití zejména pro distanční formu vzdělávání především on-line (Internet), částečně off-line (CD, DVD ...) on-line komunikace synchronní (v reálném čase): videokonference, chat ... asynchronní: e-mail, diskusní fórum (klub) ... LMS (Learning Management System) - systém pro řízení výuky zefektivnění řízení studia i jeho administrace studijní opory, testy, komunikace, virtuální třídy ...

LMS Unifor - úvod Studijní informační systém pro distanční a další vzdělávání. Hlavním komunikačním médiem je mezinárodní síť Internet. Požadavky na pracovní stanici (počítač studujícího) běžné PC zvuková karta CD-ROM (off-line materiály) Internetový prohlížeč Internet Explorer 7+ (IE6 – omezená funkčnost!), Firefox 2+, Opera 9+, Google Chrome připojení k Internetu

LMS Unifor - přihlášení Vstup prostřednictvím Portálu UP http://portal.upol.cz uživatelské jméno = Portál ID Kontakty  Upol Hledání studentů výchozí heslo = rodné číslo bez lomítka přihlášení do Portálu UP Přihlásit se (na úvodní stránce) přihlášení do LMS Unifor Studium a výuka  LMS UNIFOR  Přihlásit se jako  (E11…) při prvním vstupu je vyžadována změna hesla pro přímý vstup

LMS Unifor - přihlášení Přímý vstup do LMS Unifor POUZE v případě nemožnosti použití Portálu UP (výpadek, údržba …) uživatelské jméno = osobní číslo v systému IS/STAG (E11…) osobní číslo („Stag login“) lze zjistit prostřednictvím portálu UP http://portal.upol.cz Hlavní nabídka  Kontakty  Hledání studentů na UP heslo = nastaveno uživatelem při prvním vstupu v případě problémů s přihlášením kontaktovat administrátora LMS Unifor: Ing. Jiří Štencl, e-mail: unifor.pdf@upol.cz, telefon: 585 635 040

LMS Unifor - přihlášení Přihlašovací stránka LMS Unifor http://unifor.upol.cz/pedagogicka/ E-learningové stránky Pedagogické fakulty UP http://www.upol.cz/fakulty/pdf/e-learning/ přihlášení možné pouze pro studenty fakulty obsahuje též aktuální informace k e-learningu na PdF E-learningový portál EWIT http://elearning.upol.cz/ přihlášení pro studenty všech fakult celouniverzitní vzdělávací portál plně zaměřený na oblast e-learningového vzdělávání

LMS Unifor - struktura studia Kurz  Modul  Disciplína  Kapitoly distančního textu Disciplína – konkrétní předmět. Obsahuje dané kapitoly distančního textu nebo jiné studijní opory (foto, audio, video ...) (příklad disciplíny: „Obecná pedagogika“) Modul – složen z jednotlivých disciplín (příklad modulu: „Zimní semestr“) pozn.: modul nemusí nutně odpovídat akademickému semestru! Kurz – obsahuje jeden a více modulů (příklad kurzu: „2011/2012– Hlavní celofakultní kurz“)

LMS Unifor - úkoly Krátký úkol vyžaduje pouze stručnou odpověď - přímo v Uniforu nelze odpovídat po stanoveném termínu Dlouhý úkol analogie se seminární prací v klasické výuce je třeba jej vypracovat mimo Unifor (např. v textovém editoru) a zaslat k hodnocení pokud ještě nedošlo k hodnocení práce tutorem, lze již jednou zaslaný úkol smazat a nahradit novým práci lze zaslat i po stanoveném termínu - takový úkol však tutor může, ale nemusí přijmout. Tutor může studujícímu práci zamítnout (neschválit) nebo vrátit k přepracování. Praktická ukázka

LMS Unifor - testy „Zkušební“ (cvičný) test není hodnocen slouží studujícímu k procvičování („test nanečisto“) lze jej libovolně opakovat po ukončení je možno si zobrazit správné odpovědi „Ostrý“ (skutečný) test je hodnocen slouží k ověření znalostí studujícího lze jej absolvovat pouze jednou (nový pokus je oprávněn povolit jen tutor) nelze zobrazit správné odpovědi Praktická ukázka Testy je nutno absolvovat v zadaném časovém limitu, po ukončení jsou okamžitě automaticky vyhodnocovány.

LMS Unifor - prezenční akce Tutoriál / zkouška možnost on-line přihlášení i odhlášení podrobné informace a jejich okamžitá aktualizace při změně termín místo konání rozsah výuky počet přihlášených/počet volných míst vstupní požadavky program tutoriálu u zkoušek nabídka více termínů termíny všech tutoriálů či zkoušek, na které se studující přihlásil, jsou automaticky vkládány do jeho osobního kalendáře Praktická ukázka

LMS Unifor - komunikace Zprávy interní zasílání zpráv - obdoba e-mailu provázanost s ostatními částmi Uniforu automatické upozorňování na došlé zprávy možnost přeposílání na skutečný e-mail + upozornění jako SMS RSS kanál – automatický odběr zpráv a informací z Uniforu Praktická ukázka Diskusní kluby diskusní fóra na všech úrovních obecná diskuse k disciplíně konkrétní diskuse k jednotlivým kapitolám diskuse nezávislé na disciplíně

LMS Unifor - komunikace Chat synchronní on-line komunikace v reálném čase (v Uniforu pro zjednodušení označena pouze jako online) možnost založení vlastních komunikačních skupin („místností“) komunikační skupiny veřejné (přístup má kdokoliv) privátní (přístup pouze se znalostí hesla) Novinky obecné vzkazy od tutorů či správce Uniforu (administrátora) Často kladené otázky (FAQ) dotazy uživatelů a odpovědi administrátora na ně souvisí s funkčností a obsluhou Uniforu, netýkají se výuky

LMS Unifor - zdroje informací Knihovna vyhledávání vyhledávání v rámci Uniforu lze omezit pouze na určité oblasti vyvěšení veřejně přístupných souborů může vyvěsit kterýkoli tutor či studující možnost omezení přístupu jen pro určité skupiny uživatelů Literatura, odkazy uváděny u jednotlivých disciplín snadná orientace (možno použít vyhledávání) hypertextové odkazy („hyperlinky“) mohou vést na informační zdroje i mimo Unifor nebo k souborům ke stažení

LMS Unifor - studující Vyhledávání Osobní stránka informace o uživateli lze umístit i fotografii „Vaše nastavení“ vzhled („skin“) přeposílání zpráv na e-mail a upozornění o zprávách jako SMS počet záznamů na stránku, heslo pro RSS, Google kalendář ... Body okamžité zjištění hodnocení bodovány jsou úkoly, testy i prezenční akce možno přidělit též dodatečné body („prémiové“) Vyhledávání v kapitolách, uživatelích, zprávách, diskusích, úkolech ...

LMS Unifor - studující vložení vlastních akcí Kalendář zobrazuje důležité akce spojené se studiem veden a aktualizován automaticky termíny testů, tutoriálů a zkoušek vložení vlastních akcí budík – upozornění v zadaný okamžik Třída virtuální třída v Uniforu obsahuje všechny studující konkrétní disciplíny u daného tutora možnost zobrazení osobních stránek členů třídy i tutora Nápověda http://lmsunifor.com/index.php/helpdesk/online-napoveda http://napoveda.lmsunifor.com

LMS Unifor - závěr Smyslem užití e-learningu je studium ulehčit, nikoli ztížit ... Obsluha systému je relativně jednoduchá, avšak každý začátek je těžký ... Unifor je pouze prostředník a pomocník, do hlavy Vám nikdo vědomosti nenaleje ...

Použité informační zdroje Online nápověda LMS UNIFOR [online]. Olomouc: Net University, c 2008 [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://napoveda.lmsunifor.com/. Nocar, D. E-learning v DiV [online]. Olomouc: Centrum distančního vzdělávání UP [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://www.cdiv.upol.cz/www/DiV/e-learning.pps. Průcha, J. - Míka, J. Distanční studium v otázkách: průvodce studujících a zájemců o studium [online]. Praha: Národní centrum distančního vzdělávání, 1999 [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://www.csvs.cz/struktura/ncdiv/pruvodce.pdf. E-learningový portál EWIT [online]. Olomouc: Centrum distančního vzdělávání UP [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://elearning.upol.cz. Slovník DiV [online]. Olomouc: Centrum distančního vzdělávání UP [cit. 2009-09-20]. Dostupné z http://www.cdiv.upol.cz/www/DiV_slovnik.htm.