ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

AMERIKA – P OVRCH Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_07_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE-MĚŘENÍ VZDÁLENOSTÍ.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor:Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Monika Šléglová NÁZEV:VY_32_INOVACE_06B_19_Výroba železa TEMA:Kovy ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_05_ Obyvatelstvo ČR TEMA:Česká republika ČÍSLO.
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_03_20.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ZE7-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní zdroje na Zemi
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Přírodní poměry - vodstvo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Neživá příroda - vzduch
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál: Dno oceánů Operační systém:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_04_LITOSFÉRA-GEORELIÉF(HORIZONTÁLNÍ A VERTIKÁLNÍ ČLENITOST) TEMA: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 14.03.2013

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, 430 01 Třída: 2. ročník 6. letého gymnázia , 1. ročník 4. letého gymnázia (viz. ŠVP předmětu Zeměpis/Geografie, Člověk a příroda) Výstup: PowerPointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Vzdělávací oblast: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách Tematický okruh: Litosféra – Georeliéf (horizontální a vertikální členitost) Využití: Výuka zeměpisu a geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, Školní atlas dnešního světa (+ digitální podoba) Inovace: Materiál je určen k doplnění výkladu učitele. Do materiálu jsou vloženy kontrolní otázky k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci odpovídají na otázky ústně a doplňují informace digitálním perem do zadání na tabuli(PC). Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.  

Litosféra – Georeliéf (horizontální a vertikální členitost)

Georeliéf – tvoří povrch zemské kůry Podmořský georeliéf – část georeliéfu, která je na dně světového oceánu Prvky podmořského reliéfu – šelf (5% sklon, 8% dna sv.oc., moře – hloubka asi 132 m), pevninský svah (11% dna sv.oc.,svažitost více než 5%, hloubka – 1500 m), pevninské úpatí ( 5% dna sv.oc., hloubka – 1500 – 1300 m) , oceánské lože( 76% dna sv. oc., hloubka – 3000 – 6000m ) oc. pánev, hřbety(rifty), příkopy

Popište prvky členitosti podmořského reliéfu:

Popište prvky členitosti podmořského reliéfu: Řešení. Šelf Rift Pevn. svah Pevn.úpatí Podm. hora Příkop Oc. pánev

Georeliéf Pevninský georeliéf – část georeliéfu, která je nad úrovní hladiny světového oceánu Členění pevninského georeliéfu – Podle nadmořské výšky – nížiny ( do 200 m n. m.) vysočiny (nad 200 m n.m.)

Georeliéf Podle výškového rozdílu - Roviny ( výškový rozdíl do 30 m ) Pahorkatiny ( výškový rozdíl od 30do 150 m ) Vrchoviny ( výškový rozdíl od 150 do 300 m ) Hornatiny ( výškový rozdíl od 300 do 600 m ) Velehornatiny ( výškový rozdíl nad 600 m )

Určete chybějící typy reliéfu :

Určete chybějící typy reliéfu : Řešení. Roviny Vrchoviny Hornatiny

Popište na obrázku znázorněný prvek podmořského reliéfu:

Popište na obrázku znázorněný prvek podmořského reliéfu: Řešení. Rift – divergentní pohyb litosf. desek

Doplňte prvky horizontální členitosti oceánu na uvedené mapě pomocí atlasu světa. 1.Arabský poloostrov, 2. Karibské moře, 3. Souostroví Velké Sundy, 4. Beringova úžina, 5. Ostrov Cejlon, 6. Aljašský záliv, 7. Skandinávský poloostrov, 8. Japonské ostrovy, 9. Mosambický průliv, 10. Průliv La Manche

Doplňte prvky horizontální členitosti oceánu na uvedené mapě pomocí atlasu světa: Řešení. 6 7 4 10 8 2 1 5 3 9

Zdroje Slide 5+6 - SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Slide 9+10- SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Slide 11+12- SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Slide 13+14 – slepá mapa světa: Vytvořeno Markétou Pravdovou v programu ARCGIS – použito se svolením autora

Zdroje KAREL, Kašparovský. Zeměpis I. v kostce. Praha: Fragment, 2009, ISBN 978-80-253-0586-7. SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Archiv autora.